לג'יילן בראון לא הייתה תקופת הכנה אידיאלית לעונת ה-NBA, בלשון המעטה. בשמונה באוקטובר הוא יצא חיובי לקורונה והספיק לשחק פעם אחת בלבד בהכנה, את עשרת הימים האחרונים העביר בכלל בבידוד וסוכם שבמשחק הראשון של העונה ייעשה בו שימוש מוגבל.
התוכנית הלכה מהר מאוד לפח, כשכוכב בוסטון העביר 46 דקות על הפרקט והחזיר עם 46 נקודות גדולות (שיא קריירה) שלצערו לא הספיקו מול ניו יורק, שניצחה 134:138 אחרי דרמה גדולה ושתי הארכות. "הנשימה שלי לא הייתה סדירה לעיתים, ברוב הזמן היא הייתה בסדר", הסביר בראון שגם נעזר במשאף. "לקראת הסוף הרגשתי שהלב שלי יוצא מהחזה. היה עדיף שהיינו מנצחים".
3 צפייה בגלריה
ג'יילן בראון
ג'יילן בראון
הצגה אדירה. ג'יילן בראון
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
ג'יילן בראון
ג'יילן בראון
קבע שיא מועדון. בראון
(צילום: AFP)
בראון, שרשם ערב מופלא מחוץ לקשת עם 8 מ-14, אמנם לא הצליח לסחוף את חבריו לניצחון במדיסון סקוור גארדן, אבל נכנס לספרי ההיסטוריה של הסלטיקס כששבר את שיא הנקודות במועדון (46) במשחק הפתיחה. הוא השאיר מאחור את בוב קוזי ופול פירס האגדיים, שקלעו 35 נקודות כל אחד.
לרוע מזלו של בראון, הכוכב הגדול ג'ייסון טייטום סבל מערב קליעה נוראי של 2 מ-15 מהשלוש וסיים עם 20 נקודות. אחת מהשלשות שכן נכנסו נתנה לסלטיקס יתרון 133:134 בסיום ההארכה השנייה, אבל אוון פורנייה (32 נקודות) השיב עם שלשה משלו ודרק רוז סגר את הסיפור מהעונשין.
3 צפייה בגלריה
בראון צופה בפורנייה
בראון צופה בפורנייה
בראון צופה בפורנייה
(צילום: AP)
"בראון סחב אותנו הלילה", הודה טייטום. "במהלכים שהוא עשה, בקליעות שהוא פגע, הוא היה בלתי ייאמן והלוואי שהייתי עושה את התפקיד שלי כמו שצריך".
פורנייה הוסיף: "זה היה משוגע: האטמוספירה, האוהדים, המשחק עצמו. היה כיף ללכת להארכה, אבל הלוואי שהיינו הורגים את המשחק ב-48 הדקות הראשונות. זה היה קרב רציני, במיוחד לקראת הסיום. אני בטוח שאפשר היה לראות את העייפות אצל השחקנים".