מכה קשה לממפיס: הגריזליס הודיעו הלילה (בין שני לשלישי) כי כוכב הקבוצה, ג'ה מוראנט, שרק לאחרונה חזר משמונת חודשי השעיה, ייאלץ לעבור ניתוח לתיקון קרע בכתף לאחר שנפגע באימון ולמעשה לא ישוב לשחק העונה.
הרכז בן ה-24, ששיחק ב-9 משחקים בלבד העונה, נפצע באימון ביום ראשון האחרון ולכן גם לא שיחק בניצחון ממפיס על פיניקס. לאחר בדיקת MRI שנערכה לשחקן, התבררה חומרת הפציעה. במשחקים בהם שותף (בהם עומדת ממפיס על מאזן 3:6), העמיד מוראנט ממוצעים של 25.1 נקודות ו-8.1 אסיסטים לערב.
2 צפייה בגלריה
מוראנט
מוראנט
מכה לא פשוטה לממפיס. מוראנט
(צילום: Kevin C. Cox / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
ההודעה הרשמית של ממפיס
על-פי הדיווחים בארה"ב, מוראנט צפוי להחלים באופן מלא לפני פתיחת עונת 2024/25. מה שכן, בלעדיו הגריזליס כנראה לא יגיעו אפילו לפליי-אין ומדורגים כעת במקום ה-13 במערב עם מאזן 23:13.
מוראנט, כאמור, עבר שנה סוערת במיוחד. לפני שמונה חודשים הוחלט ב-NBA להשעותו ל-25 משחקים בעקבות תיעוד ברשת החברתית בו הוא נראה מנופף באקדח. סרטון שהגיע שבועיים לאחר שצילם את עצמו גם כן עם אקדח במועדון חשפנות.
2 צפייה בגלריה
מוראנט
מוראנט
שנה רוויית מהלומות. מוראנט
(צילום: Kevin C. Cox / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הקומישינר, אדם סילבר, הסביר אז את החלטת הליגה: "הבחירה של ג'ה מוראנט להצטלם עם נשק חם ברשת החברתית בפעם השנייה מדאיגה ומטרידה, בטח לאור התקרית הקודמת במארס, שהובילה להשעייתו משמונה משחקים. הפוטנציאל ההרסני של המהלך, העלול לגרור חקיינות מצד צעירים, מדאיג יותר מכל. בנסיבות אלה, אנו מאמינים שהשעיה מ-25 משחקים היא ראויה ומבהירה את חוסר הסבלנות שלנו כלפי התנהגות הרסנית וחסרת אחריות שכזו".
בחודש שעבר, לאחר הקאמבק החלומי בו קלע סל ניצחון ב-113:115 על ניו אורלינס, אמר: "היה לי זמן ללמוד על עצמי. עבדתי מאוד קשה, אבל אין שום דבר כמו המשחק עצמו. כשחזרתי לפרקט לשמונה הדקות האחרונות, המאמן אמר לי שלא אצא עד הסיום, אז הייתי צריך פשוט להינעל על המטרה ולדחוף את עצמי כמה שיותר. זה בעצם סיפור חיי - לדחוף קדימה שכמה שיותר, לא משנה מה קורה".