פתיחת העונה של וושינגטון ב-NBA רחוקה מלהיות טובה. הוויזארדס ניצחו פעם אחת בלבד מתוך חמשת משחקיהם (אחד מהם בטורניר אמצע העונה, למיאמי) ומחזיקים במאזן הגרוע ביותר במזרח. עם זאת, מבחינה אישית, דני אבדיה מציג יכולת גבוהה, ונראה טוב ומרשים יותר ממשחק למשחק.
אבדיה קולע בממוצע 13.2 נקודות למשחק, לצד 5.8 ריבאונדים, 2.8 אסיסטים ו-1.2 חטיפות. מלבד משחק פתיחת העונה נגד אינדיאנה, בו קלע 9 נקודות, הוא הגיע לספרות כפולות בקטגוריה זו בכל משחק. כמו כן, ניתן לראות כי הזריקה שלו משלוש היא הרבה יותר נקיה, וכי הוא בטוח בה הרבה יותר מאשר בשנים קודמות. מעבר לכך, הפורוורד הישראלי נראה הרבה יותר אגרסיבי.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
פתיחת עונה טובה מבחינה אישית. דני אבדיה
(צילום: Trevor Ruszkowski-USA TODAY Sports)
2 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן ממפיס גריזליס דזמונד ביין
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן ממפיס גריזליס דזמונד ביין
שיפור משמעותי קליעה משלוש
(Geoff Burke/Reuters)
ב"אתלטיק" שמו דגש על השיפור של אבדיה, ורואים בכך את נקודת האור של וושינגטון עד כה. באתר עלה ניתוח נרחב על העבודה הקשה שהוא השקיע במהלך הקיץ. "כבר בחודש ספטמבר האחרון, עוד בישראל, הוא עבד על הקליעה שלו באינספור סשנים", נכתב. "לאחר מכן, הוא המשיך את העבודה הזו כשחזר לארה"ב. השינוי הזה ניכר בצורה משמעותית בחמשת המשחקים הראשונים של העונה".
בכתבה ציינו שאבדיה קלע העונה 6 שלשות מתוך 12 ניסיונות, והביאו את זה כראיה לשיפור בקליעה שלו: "זה הופך אותו לאחת מנקודות האור של וושינגטון, שמתקשה מאוד עד כה ומנסה לבנות את עצמה לשנים הבאות". עוד הוסיפו כי "אף אחד לא מצפה ממנו להמשיך לקלוע ב-50 אחוז מעבר לקשת במהלך כל העונה, אבל בהחלט נראה שהוא עשה התקדמות רצינית, אחרי שבשלוש העונות הקודמות שלו בליגה הוא דייק ב-31 אחוז, והקטגוריה הזו הסתמנה כאחת מנקודות החולשה שלו".
עוד אלמנט בו נטען כי אבדיה רשם בו שיפור משמעותי, הוא הביטחון העצמי שהוא מפגין: "במהלך הדקה השנייה של המשחק נגד מיאמי ביום שישי האחרון, הוא התנהל עם הכדור באזור קשת השלוש, ולקח זריקה ממרחק של יותר משבעה מטרים מעל ידיו המושטות של באם אדבאיו, שחקן שיש לו את הפוטנציאל להיות מועמד לשחקן ההגנה של העונה ב-NBA. זה בהחלט מראה עד כמה אבדיה הרבה יותר בטוח בעצמו".
בנוסף, בכתבה הדגישו כי אבדיה עובד צמוד עם שלושה מאמנים שונים: עוזר המאמן זאק גותרי, דרייק לאמונט ומקס ג'ונס. "80 דקות לפני המשחק נגד מיאמי, הוא זרק שלשות ממצבים קשים, כשהידיים של לאמונט וג'ונס נמצאות בפרצוף שלו, והוא קלע אותן שוב ושוב. לאחר מכן, הוא עשה את אותו דבר על אדבאיו".
השיפור של אבדיה לא נעלם גם מעיניו של מאמנו, ווס אנסלד ג'וניור: "צריך לתת לו קרדיט. הוא עבד קשה במשך כל הקיץ בטיפול בכדור, סיום מהלכים תוך כדי מגע, קליעה מתוך הצבע - אלמנטים שהוא התקשה בהם בעבר. בהחלט יש כאן צמיחה. הוא מרגיש הרבה יותר בנוח בזריקה שלו לשלוש, ואני חושב שזו התחלה טובה. אני יודע שאלו מנות קטנות, אבל אני מאמין שהוא ימשיך להתפתח".