בעוד על המגרש קייטלין קלארק עדיין מחכה לניצחון הראשון שלה בקריירת ה-WNBA, מחוצה לו היא ממשיכה לשבור שיאים ולהיכנס לספרי ההיסטוריה.
אחרי שבחודש שעבר חתמה על הסכם חסות עם נייקי תמורת 28 מיליון דולר, שחקנית אינדיאנה פיבר תהיה גם הפרזנטורית של חברת כדורי הסל "ווילסון". היא תהיה האישה הראשונה שיש לה ליין כדורים על שמה והשנייה לצד כדורסלן שבטח יצא לכם לשמוע את שמו: מייקל ג'ורדן. כן, אפילו ללברון ג'יימס, קווין דוראנט או סטף קרי החברה מעולם לא הציעה סדרת כדורים על שמם.
3 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
החוזים נערמים. קלארק
(צילום: AP Photo/Michael Conroy)
"ווילסון" הוא הכדור הרשמי של ה-WNBA מאז 2021, אבל קלארק סיפרה כי לא בשל כך חתמה על חוזה האימוץ. "זה הכדור שתמיד שיחקתי איתו, עוד כילדה עם האחים שלי", אמרה. "רציתי לעצב משהו צעיר שבנים ובנות יוכלו ללכת עם זה ולכדרר בחנייה ליד הבית שלהם".
בינתיים, כמו שהבנתם, היא לא מצליחה לעזור לקבוצתה להשיג ניצחון ליגה למרות ההייפ סביבה. קלארק ואינדיאנה הפסידו בכל ארבעת המשחקים הראשונים שלהן העונה (פעמיים לקונטיקט ופעמיים לניו יורק) והיא מתקשה מאוד מול השמירה מולה, כשההגנות הקשוחות מתרכזות בה. שלשום, למשל, נפצעה במהלך ההפסד לקונטיקט, יצאה לטיפולים בחדר ההלבשה וחזרה רק לקראת הסיום.
3 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
עכשיו רק חסר ניצחון בכורה ב-WNBA. קלארק
(צילום: AP Photo/Noah K. Murray)
נכון, המספרים של קלארק יפים: 17 נקודות למשחק ו-5.5 אסיסטים, אבל היא רושמת גם 6.5 איבודים לערב. "כמו כל שחקנית שיצאה מהקולג', ייקח לה זמן להסתגל לליגה", הבהירה כוכבת פיניקס מרקורי דיאנה טוראסי, מי שנחשבת (לפחות כעת) כשחקנית הכדורסל הגדולה בכל הזמנים.

ההייפ נמשך

ועדיין, ב-WNBA מלקקים ידיהם בהנאה, והכל בזכות השחקנית בת ה-22 ששברה כל שיא אפשרי במכללות. עבור הליגה, הגעתה היא כמובן דבר ענק. היא אולי הפסידה יחד עם איווה בגמר ה-NCAA האחרון, אבל הוא היה נצפה יותר משל הגברים, לראשונה בהיסטוריה, עם יותר מ-20 מיליון צופים וצופות. והכל, כאמור, בזכות קלארק.
3 צפייה בגלריה
האוהדת יודעת בדיוק את מי היא מעריצה
האוהדת יודעת בדיוק את מי היא מעריצה
האוהדת יודעת בדיוק את מי היא מעריצה
(צילום: AP Photo/Noah K. Murray)
אינדיאנה היא אחת הקבוצות הגרועות ב-WNBA בשנים האחרונות ולא הגיעה לפלייאוף מאז 2016. למשחקיה בעונה שעברה היה ממוצע קהל נמוך של 4,000 צופים, כאשר האולם בו היא מארחת יכול להכיל 18 אלף איש. כעת, באופן טבעי, רמת העניין נוסקת. עוד לפני שקלארק נבחרה בדראפט האחרון, כל חמשת משחקיה הביתיים הראשונים של אינדיאנה הפכו לסולד-אאוט. רק לאחרונה חשפה ניו יורק ליברטי שלמשחק הבית מול אינדיאנה היא מכרה כרטיסים בשווי של 2 מיליון דולר - יותר מכל משחק אחר בהיסטוריה של המועדון.
ההתלהבות הגדולה ופופולריות שחוצה ענפים נובעת מכך שקלארק היא שיאנית הנקודות של כדורסל המכללות, גברים או נשים, עם 3,951 נקודות (ממוצע של 28.4 נקודות ב-139 משחקים), כמו גם מניפוץ שיאים רבים אחרים, שלשות הלוגו, המסירות, וה"שואו" שהיא מספקת. היא מתאפיינת בכל מה שצריך כדי להיות הפנים של הענף שלה, וכוכבת-על גם מעבר לו.
יובה חזרה מ-0:3 ל-3:3 משוגע נגד בולוניה!
(באדיבות ONE)