מועד תחילת ה-NBA והיורוליג עדיין רחוק, אך חובבי הכדורסל צפויים ליהנות החל ממחר (שישי) מכמה מגדולי הכדורסלנים בתבל, כאשר אליפות העולם בכדורסל - המונדובאסקט - ייצא לדרך ביפן, אינדונזיה והפיליפינים. ארבע שנים אחרי הטורניר שנערך בסין, בו זכתה ספרד, יתמודדו 32 נבחרות על התואר הנחשב ביותר בכדורסל הבינלאומי, אחרי הטורניר האולימפי כמובן.
ארה"ב שאכזבה בענק באליפות הקודמת, כשסיימה במקום השביעי בלבד, מגיעה עם סגל שכולל מספר כישרונות גדולים, אך בניגוד ללא מעט פעמים - נראה אפור מתמיד. כוכבי העלית מה-NBA לא יעמדו לרשותו של המאמן סטיב קר, אך בכל זאת, הציפיות מנבחרת הכוכבים והפסים נותרו גבוהות. בנוסף, גם שמות גדולים כמו ניקולה יוקיץ' (סרביה) ויאניס אנדטוקומבו (יוון) לא הגיעו, ובכל זאת - המונדובאסקט הקרוב בהחלט צפוי לייצר הצגות גדולות.
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת סלובניה בכדורסל לוקה דונצ'יץ'
שחקן נבחרת סלובניה בכדורסל לוקה דונצ'יץ'
כולם מחכים לראות אותו. לוקה דונצ'יץ'
(צילום: AP)
לקראת זריקת כדור הביניים הראשון, אספנו עבורכם את עשרת הכוכבים הגדולים ביותר שצפויים לכדרר על הפרקט ב-16 הימים הקרובים, עד שתוכתר אלופת העולם לשנת 2023.

10. ווילי הרננגומס, ספרד

הסנטר בן ה-29, ששיחק שבע שנים ב-NBA וחתם הקיץ בברצלונה, היה אחד מעמודי התווך המשמעותיים של ספרד ביורובאסקט 2022, שם הוא נבחר ל-MVP של הטורניר. יחד עם אחיו חואנצ'ו, השניים נכנסו היטב לנעליים של האחים גאסול והובילו את אלופת העולם מ-2019 לדאבל מרשים עם זכייה באליפות אירופה האחרונה. כעת, בהיעדרם של לורנזו בראון וריקי רוביו, יקווה ווילי הרננגומס להוביל את הספרדים למדליה נוספת.

9. פאטי מילס, אוסטרליה

הגארד הוותיק אמנם כבר לא בשיא הקריירה, אך גם בגיל 35 מדובר בכוח משמעותי עבור הבומרס, שבהחלט יכולים לעשות צרות לכל יריבה. בטורניר האולימפי בטוקיו שנערך לפני שנתיים הוא סיים שלישי בטבלת הקלעים עם 23.3 נקודות למשחק, וגם במונדובאסקט הקרוב פאטי מילס, המשחק באטלנטה הוקס, צפוי להביא עמו את חוכמת המשחק והיד הקטלנית שלו מעבר לקשת.
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ספרד בכדורסל ווילי הרננגומס
שחקן נבחרת ספרד בכדורסל ווילי הרננגומס
השחקן הבולט של אלופת העולם. ווילי הרננגומס
(צילום: AFP)

8. בוגדן בוגדנוביץ', סרביה

נציג נוסף של הקו האחורי של אטלנטה הוקס הוא בוגדן בוגדנוביץ'. הקלע בן ה-31 רשם מעל ל-20 נקודות בממוצע בשני הטורנירים הגדולים האחורנים בהם נטל חלק במדי נבחרת סרביה, והוא יהיה המנהיג הבכיר של שיאנית הזכיות באליפות העולם (יחד עם ארה"ב), שמחפשת מדליה ראשונה מאז הכסף ביורובאסקט 2017. בעונה החולפת ב-NBA קלע בוגדנוביץ' 14 נקודות בממוצע למשחק והוא צפוי להיות מהשחקנים הבולטים באליפות הקרובה.

7. דניס שרודר, גרמניה

למנהיג הבלתי מעורער של נבחרת גרמניה היה חלק משמעותי בהצלחה הפנומנלית של לוס אנג'לס לייקרס בפלייאוף ה-NBA בעונה החולפת. הרכז האנרגטי, שהצטרף בקיץ האחרון לטורונטו ראפטורס, מתעלה בדיוק ברגעים החשובים, כשהכסף מונח על השולחן, וצפוי להראות את כישוריו הרבים גם בטורניר הקרוב. בארבעת הטורנירים הבינלאומיים האחרונים הוא העמיד ממוצעים של 20 נקודות ומעלה, וביורובאסקט האחרון הוליך את הגרמנים למקום השלישי ולמדליית הארד.
5 צפייה בגלריה
דניס שרודר שחקן נבחרת גרמניה
דניס שרודר שחקן נבחרת גרמניה
המנהיג הבלתי מעורער של גרמניה. שרודר
(צילום: גטי אימג'ס)

6. ג'יילן ברנסון, ארה"ב

הרכז של ניו יורק ניקס הראה יכולת מרשימה במשחקי ההכנה של האמריקאים, שגברו בין השאר על נבחרות כמו ספרד וגרמניה ולא הפסידו אפילו פעם אחת. נכון, ארה"ב מגיעה עם סגל לא נוצץ, אך עדיין היא פייבוריטית לזכות בטורניר, ואחת הסיבות לכך היא שיש לה את ברנסון, שקלע בעונה החולפת 24 נקודות למשחק ב-NBA. מדובר בשחקן חכם, חזק עם קליעה נהדרת מכל הטווחים, ולכל יריבה יהיה קשה מאוד להתמודד איתו.

5. לאורי מרקנאן, פינלנד

הפורוורד הנפלא של יוטה ג'אז מגיע לאחר עונת השיא שלו בקריירה, בה קלע לא פחות מ-25.6 נקודות בממוצע בליגה הטובה בעולם. חובבי הענף הישראלים זוכרים את ההצגה שלו במשחק הפתיחה ביורובאסקט 2022 (33 נקודות ו-12 ריבאונדים), אז הוא ופינלנד ירדו מנוצחים בתום הארכה מול נבחרת ישראל בזכות הופעת שיא של דני אבדיה, אך מאז לאורי מרקנאן (שהיה אחד המצטיינים באותה אליפות) רק נהיה מפלצתי יותר.
הוא יכול לשחק בשתי עמדות הפורוורד, ויודע לנצל היטב כל יתרון שיש לו על כל שומר שמציבה עליו היריבה. עבור שחקנים בעמדה 3 הוא גדול וחזק מדי, עבור שחקנים בעמדה 4 הוא פשוט מהיר מדי. כמו שנכתב - מפלצת.
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארה"ב אנתוני אדוארדס
שחקן נבחרת ארה"ב אנתוני אדוארדס
שחקן נבחרת ארה"ב אנתוני אדוארדס
(Giuseppe CACACE / AFP)

4. אנתוני אדוארדס, ארה"ב

גם הבחירה מספר 1 של מינסוטה טימבוולבס בדראפט 2020 רשם עונת שיא ב-2022/23. הגארד בן ה-22 קלע בממוצע 24.6 נקודות למשחק, והוסיף גם 5.8 ריבאונדים ו-4.4 אסיסטים - כאשר גם בקטגוריות אלה מדובר בממוצעים הגובים ביותר שהעמיד בשלוש עונותיו ב-NBA. מדובר באתלט מדהים ושומר נפלא שלא מתבייש לקחת זריקות שנראות בלתי אפשריות - כי הסיכוי שהוא יקלע אותן הוא די גבוה. גם הוא נראה נפלא במשחקי ההכנה של ארה"ב לקראת האליפות, והוביל את קלעיה.

3. קארל-אנתוני טאונס, הרפובליקה הדומיניקנית

עם שלוש הופעות במשחק האולסטאר של ה-NBA ושבע עונות בהן קלע בממוצע מעל 20 נקודות, קארל-אנתוני טאונס הוא אחד השמות הגדולים ביותר בטורניר. הכוכב של מינסוטה גם זכה ב-2021 בתחרות השלשות באולסטאר, והוא הכוכב הבלתי מעורער של הנבחרת הדומיניקנית, בה הוא ערך את הופעת הבכורה שלו כשהיה בן 16 בלבד. החיסרון היחיד של שחקן הפנים הוורסטילי הוא הנטייה להיפצע, כשבעונה שעברה הוא שיחק 29 משחקים בלבד בעקבות נקע חמור ועוד מספר פציעות.
זו הולכת להיות הפעם הראשונה שטאונס ייצג את הרפובליקה הדומיניקנית בטורניר גדול של פיב"א, וכאשר בשלב הבתים היא תתמודד מול איטליה, אנגולה והפיליפינים, אין שום סיבה שהיא לא תמשיך הלאה לשלבי הנוקאאוט.
5 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת קנדה שיי גילג'ס-אלכסנדר
שחקן נבחרת קנדה שיי גילג'ס-אלכסנדר
היהלום שבכתר בסגל המרשים של קנדה. שיי גילג'ס-אלכסנדר
(Yasuyoshi CHIBA / AFP)

2. שיי גילג'ס-אלכסנדר, קנדה

הגארד הנפלא של אוקלהומה סיטי ת'אנדר הוא היהלום שבכתר של הסגל המרשים עמו מגיעה קנדה לאליפות הזו, בה היא מועמדת בכירה להגיע לשלבים המכריעים ואולי גם לקרב על התואר. הגארד שרשם בעונה שעברה שיאים בכל הקשור לממוצע הנקודות שלו (31.4 למשחק!), האחוזים מהשדה (51), חטיפות (1.6) וחסימות (1) צפוי להיות אחד השמות החמים בטורניר הקרוב.
המשחק הראשון של קנדה באליפות הוא נגד צרפת, בהתמודדות שגורמת לחובבי הכדורסל ללקק את השפתיים כבר עכשיו, ואין במה נהדרת מזו בשביל SGA להראות למה הוא מסוגל.

1. לוקה דונצ'יץ', סלובניה

ההופעה החלומית של נבחרת סלובניה ביורובאסקט 2017, עם ההצגות המופלאות של לוקה דונצ'יץ' וגוראן דרגיץ', היה הרגע בו ידעו חובבי הכדורסל האירופי סופית כי הקוסם הסלובני הולך להיות אחד הגדולים בעולם, וכי הוא יכבוש גם את ה-NBA. בארה"ב עוד הטילו ספק, אך מאז שהגיע לדאלאס, הפך דונצ'יץ' לאחד השמות החמים בליגה הטובה בעולם, והכוכב הבלתי מעורער שסביבו אמור להיבנות הסגל של המאבריקס בשנים הקרובות (אלא אם כן הוא יחליט לעזוב).
הוא שיחק רק פעמיים במשחקי ההכנה בעקבות פציעה, כאשר במשחק השני נגד יוון הוא נפצע ברבע השני ומאז לא חזר. בסלובניה ידעו לשמור עליו, והוא אמור לחזור בענק בתחילת האליפות, ולספק רגעי קסם להם כל חובבי הענף מחכים בכיליון עיניים.