דנבר זכתה באליפות NBA היסטורית וראשונה בתולדותיה, בעיקר הודות לעונה חלומית ובלתי נשכחת של ניקולה יוקיץ'. הכוכב הסרבי סיפק פלייאוף מהאגדות וסחף שלשום (שני) את הנאגטס ל-1:4 על מיאמי בסדרת הגמר.
זה כמובן הכניס את בירת קולרדו לטירוף ולשם כך - כדי שכמה שיותר תושבים יוכלו להגיע - הוחלט כי מצעד האליפות המסורתי של הזוכה הטרייה ייערך כבר מחר (חמישי) ברחבי העיר. סיבה להתרגשות? לציפייה? לא אם אתם שואלים את יוקיץ'. "לא. אני צריך לחזור הביתה", הוא אמר עוד אתמול כשנודע לו לגבי המצעד. "חייב להיות בסרביה עד יום ראשון. יש לי מרוצי סוסים", הוסיף ה-MVP של סדרת הגמר והדהים את כולם.
2 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
יוקיץ' עם בתו והגביע. צריך לחזור הביתה
(צילום: MATTHEW STOCKMAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
2 צפייה בגלריה
האוהדים הסרבים כבר ממתינים לאלילם
האוהדים הסרבים כבר ממתינים לאלילם
האוהדים הסרבים כבר ממתינים לאליל
(צילום: MATTHEW STOCKMAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
יוקיץ' והנאגטס, כזכור, סיימו את הפלייאוף במאזן 4:16. רק גולדן סטייט ווריורס של 2017 הפסידה בפחות משחקים (‭.(1:16‬ בדרך לאליפות הם עברו את קווין דוראנט, לברון ג'יימס וג'ימי באטלר. יוקיץ' הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמוביל את הליגה בנקודות (600), ריבאונדים (‭269‬) ואסיסטים (‭190‬) באותו פלייאוף והסנטר הראשון שמוכתר כ-‭MVP‬ של הגמר מאז שאקיל אוניל ב-2002.
"ידענו שמיאמי קבוצה מעולה ובעיקר חכמה. זו יריבה מדהימה שאני מכבד מאוד", אמר הסרבי בסיום המשחק בחמישי בסדרה, כשהוא דואג לחבק כל אחד משחקני ההיט. "לנצח אותם היה מאמץ אדיר. זה היה משחק מגעיל ולא הצלחנו לצבור נקודות, אבל בסוף הבנו איך לשמור, וזה העניק את הניצחון".
לפחות יש ליוקיץ' חוש הומור
יוקיץ' המשיך: "אני כל כך שמח, טוב להיות אלוף NBA. העבודה נעשתה, אפשר ללכת עכשיו הביתה. אני לא מנצח עבור עצמי, אלא עבור אלה שסביבי. אני מנצח בשביל החברים שלי לקבוצה. העונה הזו הייתה מדהימה. האמנו אחד בשני, אני חושב שמערכת היחסים היפה בינינו תימשך גם אחרי שכולנו נפרוש מכדורסל".