מה שהחל אתמול כדיווח דרמטי, הפך הלילה (בין רביעי לחמישי) לעסקה סגורה - וכזו שמשגעת את ארה"ב. דמיאן לילארד - הסמל הכי גדול של פורטלנד מאז ימי ביל וולטון, מצא בית חדש ויצטרף לסגל המרשים של מילווקי, שכולל כבר סופרסטאר בדמותו של יאניס אנדטוקומבו.
"אני רוצה להתעלם מכל האוהדים הרגילים, ולהגיד לפורטלנד ולאוהדי הבלייזרס שאני אוהב אותם. באמת. אתייחס אליהם בצורה הכי ראויה שיש. מחכה לפרק הבא", צייץ לילארד במהלך הלילה ואישר את הפצצה שהוטלה אתמול משום מקום.
2 צפייה בגלריה
לילארד
לילארד
מצא בית חדש - ומפתיע. לילארד
(צילום: AP Photo/Kevin Kolczynski)
2 צפייה בגלריה
לילארד
לילארד
בקרוב ישחקו יחד. לילארד ויאניס
(צילום: AP Photo/Craig Mitchelldyer)
על-פי כל הדיווחים האחרונים, לילארד היה אמור בכלל לחתום במיאמי, אבל לבסוף בחר באלופת 2021. מדובר בטרייד שכולל בו לא רק את פורטלנד ומילווקי, אלא גם את פיניקס. הבלייזרס יקבלו בתמורה את ג'רו הולידיי, דיאנדרה אייטון, טומאני קמארה, בחירת סיבוב ראשון של 2029 של הבאקס והזכות להחליף בחירות עם מילווקי ב-2028 ו-2030. הסאנס יקבלו במסגרת העסקה את יוסוף נורקיץ', גרייסון אלן, נאסיר ליטל וקיאון ג'ונסון.
"לילארד יכול למשוך מגנים מיאניס, יאניס יכול לחסום ללילארד", התלהב אריק ניים מהאתלטיק. "כשמוסיפים את קריס מידלטון - יש למילווקי ככל הנראה את הטריו הטוב בליגה". ולא רק ניים חושב ככה, כמעט כל הפרשנים ואפילו סוכנויות ההימורים בווגאס.
בזכות הטרייד, זינקה מילווקי בסוכנויות ההימורים והפכה, תוך פחות מיממה, לפייבוריטית הראשית לאליפות. הבאקס שהיו מדורגים במקום השלישי לפני העסקה מקדימים כעת את דנבר, בוסטון, פיניקס, לוס אנג'לס לייקרס וגולדן סטייט. אם מילווקי הייתה פייבוריטית לניצחון בפער מינימלי במשחקה הראשון העונה מול פילדלפיה, כעת היא צפויה לנצח ב-9 הפרש ומעלה על-פי אותן סוכנויות.

"מילווקי מהמרת שההתקפה תנצח את ההגנה"

"מדהים שמילווקי הצליחה להשלים את המהלך הזה", צייץ קווין אוקונור מ"דה רינגר". "שיתוף הפעולה בין יאניס ו'דיים' יהיה בלתי עציר". הפרשן המוכר, סטיבן איי סמית', הוסיף: "זה קטלני, יאניס לא יצטרך להוביל כדור מעכשיו. עכשיו יש לו למי למסור החוצה". ברחבי הליגה פשוט השתגעו, לא רק שחקני הווה, גם עבר. מג'יק ג'ונסון האגדי כתב: "אוהדי ה-NBA, אתם מתארים לעצמכם פיק-אנד-רול בין לילארד ליאניס? הם יהיו בלתי ניתנים לעצירה".
דווקא ב-ESPN יותר נזהרו והיו חשדניים לגבי הטרייד. הם הסתפקו בציון +B בלבד. "מילווקי לא נראו כמו קבוצה שתצרף את לילארד, אבל כך הם ישכנעו את יאניס שהם הולכים לזכות באליפות כדי שהוא לא יעזוב אותם בסיום 2024/25. לא חושב שראינו קבוצה כל כך מתאמצת בשביל להשאיר כוכב, הם ויתרו על בחירות סיבוב ראשון ל-7 שנים", נכתב שם. "הם יצטרכו להחביא את לילארד. מילווקי מהמרת שההתקפה תנצח את ההגנה".
כוכב מיאמי, ג'ימי באטלר, שקבוצתו בסוף לא זכתה בכוכב, הגיב גם הוא לעסקה בווידאו שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו. "היי, NBA, אתם צריכים לבדוק את הבאקס על טמפרינג (שיחות עם שחקנים חופשיים לפני התאריך בו הם היו יכולים לעבור). לא שמעתם את זה ממני, שמעתי את זה ממישהו אחר".