מתוך 12 העונות הקודמות בקריירה של ג'יימס הארדן, הוא רשם מספר דו ספרתי של זריקות מקו העונשין בממוצע למשחק בשבע מהן, לכן היה מפתיע מאוד לראות שבחמשת המשחקים הראשונים של ברוקלין נטס העונה, האיש והזקן הלך רק 15 פעמים יחד לקו.
הלילה (בין שישי לשבת), בניצחון 98:105 על אינדיאנה, נראה שהמחסום הזה נפרץ כשהארדן ניגש אל הקו לא פחות מ-19 פעמים וקלע 16 זריקות. את ההתמודדות הוא סיים עם 29 נקודות ו-8 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
(צילום: EPA)
הסיבה המרכזית לפיחות בכמות הזריקות של הארדן לפני המשחק הלילה הייתה ככל הנראה שינוי החוקים בכל מה שקשור למגע בין השחקן הזורק לשחקן המתקיף. כוכב ברוקלין עשה על המהלך הזה קריירה, כאשר לא מעט פעמים היה זה שדוחף למגע, בין אם זה בהישענות על המגן, או שליחת רגליים קדימה.
בליגה בחרו לעצור את התופעה הזאת, שהפכה גם לאחד מסימני ההיכר של סטף קרי, וכתוצאה מכך הארדן הפך ל"נער הפוסטר" של ההחלטה הזאת, כך לפחות טען מאמנו סטיב נאש בראיון שנתן מוקדם יותר השבוע.
הארדן עצמו דווקא לא חושב שיש קשר לשינוי בחוקים: "זה רק היה עניין של להיות אגרסיבי. במשחקים הראשונים לא היית אגרסיבי. הפעם הייתה לי תחושה טובה יותר". דרך אגב, זה היה המשחק ה-72 בקריירה של הארדן בו הוא קולע 15 פעמים מהקו או יותר. הכי הרבה בהיסטוריה לשחקן NBA.
3 צפייה בגלריה
הארדן, האריס ודוראנט חוגגים
הארדן, האריס ודוראנט חוגגים
הארדן, האריס ודוראנט חוגגים
(צילום: EPA)
באופן כללי הארדן נראה פחות טוב העונה, ועמד על ממוצע של 16.6 נקודות בלבד לפני אינדיאנה. "אני ממשיך להגיד שבכל משחק שעובר אני מרגיש טוב יותר. אני ממשיך לעבוד על הזריקה שלי כל השבוע, בימי חופש, בימים ללא משחקים וגם בימים של משחקים", הוסיף הארדן, שסיכם: "שום דבר לא השתנה אצלי. בסוף הדברים שצריכים לקרות יקרו אם אמשיך להיות עקבי ואשחק כמו שאני רגיל".
האירוע המוזר של המשחק קרה ברבע השלישי כשקווין דוראנט (22 נקודות) זרק בעוצמה את הכדור ליציע והיה צריך להיות מורחק. השופטים לא הבינו מה הפורוורד בדיוק עשה, והתעלמו מהמהלך. אחרי ההתמודדות הם הלכו למוניטור, והשופט הראשי שון רייט התייחס לדברים: "אחרי שצפינו בווידאו, הבחנו שדוראנט זרק בעוצמה את הכדור ליציע. הוא היה צריך להיות מורחק על זה".
דוראנט עצמו טען כי ניסה בכלל לפגוע חזק בלוח, אבל לא היה צריך לעשות זאת. "חשבתי שאני משחק בשכונה עם חברים. אני לא יכול לעשות את זה, זה יכול היה לעלות לקבוצה שלי במשחק. זה לא יקרה שוב, אני מקווה. לא ידעתי שאפשר להיות מורחק על דבר כזה. בטוח שאקבל על כך קנס כבד, אבל לא אכפת לי".
3 צפייה בגלריה
למרקוס אולדרידג'
למרקוס אולדרידג'
למרקוס אולדרידג'
(צילום: AP)
עוד שחקן שנתן משחק מצוין הוא למרקוס אולדרידג' (21 נקודות), שהפך לשחקן ה-48 בתולדות ה-NBA שחוצה את רף 20,000 הנקודות, והוא השביעי בלבד שעדיין פעיל. אולדרידג' הצטרף בין השאר להארדן ודוראנט.
כזכור, באפריל האחרון פרש הסנטר ממשחק בעקבות בעיות בלב אחרי 15 עונות, אבל לאחר מכן קיבל אישור מהרופאים לשוב לשחק. "זה הרגיש נהדר, ברכה אמיתית. לא חשבתי שאגיע לציון הדרך הזה אחרי מה שקרה בעונה שעברה", אמר הסנטר בסיום.