שנתיים לאחר שנזרק מה-NBA וממיאמי היט בעקבות הערה אנטישמית, מאיירס לאונרד חוזר לליגה הטובה בעולם. הסנטר חתם הלילה (בין שני לשלישי) על חוזה זמני של עשרה ימים במילווקי באקס ויקווה להרשים על מנת לקבל חוזה עד תום העונה.
מאיירס לאונרד עורר סערה גדולה במרץ 2021 כשתועד משתמש בקללה "יהודון" כלפי אחד ממשתתפי משחק רשת בו נטל חלק, ושודר בשידור חי. השחקן אמנם הושעה לשבוע בלבד בידי הנהלת הליגה (בנוסף לקנס בגובה 50 אלף דולר), אך בעקבות התקרית הועבר מההיט לאוקלהומה סיטי, שם גם לא מצא את מקומו ובסופו של דבר נפלט מה-NBA.
1 צפייה בגלריה
מאיירס לאונרד במדי מיאמי היט
מאיירס לאונרד במדי מיאמי היט
חוזר ל-NBA. מאיירס לאונרד במדי מיאמי היט
(AP)
לאחר אותה תקרית לאונרד התנצל ואף עבר סדנה לרב תרבותיות, אך זה לא עזר לו להשיג חוזה בליגה - עד הלילה. "אין מספיק מילים כדי להסביר עד כמה אני אסיר תודה לקהילה היהודית", כתב לאונרד בטוויטר חודשיים לאחר אותה התבטאות. בריאיון שערך לאחרונה טען כי הוא לא באמת ידע עד כמה הכינוי הזה חמור, אך הדגיש כי הוא לוקח אחריות מלאה.
הקומישינר של הליגה אדם סילבר, שהוא גם יהודי, התבטא אז בתקיפות כנגד לאונרד: "זה בלתי נסלח. אין להערות כאלה מקום ב-NBA או בחברה שלנו בכלל". גם מאמנו דאז אריק ספולסטרה יצא נגדו וקרא להתבטאות שלו "פוגענית".
מאיירס לאונרד, בן 30, נבחר במקום ה-11 בדראפט 2012 בידי פורטלנד טרייל בלייזרס, שם שיחק במשך שבע עונות. ב-2019 עבר בטרייד למיאמי, כאשר בעונת 2019/20 פתח ב-49 משחקים בחמישייה של ההיט. עונת השיא שלו מבחינת דקות ונקודות הייתה ב-2015/16, כאשר קלע 8.4 נקודות בממוצע למשחק ב-21.9 דקות.