וושינגטון שלו ככל הנראה כבר לא תגיע לפליי-אין במזרח, אבל בצד החיובי, דני אבדיה בכושר פשוט מעולה לאחרונה. הלילה (בין שלישי לרביעי) הוא השווה את שיא הקריירה שלו, 25 נקודות, והוסיף 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ב-37 דקות, יותר מכל שחקן אחר.
בזכותו - ולמרות שהיא בלי שלושה שחקני חמישייה פצועים (בראדלי ביל, קייל קוזמה ודניאל גאפורד) ונגד אחת הקבוצות הטובות בליגה - וושינגטון התפוצצה כשהביסה בבית את בוסטון (24:52) 111:130. בסך הכל עמד אבדיה על 10 מ-16 מהשדה (2 מ-5 משלוש, 3 מ-5 מהקו), ומעבר לדאבל-דאבל הוסיף חטיפה וארבעה איבודים.
3 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
"אני משקיע הרבה ומנסה להיות אגרסיבי". אבדיה
(AFP)
3 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
בכושר שיא. אבדיה
(רויטרס)
בחמשת משחקיו האחרונים, מעמיד אבדיה ממוצעים אדירים של 18.4 נקודות, 9.6 ריבאונדים ו-5.4 אסיסטים ב-34 דקות על הפרקט. "אני פשוט לא חושב יותר מדי, אלא מנסה לקבל את ההחלטות הנכונות", הסביר אבדיה בסיום. "אני משקיע הרבה ומנסה להיות אגרסיבי. מנסה לייצר הזדמנויות גם לחברים וכשהכדור אצלי אני מרגיש נהדר".
אבדיה סיפר על התמודדות מול מרכוס סמארט (שחקן ההגנה של העונה שעברה), איתו היה לו חילופי דברים במהלך המשחק: "קצת התעצבנתי כששרקו לעבירת תוקף לחובתי. בהתקפה הבאה קלעתי על מרכוס סמארט ואמרתי דברים לא כל כך יפים. אבל זה היה כיף, הספסל אהב את זה".
חבריו של אבדיה לא נותרו אדישים להופעה. קריסטפס פורזינגיס, הסנטר שהוביל את קלעי הוויזארדס עם 32 נקודות, שיבח: "הוא הוכיח כמה כישרון יש לו. עם קצת יותר חופש וביטחון עצמי, הוא יכול לעשות את הדברים האלה כל הזמן". קוזמה צייץ בסיום: "המשחק הכי טוב של דני שאני ראיתי".
ווס אנסלד ג'וניור, מאמן וושינגטון, החמיא וציין: "הוא לא נותן לפעולה רעה או החטאה להסיח את הדעת שלו אלא פשוט ממשיך לשחק. אני אוהב שהוא מתקיף יותר את הסל. כל העונה הוא היה טוב בפיקנרול אבל משחק המעבר זה אלמנט נוסף בהתפתחות שלו".
מספר דקות לסיום התמודדות, בוסטון הורידה את ההפרש ל-12, אבל בשיא המומנטום שלה אבדיה צלף שלשה קשה, ואז השלים את המהלך של המשחק, כאשר חטף כדור, המשיך לג'ורדן גודווין שהחזיר לו במסירה מאחורי הגב, וסיים בהטבעה אדירה. "לא ראיתי את דני אבדיה מתלהב ככה ממהלך בשום שלב בקריירה שלו. לילה ענק של 'טורבו'", כתב צ'ייס יוז שמסקר את הוויזארדס ב-NBC.
3 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
"לא ראיתי את דני מתלהב ככה ממהלך", יוז על אבדיה
(AFP)
עם כל החגיגה, המצב של הוויזארדס עדיין עגום: מאזן 42:34 במקום ה-11 במזרח, לעומת 39:36 של שיקגו העשירית שנכנסת כרגע לפליי-אין, ונותר רק קומץ משחקים לסיום העונה (שישה לוושינגטון ושבעה לשיקגו).