הנהלת ה-NBA הטילה הערב (שישי) קנס חסר תקדים על דאלאס - 750 אלף דולר - בעקבות התנהלותה של הקבוצה במשחק המכריע שלה מול שיקגו (115:112) בסוף השבוע שעבר.
כזכור, באקט שנוי במחלוקת, בלשון המעטה, החליט הבעלים מארק קיובן להושיב בצד את אחד מכוכביו הגדולים קיירי ארווינג, ויחד איתו עוד ארבעה שחקנים משמעותיים (טים הארדוויי ג'וניור, כריסטיאן ווד, ג'וש גרין ומקסי קלבר). בנוסף, לוקה דונצ'יץ', הסופרסטאר הגדול של המועדון, שיחק רבע אחד בלבד. כל זה, כאמור, במשחק בו דאלאס הייתה חייבת ניצחון כדי לשמור על סיכוייה להגיע לפליי-אין (מה שכמובן לא קרה).
2 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' עם ג'וש גרין, רג'י בולוק ומרקיף מוריס
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' עם ג'וש גרין, רג'י בולוק ומרקיף מוריס
דונצ'יץ' מתוסכל על הספסל במשחק המדובר מול שיקגו בסוף השבוע שעבר
(צילום: רויטרס)
חקירת ה-NBA הגיעה למסקנה שהמאבריקס הפרו את מדיניות המנוחה של השחקנים, ו"הדגימו באמצעות הצהרות פומביות את רצונו של הארגון להפסיד את המשחק על מנת לשפר את הסיכויים לשמור על בחירת הסיבוב הראשון שלו בדראפט 2023".
מה שעמד מאחורי ההחלטה המוזרה של קיובן היא העובדה שרק אם תצליח דאלאס להשיג בחירת טופ 10 בדראפט הקרוב (תלוי בהגרלת הלוטרי שתתקיים בחודש הבא), היא תשמור עליה. אם תבחר מחוץ לטופ 10, הבחירה שלה תעבור אוטומטית לניקס, בהתאם להסכם בין השתיים במסגרת טרייד שבוצע לפני ארבע שנים, במסגרתו עבר קריטפס פורזינגיס מניו יורק לטקסס.
2 צפייה בגלריה
מארק קיובן
מארק קיובן
עוד קנס לאוסף. קיובן
(צילום: AFP)
סגן נשיא ה-NBA, ג'ו דומארס, התייחס לקנס: "החלטת דאלאס להשבית שחקני מפתח במשחק הדחה חשוב פוגעת ביושרת הענף שלנו. מעשיהם של המאבריקס הכשילו את האוהדים ואת הליגה".
יש לציין כי כבר ב-2018 ספג קיובן קנס כספי של 600 אלף דולר לאחר שהודה פומבית שקבוצתו ניסתה להפסיד, כדי לשפר את סיכוייה לפני הדראפט.