פריטי הספורט האייקוניים - כפי שבטח את יודעים - עולים הרבה כסף. הרבה מאוד כסף. הגופייה של לברון ג'יימס במדי מיאמי, מהמשחק השביעי בגמר ה-NBA מול סן אנטוניו ב-2013, נמכרה הלילה (בין שישי לשבת) במכירה פומבית תמורת 3.7 מיליון דולר.
מדובר על הגופייה מהמשחק הזכור, בו קינג ג'יימס קלע 37 נקודות, לקח 12 ריבאונדים ומסר 4 אסיסטים ב-88:95 שהעניק אליפות שנייה ברציפות להיט. האמת, גם המכירה עצמה נרשמה בתזמון מעניין, ממש רגע לפני שלברון עוקף את קארים עבדול ג'אבר והופך למלך הסלים בתולדות ה-NBA.
2 צפייה בגלריה
לברון
לברון
לברון במשחק הבלתי נשכח מול סן אנטוניו ב-2013
(צילום: AP)
בכלל, אספנות הפריטים של כוכבי ספורט בארה"ב, כידוע, לא נפסקת לרגע. רק ב-2020 כרטיס שחקן חתום של לברון ג'יימס מעונת הרוקי (2003/04) שלו בקליבלנד נמכר ב-1.8 מיליון דולר.
למי ששואל, המחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם עבור מזכרת ספורט נרשם בספטמבר שעבר, כשגופייתו של מייקל ג'ורדן מעונת "הריקוד האחרון" נמכרה תמורת 10.1 מיליון דולר. היא שברה את השיא שהחזיקה חולצת "יד האלוהים" של דייגו מראדונה מהמשחק מול אנגליה במונדיאל 1986, שנמכרה ב-9.3 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
לברון
לברון
לברון חוגג אליפות שנייה ברצף בסיום אותו משחק
(צילום: AP)
שוק האספנות של פריטים מהסוג הזה נחשב לפופולרי בארה"ב וכאשר מדובר על כוכבי ענק כמו מייקל ג'ורדן, קובי ברייאנט וכאמור ג'יימס, שווי הפריטים מרקיע שחקים. חלק מהאספנים רואים בהם השקעה כלכלית לכל דבר וחלקם מוכרים את הפריטים כעבור מספר שנים בסכומי עתק.