היורובאסקט יצא לדרך וכבר ביום המשחקים הראשון נקבל לא פחות משישה משחקים. בבית1 הצליחה ספרד להביס 87:114 את בולגריה, בעוד טורקיה גברה 68:72 על מונטנגרו בתום משחק מותח. בבית 2 סלובניה ניצחה את ליטא בתום משחק הפכפך, בעוד בוסניה ניצחה 85:95 את הונגריה. גרמניה ניצחה 63:76 את צרפת.
6 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' שחקן נבחרת סלובניה
לוקה דונצ'יץ' שחקן נבחרת סלובניה
ריצת 0:10 בדקות הסיום הכריעה. לוקה דונצ'יץ'
(צילום: EPA)
צרפת - גרמניה 76:63
הגרמנים, שמארחים את הבית ולאחר מכן גם הנוקאאוט, הגיעו אל הטורניר מעודדים אחרי 71:90 מול סלובניה ולוקה דונצ'יץ' במוקדמות גביע העולם והמשיכו במומנטום גם במשחק הפתיחה בקלן. עוד לפני כדור הביניים הראשון נערך טקס לכבוד דירק נוביצקי האגדי שגופיית הנבחרת שלו נתלתה בגג האולם ולמעלה מ-17 אלף צופים כיבדו אותו, כולל כמה שחקני עבר ששיחקו איתו בדאלאס וגם הבעלים מארק קיובן.
נוביצקי צפה בחבריו הגרמנים רושמים משחק טוב מאוד ופותחים את האליפות עם חיוך רחב על השפתיים. יוהאנס תימאן מאלבה ברלין בלט אצל הגרמנים עם 14 נקודות ו-6 ריבאונדים, גם מאודו לו מאלבה היה מצוין עם 13 ו-5 אסיסטים, נילס גיפי תרם 13 משלו ודניס שרודר סיים עם 11 נקודות, 5 אסיסטים ו-5 איבודים, פרנץ ואגנר היה שקט עם 8 נקודות ודניאל תייס סיים עם 8 נקודות ו-6 ריבאונדים. בצרפת גרשון יאבוסלה היה מעל כולם עם 18 נקודות, רודי גובר סיים עם 11 נקודות ו-12 ריבאונדים ופרט לכך אף שחקן לא הגיע לדו ספרתי.
6 צפייה בגלריה
דניס שרודר שחקן נבחרת גרמניה
דניס שרודר שחקן נבחרת גרמניה
יש לו הרבה סיבות לחייך. שרודר
(צילום: רויטרס)
סלובניה - ליטא 85:92
גם אלופת אירופה פתחה את משחקיה עם אחד המשחקים המסקרנים ששלב הבתים יכול להציע. לאחר רבע ראשון לא הגנתי במיוחד שהסתיים ב-27:27 הצליחו הסלובנים לפתוח פער קטן. ליטא נהנתה מערב נהדר מצד מינדאוגס קוזמינסקאס (19) ומאריוס גריגוניס (18) והצליחה לעלות ליתרון 73:78 עמוק בתוך הרבע המכריע. עם זאת, מייק טובי - המצטיין של הסלובנים - הוביל יחד עם לוקה דונצ'יץ' וגוראן דראגיץ' את חבריו לריצת 0:10, והיתרון עבר לצד הסלובני - 81:88. מכאן ליטא כבר לא הצליחה לחזור, ובסיום ירדה החבורה של אלכסנדר סקוליץ' עם ניצחון במשחק הפתיחה של האליפות. טובי קלע 24 לסלובניה, דראגיץ' הוסיף 19 בעוד דונצ'יץ' סיים עם דאבל דאבל "קליל" של 14 נקודות ו-10 ריבאונדים.
6 צפייה בגלריה
לורנזו בראון שחקן נבחרת ספרד מול סטנימיר מרינוב שחקן נבחרת בולגריה
לורנזו בראון שחקן נבחרת ספרד מול סטנימיר מרינוב שחקן נבחרת בולגריה
לא כוחות. בראון מול מרינוב
(צילום: EPA)
ספרד - בולגריה 87:114
לא פחות משבעה שחקנים קלעו בספרות כפולות בנבחרת של סרג'יו סקאריולו, שחגגה ניצחון קליל במשחק הפתיחה של האליפות. לורנזו בראון הוביל את הקלעים עם 17 נקודות ו-5 אסיסטים, ווילי הרננגומס תרם 16 ו-6 ריבאונדים, רודי פרננדס קלע 14, חואנצ'ו הרננגומס קלע 13 והוסיף 7 כדורים חוזרים, חיימה פרננדס קלע 12, אוסמן גארובה (7 ריבאונדים) וחיימה פרדייה (5 ריבאונדים) תרמו 10 כל אחד. את הבולגרים הוביל כמובן כוכב אולימפיאקוס סשה וזנקוב עם 26 נקודות ו-11 ריבאונדים, אבל זה היה רחוק מלהספיק.
6 צפייה בגלריה
צ'די עוסמאן שחקן נבחרת טורקיה
צ'די עוסמאן שחקן נבחרת טורקיה
טורקיה פתחה את היורובאסקט בצורה חלקה. צ'די עוסמאן
(צילום: רויטרס)
טורקיה - מונטנגרו 68:72
הבלקנים פתחו את המשחק טוב יותר והצליחו להחזיק את החבורה של ארגין עתמאן על 14 נקודות בלבד בסיום הרבע הראשון. אלא שטורקיה התעוררה בגדול ברבע השני, אותו ניצחה 13:27 וירדה להפסקת המחצית ביתרון. מונטנגרו לא ויתרה ובעזרת ערב מצוין של כוכבה בויאן דובלייביץ' הצליחה לכפות סיום צמוד. פחות מחצי דקה לסיום קיבלה מונטנגרו הזדמנות לנצח את המשחק כשהכדור היה בידה במצב של 68:69 טורקי. שריקה מכרעת של השופטים לעבירת תוקף של מרקו סימונוביץ' העבירה את הכדור לטורקים, שאף הספיקו לקלוע שלשה על הבאזר ויצאו עם ניצחון במחזור הפתיחה של היורובאסקט. שיין לארקין (18 ו-7 אסיסטים) עלה נהדר מהספסל הטורקי, כאשר צ'די אוסמן הוסיף 15 והיה זה שסחט את עבירת התוקף בסיום מסימונוביץ'.
6 צפייה בגלריה
רטין אובסוהאן שחקן נבחרת בלגיה
רטין אובסוהאן שחקן נבחרת בלגיה
ניצחון דרמטי לבלגיה. רטין אובסוהאן
(צילום: רויטרס)
גאורגיה - בלגיה 79:76 (לאחר הארכה)
אחת המארחות קיוותה לפתוח את הטורניר עם ניצחון לעיני אוהדיה, אך ירדו מנוצחים בתום מותחן ושלשת ניצחון של ג'ונתן טאבו הוותיק. הבלגים פתחו היטב והוליכו במשך שלושה רבעים, אך נתקעו על 12 נקודות בלבד ברבע האחרון וראו את הגאורגים סוגרים את הפער בדרך ל-70:70 בתום 40 דקות והארכה. חמש הדקות של ההארכה היו צמודות גם כן, כאשר להתקפה האחרונה יצאו הבלגים במצב של 76:76. טאבו בן ה-36 קלע שלשה גדולה שלוש שניות לסיום, כאשר זריקת ייאוש מחצי מגרש של סנאדזה דודה לא נכנסה והבלגים יצאו עם ניצחון דרמטי. טאבו סיים עם 14 נקודות וסיים כקלע המוביל של הבלגים יחד עם זאן מרק מואמה שקלע 14 גם הוא. שחקנה של הפועל ירושלים בעונה שעברה רטין אובסוהאן קלע 9 לבלגים בעוד אקס הפועל חולון מקסים דה זאו תרם 8 נקודות. בצד השני אלכסנדר מאמוקלשווילי (18) ותדאוס מקפאדן (17) הוליכו את קלעי המפסידה.
6 צפייה בגלריה
ג'נאן מוסא שחקן נבחרת בוסניה
ג'נאן מוסא שחקן נבחרת בוסניה
רבע שלישי מצוין סידר לו ולחבריו את הניצחון. מוסא
(צילום: רויטרס)
בוסניה - הונגריה 85:95
המחצית הראשונה הייתה צמודה ונגמרה ביתרון נקודה להונגרים, אבל רבע שלישי של 17:28 סגר סיפור לטובת הבוסנים. ג'נאן מוסא הוביל את קלעי המנצחת עם 19 נקודות, 5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, יוסוף נורקיץ' גם קלע 19, ג'ון רוברסון המתאזרח תרם 18 נקודות ו-5 אסיסטים, מיראלם חלילוביץ' סיים עם 16 נקודות ו-9 כדורים חוזרים. את המפסידה הוביל סילרד בנקה עם 20 נקודות ו-6 אסיסטים, אדם האנגה קלע 16 והוסיף 7 ריבאונדים.
פורסם לראשונה: 16:32, 01.09.22