רגע לפני שפלייאוף ה-NBA יוצא לדרך עם סדרות רבע הגמר האזוריות, פרסמה הלילה (בין שישי לשבת) הליגה את רשימת המועמדים הסופיים לפרסי מצטייני העונה הסדירה בשבע קטגוריות. ג'ואל אמביד, ניקולה יוקיץ' ויאניס אנדטוקומבו הם שלושת המועמדים הסופיים לפרס ה-MVP.
בעוד סנטר פילדלפיה - שסיים כמלך הסלים של הליגה עם 33.1 נקודות בממוצע למשחק - מחפש זכייה ראשונה בתואר, כוכבה הסרבי של דנבר והגריק פריק מקווים לזכות בפעם השלישית בפרס היוקרתי.
3 צפייה בגלריה
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו מול שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'ואל אמביד
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו מול שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'ואל אמביד
האחד מחפש זכייה ראשונה, השני רוצה לזכות בפעם השלישית. ג'ואל אמביד מול יאניס אנדטוקומבו
(AP)
יוקיץ' כזכור, הוכתר לשחקן המצטיין בשתי העונות האחרונות, ואם יזכה בפעם השלישית הרציפות - הוא יהיה הראשון שעושה זאת מאז לארי בירד, ויצטרף לרשימה אקסקלוסיבית הכוללת אגדות כמו ביל ראסל, ווילט צ'מברליין וכאמור - בירד.
אנדטוקומבו - שהוכתר כ-MVP של העונה הסדירה בעונות 2018/19 ו-2019/20 - הוביל את הבאקס למאזן הטוב ביותר העונה בליגה ולמקום הראשון בקונפרנס המזרחי וכאמור, מחפש גם הוא זכייה שלישית אי פעם בתואר.
3 צפייה בגלריה
שחקן דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ'
שחקן דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ'
ייכנס לרשימה אקסקלוסיבית עם לארי בירד, ביל ראסל ו-ווילט צ'מברליין? ניקולה יוקיץ'
(רויטרס)

שאר הפרסים

לתואר שחקן ההגנה של העונה מועמדים שחקנה של ממפיס ג'ארן ג'קסון ג'וניור, ברוק לופז מהבאקס ואוון מובלי מקליבלנד. על תואר רוקי העונה יתמודדו פאולו באנקרו, שנבחר במקום הראשון בדראפט בקיץ האחרון בידי אורלנדו. יחד איתו, מועמדים לפרס גם ג'יילן וויליאמס מאוקלהומה סיטי ו-ווקר קסלר, שהחל את העונה במינסוטה ועבר בטרייד ליוטה.
מלקולם ברוגדון (בוסטון סלטיקס), עמנואל קוויקלי (ניו יורק ניקס) ובובי פורטיס ג'וניור (מילווקי באקס) הם המועמדים הסופיים לפרס השחקן השישי של העונה. המועמדים הסופיים לתואר שחקן הקלאץ' של העונה הם ד'ארון פוקס (סקרמנטו קינגס), ג'ימי באטלר (מיאמי היט) ודמאר דרוזן (שיקגו בולס).
3 צפייה בגלריה
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
מועמד לתואר שחקן הקלאץ' של העונה. ג'ימי באטלר
(AFP)
על תואר השחקן המשתפר של העונה יתמודדו לאורי מרקאנן (יוטה ג'אז), שיי גילג'ס-אלכסנדר (אוקלהומה סיטי ת'אנדר) וג'יילן ברונסון (דאלאס מאבריקס). את רשימת הפרסים סוגרת קטגוריית מאמן העונה, בה המועמדים הסופיים הם מייק בראון (סקרמנטו קינגס), מארק דייגנולט (אוקלהומה סיטי ת'אנדר) וג'ו מאצולה (בוסטון סלטיקס).