דווקא ביום הולדתו ה-39, לברון ג'יימס סבל מחוסר מזל: 2.3 שניות לסיום המשחק הלילה (בין שבת לראשון) של לוס אנג'לס לייקרס אצל מינסוטה, לברון קלע ספק שלשה שיכלה להשוות את התוצאה ל-107:107. בעודו חוגג את סל השוויון של קבוצתו, הפנה ג'יימס מבט אל עבר שופט המשחק - ולא האמין למראה עיניו. השופט, כך התברר, ראה את קצות האצבעות של ג'יימס נוגעות בקשת השלוש ופסק שהסל שלו שווה שתי נקודות בלבד.
לברון, שכבר חשב שהוא חזר עם הלייקרס מפיגור 107:100 כשנותרו 35 שניות לסיום, ניסה לשנות את ההחלטה בכל דרך אפשרית - כולל להראות על המסך שלטענתו הרגל שלו לא נגעה בקו - אך זה לא עזר לו. התוצאה צומקה ל-107:106. אנתוני אדוארדס הוסיף עוד אחת מהקו בדרך ל-31 במשחק, לברון החטיא שלשה אחרונה קשה, והלייקרס נחלו הפסד שביעי מעשרת משחקיהם האחרונים מאז זכו בטורניר אמצע העונה.
1 צפייה בגלריה
לברון ואנתוני דיוויס מנסים לשנות את ההחלטה
לברון ואנתוני דיוויס מנסים לשנות את ההחלטה
"חתיכת מתנת יום הולדת קיבלתי". לברון ואנתוני דיוויס מנסים לשנות את ההחלטה
(צילום: David Berding / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"אפשר לראות בבירור מרווח בין הרגל שלי לקשת השלוש", אמר לברון בסיום, "אפילו סטיבי וונדר יכול לראות את זה". לאחר מכן הוא חשף כי השופטים טענו שזה לא בשליטתם: "סתם בחור שיושב במרכז הבקרה ואוכל סנדוויץ' הגיע להחלטה הזאת. אם אפילו ההילוך חוזר מציג תמונה מוטעית אז בשביל מה הוא קיים?". השופטים, מנגד, הסבירו כי המוניטור צריך להצביע בצורה "ברורה וחד משמעית" על כך שמדובר בטעות, ולא כך היה.
לאחר המשחק פרסם לברון באינסטגרם תמונה של כף הרגל שלו באותו רגע שנוי במחלוקת, וכתב: "מה לעזאזל, חתיכת מתנת יום הולדת קיבלתי". האם לברון צדק? ובכן, הייתה תמונה אחת שבהחלט מראה מרווח בין כף הרגל שלו לקשת השלוש, שהחלה במהרה להסתובב ברשתות החברתיות, לצד צילומים של תגובתו של לברון.
אולם במציאות, ייתכן שהשופטים צדקו. התמונה המדוברת מראה את כף הרגל של לברון ממש לפני הזריקה, אבל לא כשהוא עזב את הקרקע. בסרטון שפרסם רוב פרז ב-X, ניתן לראות כי כשהוא קופץ, החלק הקדמי של נעליו מתקדם כמה מילימטרים. זה עדיין ממש קרוב, אבל אפשר להבין למה השופטים לא שינו את ההחלטה. אגב, למרות ההפסד והרצף הרע, לברון יכול להתנחם ב-26 הנקודות שקלע בגיל 39.