מדהים, מטורף, בלתי נשכח. תמחקו אתם את המילה המיותרת בכל הקשור לעונה הפשוט יוצאת דופן של קייטלין קלארק, כוכבת מכללת איווה. הלילה (בין שישי לשבת) היא הוליכה את קבוצתה לגמר טורניר ה-NCAA - ועשתה זאת בעזרת שיא נוסף.
קלארק הפכה לשקנית הראשונה אי פעם בטורניר המכללות שקולעות מעל 40 נקודות במשחק בפיינל-פור. היו לה 41 נקודות (15 מ-31 מהשדה, 5 מ-17 לשלוש), 8 אסיסטים ו-6 ריבאונדים ב-73:77 המפתיע על דרום קרוליינה. כל זאת מספר ימים לאחר שרשמה את הטריפל-דאבל הראשון אי פעם בטורניר ה-NCAA לנשים.
2 צפייה בגלריה
שחקנית מכללת אייווה הוקאייז קייטלין קלארק
שחקנית מכללת אייווה הוקאייז קייטלין קלארק
לא מפסיקה לשבור שיאים. קייטלין קלארק
(AFP)
עד כמה מפתיע אתם שואלים היה הניצחון הלילה? דרום קרוליינה היא האלופה המכהנת, המדורגת 1 בארה"ב, לא הפסידה כבר קרוב לשנתיים (ובמשך 47 משחקים) ואת העונה הנוכחית - עד לפיינל-פור- סיימה עם מאזן 0:36. "זה מדהים, אני אפילו לא יודעת מה להגיד", חגגה קלארק בת ה-20 בסיום.
קלארק ניצחה במצ'-אפ מול אליה בוסטון, הכוכבת הגדולה של דרום קרוליינה והמועמדת הוודאית להיבחר ראשונה בדראפט ה-WNBA בקיץ. בוסטון איכזבה עם 8 נקודות (שני סלי בלבד) ו-10 ריבאונדים. "לא היה לנו מה להפסיד", הוסיפה קלארק. "יש לי את כל הביטחון בעולם בקבוצה הזו, והם מאמינים בי. זה כל מה שאתה צריך".

הסלים שנקלעו, החולצות שנחטפו

קלארק עד כדי כך טובה עד שהיא הוליכה לפני שנתיים, בעונתה הראשונה במכללה, את כל ארה"ב בארבע קטגוריות: סה"כ אסיסטים (214), סה"כ נקודות (799), סה"כ סלים שנקלעו לשתיים (266) וסה"כ שלשות (116). למעשה, היא אוהבת לקלוע מטווחים עצומים, בלא מעט מקרים מהלוגו. "כמו סטף קרי בדיוק", טענו בארה"ב. "לא יודעים כבר מי מחקה את מי". חולצות מיוחדות עם הכיתוב: "FROM THE LOGO" הן מוצר מבוקש במכללת איווה - ונחטפו בחנויות המכללה בשנה וחצי האחרונות.
קלארק גדלה גם כן באייווה, בדה-מוין. בתם של ברנט ואן ניצי-קלארק. הגיעה מבית ספורטיבי. אחד מאחיה שחקן פוטבול באותה מכללה. "שיחקתי מגיל צעיר עם בנים, משם התחשלתי", סיפרה קלארק. "ההורים הכניסו אותנו לחוגי כדורגל, סופטבול ואתלטיקה. החוג הרביעי היה כדורסל, שם התאהבתי בכדור הכתום".
2 צפייה בגלריה
שחקנית מכללת אייווה הוקאייז קייטלין קלארק
שחקנית מכללת אייווה הוקאייז קייטלין קלארק
"החלום הגדול? להשתתף באולימפיאדה". קייטלין קלארק בפעולה
(רויטרס)
בשנה שעברה הוליכה את נבחרת ארה"ב עד גיל 19 לזכייה באליפות העולם בהונגריה. היא נבחרה גם ל-MVP של הטורניר. "החלום הגדול? להשתתף באולימפיאדה", סיכמה קלארק. "להגיע למשחקים האולימפיים וללבוש את חולצת הפסים והכוכבים - זה באמת יהיה משהו מיוחד".
קלארק ואיווה יפגשו בגמר המכללות את לואיזיאנה סטייט, שגברה 72:79 על וירג'יניה טק. אנג'ל ריס כיכבה עם 24 נקודות ו-12 ריבאונדים אצל המנצחת. ליז קיטלי סיימה עם 18 ו-12 בהתאמה אצל המפסידה.
פורסם לראשונה: 09:09, 01.04.23