הם קופצים ורצים הלוך ושוב על הפרקט, מטריפים את הקהל ומסיימים כל ערב כשהם מותשים ושטופי זיעה. עם הזמן, הם הפכו לסימן ההיכר של משחקי ה-NBA. מדובר כמובן בקמעות המחופשים של קבוצות הליגה הטובה בעולם. הם נלהבים, הם מחויבים - ומסתבר שהם גם מרוויחים לא רע בכלל.
הם כמובן לא מרוויחים טוב כמו השחקנים עצמם, שהבכירים שבהם מחזיקים בחוזים של עשרות ואפילו מאות מיליוני דולרים - אך מבט קצר על נתוני השכר של הקמעות, במיוחד אלה שנמצאים במקומות הראשונים ברשימה, עשוי בהחלט לעורר קמצוץ של קנאה אצל מרבית הקוראים.
2 צפייה בגלריה
רוקי פומת ההרים - הקמע של דנבר נאגטס
רוקי פומת ההרים - הקמע של דנבר נאגטס
מרוויח שכר שרבים יכולים לחלום עליו. רוקי פומת ההרים
(David Zalubowski/AP)
2 צפייה בגלריה
הארי הנץ - הקמע של אטלנטה הוקס
הארי הנץ - הקמע של אטלנטה הוקס
הארי הנץ - הקמע של אטלנטה הוקס
(John Bazemore/AP)
בראש הרשימה נמצא רוקי פומת ההרים, הקמע של דנבר נאגטס. רוקי, שעבד הלילה (בין חמישי לשישי) קשה וחגג את ניצחון הנאגטס במשחק מספר 1 של גמר הפלייאוף, מרוויח לא פחות מ-625 אלף דולר לשנה - שכר שלא מעט כדורסלנים מקצועניים המשחקים באירופה היו חותמים עליו בשמחה רבה.
מיד אחריו ברשימה מופיע הארי הנץ, שמתרוצץ על הפרקט של אטלנטה הוקס. הארי נמצא לא הרחק מרוקי, וגורף כל שנה לא פחות מ-600 אלף דולר. את החמישייה הראשונה סוגרים בני השור של שיקגו בולס (400 אלף דולר), גו הגורילה של פיניקס סאנס (200 אלף דולר) והוגו הצרעה של שארלוט הורנטס (100 אלף דולר).
מעבר לכך שהחמישה מרוויחים הרבה יותר מהאדם הממוצע, וכאמור - גם מלא מעט כדורסלנים המשחקים מחוץ לארה"ב, השלושה הראשונים ברשימה מחזיקים שכר הגבוה יותר משלוש שחקניות ה-WNBA עם המשכורת הגבוהה ביותר. ג'ול לויד, בריאנה סטיוארט ודיאנה טוראסי - אשר כל אחת מהן מרוויחה 228 אלף דולר לשנה (רוקי פומת ההרים מרוויח כמעט פי 3 מכך).