באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
החלום הקרואטי להיות בגמר המונדיאל בפעם השנייה ברציפות נגוז בצורה אכזרית אחרי הפסד 3:0 לארגנטינה בחצי הגמר. קרואטיה יכולה להתנחם בכך שהיא שוב הכתה את התחזיות: מעטים חשבו שהיא תגיע למעמד הזה, מעטים עוד יותר חשבו שהיא תנצח את ברזיל ברבע הגמר. עכשיו היא תנסה לסיים במקום השלישי והמכובד.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
מרבית העיניים בסיום הופנו לאדם אחד - לוקה מודריץ' בן ה-37, הכוכב הגדול של הקרואטים, שעבורו זה צפוי להיות המונדיאל האחרון בקריירה. מספר שחקנים מנבחרת ארגנטינה, במקום לחגוג את העלייה לגמר, ניגשו למודריץ' ולחצו את ידו. הראשון היה אנחל די מריה, ששיחק בעבר עם הקשר בריאל מדריד, לאחר מכן גם אנסו פרננדס שביקש את החולצה שלו.
5 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ' שחקן נבחרת קרואטיה עם דניאלה אורסטו שופט כדורגל איטלקי
לוקה מודריץ' שחקן נבחרת קרואטיה עם דניאלה אורסטו שופט כדורגל איטלקי
מודריץ' כועס על אוראסטו. "אסון"
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ' שחקן נבחרת קרואטיה עם זלטקו דאליץ'
לוקה מודריץ' שחקן נבחרת קרואטיה עם זלטקו דאליץ'
דאליץ' מנסה לנחם את מודריץ' בסיום. ינסו לסיים במקום השלישי
(צילום: AP)
מודריץ' עצמו ביקר בצורה חריפה את שופט המשחק, דניאל אוראסטו. "היינו בסדר גמור עד הפנדל, שבשבילי הוא לא היה צריך להינתן", אמר הקפטן הקרואטי. "אני בדרך כלל לא מדבר על שופטים, אבל הפעם אי אפשר שלא לעשות את זה. הוא אחד הגרועים שאני מכיר, ואני לא מדבר רק על המשחק מול ארגנטינה. הוא שפט אותי בעבר ואף פעם אין לי זיכרון טוב ממנו. הוא אסון. למרות זאת, אני רוצה לברך את ארגנטינה. לא רוצה לקחת מהם את הקרדיט. מגיע להם להיות בגמר, אבל הפנדל הראשון הזה הרס אותנו".
מודריץ' הסביר שבשבילו המשחק על מקומות 3-4 "הוא לא עונש. כל משחק במדי נבחרת קרואטיה הוא תענוג". בסיום הריאיון החמיא ללאו מסי, שכבש ובישל במשחק: "מקווה שהוא יזכה במונדיאל. הוא הטוב בהיסטוריה. מגיע לו לעשות את זה".
5 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ'
המונדיאל האחרון בקריירה? מודריץ'
(צילום: AFP)

סוף עידן?

התקשורת הקרואטית הייתה עצבנית מאוד על הפנדל שקיבלה ארגנטינה, אבל מאמן קרואטיה זלטקו דאליץ' היה יותר רגוע בנוגע לעניין הזה: "אין לי תלונות. המסע שלנו במונדיאל נגמר, לא נשחק בעוד גמר כמו שרצינו. אבל בואו ננסה לסיים במקום השלישי כמו שעשינו ב-1998. אם מישהו היה אומר לנו לפני המונדיאל שנודח בחצי הגמר, היינו שמחים מזה".
דאליץ' הוסיף: "קודם כל אני רוצה לברך את ארגנטינה על הניצחון. אנחנו צריכים להתאושש מזה, להרים את הראש ולהילחם על המקום השלישי. לפעמים המזל בצד שלך, לפעמים לא. אין לנו על מה להתלונן יותר מדי, נמשיך הלאה. הגיע לנו להפסיד. סוף עידן מודריץ'? הוא עוד ישחק ביורו 2024, נראה מה יהיה עד 2026".
5 צפייה בגלריה
דאליץ'
דאליץ'
"צריכים להתאושש מזה, להרים את הראש". דאליץ'
(צילום: רויטרס)
הקשר לוברו מאייר: "אני לא חושב שהיה פנדל, אבל הפסדנו 3:0, אז זה טיפשי להתלונן על השיפוט. הפנדל והשער המהיר שבא אחריו הרגו אותנו. לא הצלחנו לחזור למשחק, ארגנטינה נבחרת מעולה, צריך לברך אותם על הניצחון. יש לנו עוד משחק אחד, אנחנו רוצים לנצח בו ולסיים במקום השלישי. אני חושב שאפשר לעשות את זה".
בורנה סוסה המשיך באותו הקו: "בחצי השעה הראשונה היינו טובים יותר, שלטנו והחזקנו יותר בכדור ואז היה הפנדל הזה, שהוא מפוקפק לכל הפחות. כמה דקות לפני כן כשהייתה קרן ברורה לנו אף אחד לא ראה את זה. השער השני היה שער של פינבול ואז זה כבר 0:2. קשה לחזור מזה אחרי זה מול נבחרת כמו ארגנטינה. ניסינו לחזור, אבל אז לאו הראה את מה שהראה במשך כל הקריירה. אני מברך את ארגנטינה על הניצחון הראוי שלה ואנחנו נתכונן הכי טוב שאפשר למשחק על המקום השלישי. קשה להפסיד בחצי הגמר כשאתה כל כך קרוב לגמר. אין הרבה על מה לדבר, אנחנו צריכים לא להוריד את הראש. היו לנו כמה פציעות, ננסה להתגבר על זה ולחזור לזאגרב עם מדליה".
5 צפייה בגלריה
דיאן לוברן
דיאן לוברן
לא הפעם. לוברן
(צילום: AFP)
מתאו קובאצ'יץ' סיכם: "זה קשה לי, אני לא יודע מה להגיד אפילו. עשינו את המיטב, אבל יכולנו לשחק יותר טוב. הפנדל גמר אותנו. עכשיו נילחם על המקום השלישי". על החלטות השיפוט אמר קובאצ'יץ': "אני לא מאמין שלא קיבלנו קרן אחרי ההגבה של פרישיץ' ואז הפנדל הזה. מעולם לא דיברתי על שופטים ולא אעשה את זה גם עכשיו, אבל שתי ההחלטות האלה עלו לנו ביוקר".
פורסם לראשונה: 23:35, 13.12.22