באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
באנגליה חגגו בגדול את ה-2:6 המרשים נגד איראן בפתיחת המונדיאל. "הכדורגל מגיע הביתה", צייץ שחקן העבר גארי ליניקר כבר במהלך המשחק. "הופעה מושלמת", הוסיף שוער העבר והפרשן כיום של ה-BBC רוב גרין.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
אבל מעבר לחגיגות היה גם סיפור מרגש, ג'ק גריליש כבש את השער השישי ורקד בצורה די מוזרה. מתברר שהוא עשה את זה במיוחד עבור פינלי בן ה-11, ילד שמעריץ אותו ויש לו שיתוק מוחין. הילד הקטן וגריליש נפגשו קצת לפני המונדיאל, ופינלי ביקש ממנו לחגוג בריקוד הזה אם יכבוש במהלך הטורניר. גריליש עמד בהבטחה שלו ואף אמר למצלמה "עשיתי את זה בשבילך".
4 צפייה בגלריה
גריליש חוגג כפי שהבטיח
גריליש חוגג כפי שהבטיח
גריליש חוגג כפי שהבטיח
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
גריליש חוגג כפי שהבטיח
גריליש חוגג כפי שהבטיח
גריליש חוגג כפי שהבטיח
(צילום: EPA)
בוקאיו סאקה הפך לשחקן הצעיר ביותר בתולדות אנגליה שכובש צמד במונדיאל, הוא עשה את זה בגיל 21 ו-77 ימים. החלוץ אמר בסיום: "אני לא יכול לתאר את ההרגשה, זה מדהים. אני גאה ושמח. זה יום מאוד מיוחד בשבילי".
"היינו צריכים פתיחה טובה, יש הרבה דיבורים על כך שאנחנו בכושר פחות טוב. אבל היום הראנו לכולם איזה איכות יש לנו", הוסיף סאקה. "זה כיף לנצח אחרי שהיינו בלחץ כ"כ גדול. אנחנו צריכים להיות עקביים, יש לנו משחק בעוד כמה ימים ונרצה לנצח שוב. אני מרגיש טוב מאוד בנבחרת, אני מרגיש את האהבה והתמיכה מהאוהדים, מצוות האימון ומחבריי לקבוצה. אני אמשיך לתת מאה אחוז מעצמי בכל פעם שאהיה על המגרש".
4 צפייה בגלריה
נבחרת אנגליה
נבחרת אנגליה
נבחרת אנגליה. יכולת מרשימה"
(צילום: רויטרס)
המאמן גארת' סאות'גייט ניסה להוריד את שחקניו לקרקע: "זאת פתיחה מעולה עבורנו, אבל נצטרך להיות טובים יותר בהמשך. אני מרוצה מאוד מהתוצאה, אבל לא היינו צריכים לספוג פעמיים".

בלינגהאם קיבל מחמאות משירר

ג'וד בלינגהאם הפך לשחקן השני הכי צעיר בתולדות נבחרת אנגליה שמוצא את הרשת במונדיאל (בגיל 19 ו-145 ימים), מייקל אואן עשה זאת במונדיאל 1998 בגיל 18 ו-190 ימים. חלוץ העבר האגדי אלן שירר החמיא: "יכולת מדהימה של בלינגהאם, חשוב מאוד לפתוח את הטורניר ברגל ימין. אנגליה שיחקה עם הרבה ביטחון, זאת הייתה הופעה מרשימה".
בלינגהאם עצמו אמר: "אם להיות אמיתי, הייתי בטוח שאני אחמיץ את זה, אבל הכדור נכנס. הרגשתי כאילו עבר נצח עד שהוא הגיע לרשת. אמרתי שאני רוצה לכבוש עוד שערים עבור אנגליה ודורטמונד השנה ואני שמח שעד כה אני עומד במטרה".
4 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם
ג'וד בלינגהאם
ג'וד בלינגהאם
(צילום: רויטרס)
הקשר הוסיף: "ניצחונות מורידים את הלחץ, כשאתה מנצח זה נותן לך הרבה אנרגיות להמשך. אנחנו צריכים לשמור על הרמה גם בשני המשחקים הבאים, ולנצח בהם כדי להגיע למקום שאנחנו רוצים להיות בו. אני מקווה שנשמור על המנטליות הזאת לאורך כל המונדיאל. אני מאוכזב מכך שספגנו ולא שמרנו על שער נקי, נצטרך לשפר את זה".