ניצחון אחד מאליפות. דנבר ניצחה הלילה (בין שישי לשבת) בפלורידה 95:108 את מיאמי במשחק הרביעי של גמר ה-NBA ועלתה ליתרון 1:3 בסדרה. הנאגטס יוכלו לזכות באליפות הראשונה בתולדותיהם אם ינצחו במשחק החמישי (בין שני לשלישי, 3:30) שייערך אצלם בבית.
דנבר נאגטס הוקמה ב-1967 ועדיין לא הוכתרה לאלופת ה-NBA, וכעת היא עומדת בפני ההיסטוריה. צריך להזכיר גם שזאת הפעם הראשונה של בגמר ה-NBA אולם ניקולה יוקיץ' וחבריו לא מתרגשים מהמעמד, ונראה שגם לא מהיריבה מיאמי. הלילה יוקיץ' שוב הוכיח שעם כל הכבוד לעובדה שג'ואל אמביד זכה ב-MVP של ה-NBA, הוא השחקן הכי טוב בליגה. הסנטר הסרבי אולי נקלע לבעיית עבירות ברבע הרביעי אבל רשם שורה סטטיסטית של 23 נקודות, 12 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. הוא הפך לשחקן הראשון בתולדות הליגה עם יותר מ-250 ריבאונדים ו-150 אסיסטים בפלייאוף אחד. מכונה. דנבר הצליחה לשלוט לחלוטין ברבע השלישי ועלתה ליתרון 13 (73:86) בסיומו.
4 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
יוקיץ'. עוד משחק מצוין
(Kyle Terada-USA TODAY Sports)
4 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
בדרך לטבעת
(AP Photo/Wilfredo Lee)
4 צפייה בגלריה
מארי בפעולה
מארי בפעולה
מארי בפעולה
(AP Photo/Wilfredo Lee)
בתחילת הרבע הרביעי, יוקיץ' היה על הספסל ומיאמי עשתה קולות של קאמבק. באטלר קלע שלשה שהורידה ל-89:83, אולם דנבר הגיבה מיד עם אסיסט של ג'מאל מארי לארון גורדון. ברוס בראון היה מעולה ברבע הרביעי, וסיים את המשחק עם 21 נקודות מהספסל. ג'מאל מארי ניהל את המשחק בצורה נהדרת עם 15 נקודות ו-12 ריבאונדים. ארון גורדון הוביל את רשימת הקלעים של דנבר עם 27. בצד השני, 25 נקודות של ג'ימי באטלר ועוד 20 של באם אדאביו לא הספיקו למיאמי.
רק קבוצה אחת הצליחה לחזור מפיגור 3:1 בסדרת גמר ה-NBA לניצחון, זאת הייתה קליבלנד קאבלירס של לברון ג'יימס שניצחה כנגד כל הסיכויים 3:4 את גולדן סטייט ווריורס ב-2016. מצד שני, אם יש קבוצה שיכולה לעשות קאמבק כזה - זאת מיאמי של העונה.
4 צפייה בגלריה
גורדון מטביע
גורדון מטביע
גורדון מטביע
(AP Photo/Wilfredo Lee)
מיאמי כזכור נכנסה לפלייאוף מהמקום השמיני דרך הפליי-אין והדהימה את מילווקי באקס, שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון. בחצי הגמר המזרח דילגה על ניו יורק ניקס ובגמר שמטה יתרון 0:3 מול בוסטון סלטיקס, אבל התעלתה במשחק המכריע ועלתה לגמר ה-NBA. היא תצטרך עוד נס בדמות ניצחון בדנבר כדי להחזיר את הסדרה למיאמי.