באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן
מכת הפציעות בנבחרת צרפת נמשכת. באלופת העולם שמו את חגיגות הניצחון הגדול 1:4 על אוסטרליה בצד, לאחר שהתברר סופית כי המגן לוקאס הרננדז סיים את הטורניר. הרננדז, שנפגע ברגלו במהלך המשחק, עבר הלילה (בין שלישי לרביעי) בדיקת MRI שאישרה כי הוא קרע את הרצועה הצולבת ויחמיץ את המשך המונדיאל.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
הרננדז מצטרף לרשימת פצועים ארוכה, הכוללת את פול פוגבה, אנגולו קאנטה, פרסנל קימפמבה, כריסטופר אנקונקו וקארים בנזמה שלא ילבשו את המדים הכחולים-לבנים באירוע הכי חשוב שיש. "בשם הנבחרת, אני מאחל ללוקאס החלמה מהירה", אמר המאמן דידייה דשאן. "אנחנו מאבדים מרכיב חשוב בסגל".
4 צפייה בגלריה
לוקאס הרננדז
לוקאס הרננדז
יחמיץ את המונדיאל. הרננדז
(צילום: AFP)

ז'ירו השתווה להנרי בראש טבלת הכובשים

51, זהו מספר הקסם. אוליבייה ז'ירו, שבכלל לא היה אמור לפתוח במדי נבחרת צרפת במונדיאל הזה, ניצל בצורה נפלאה את הפציעה של קארים בנזמה, השתלט מחדש על מקומו במרכז ההתקפה של אלופת העולם והצמד שכבש ב-1:4 מול אוסטרליה העלה את מאזנו במדים הלאומיים ל-51 שערים, בדיוק כמו תיירי הנרי ושניהם כרגע יחד בפסגה.
הדרך שלו לשם הייתה כל דבר מלבד הגיונית. הוא מעולם לא זומן לאף אחת מהנבחרות הצעירות של צרפת ואת הופעת הבכורה שלו במדי הטריקולור קיבל רק בגיל 25. למעשה את המעבר הראשון שלו לקבוצה גדולה עשה בדיוק באותו גיל, כשארסנל רכשה אותו ממונפלייה. מאז הספיק לככב בפרמייר-ליג ואף לעבור ביריבה הגדולה של התותחנים, צ'לסי.
4 צפייה בגלריה
אוליבייה ז'ירו
אוליבייה ז'ירו
אוליבייה ז'ירו
(צילום: AP)
בקיץ 2021 מילאן הימרה על ז'ירו המזדקן ורכשה אותו תמורת שני מיליון אירו בלבד. בעונה וחצי שלו במדי הרוסונרי הוא הספיק להבקיע 22 שערים ב-55 הופעות ואף להחזיר את תואר האליפות למילאנו.
בדיוק כמו שהוא רגיל, אנדרדוג מאז ומעולם, ז'ירו מעולם לא התלונן, בטח לא במדי הנבחרת, ופשוט הגיע לעבוד קשה ולתת את כולו עבור צרפת. היום הוא רשם הופעה מספר 115 במדים הלאומיים, ובגיל 36 הוא בפסגת הכובשים לצד הנרי, מי שעדיין נחשב לחלוץ הצרפתי הגדול בהיסטוריה.
צריך לזכור שביורו הקודם, בו צרפת הודחה בשמינית הגמר לאחר דו קרב פנדלים דרמטי מול שווייץ, ז'ירו זכה בסך הכול ל-40 דקות של כדורגל. ולפני ארבע שנים וחצי במונדיאל הוא אומנם שיחק בכל המשחקים, אך סיים אותו עם מאזן של אפס שערים - ועדיין זכה למחמאות על העבודה הקשה והעובדה שהצליח פעם אחר פעם לפנות את חבריו ולסדר להם מצבים נוחים לכיבוש.
4 צפייה בגלריה
אוליבייה ז'ירו ודידייה דשאן
אוליבייה ז'ירו ודידייה דשאן
איך אפשר שלא להתאהב בך. אוליבייה ז'ירו ודידייה דשאן
(צילום: AP)
"אני חושב שמגיע המון קרדיט לאוליבייה", טען הקפטן הצרפתי הוגו לוריס. "הוא משמש דוגמה לעולם הכדורגל איך לא מוותרים אף פעם. בחודשים האחרונים הוא התנדנד, ולפעמים נותר מחוץ לסגל, אבל הוא אף פעם לא איבד את הפוקוס וזה חשוב. זה הישג גדול להשתוות לתיירי הנרי ואני מקווה שהוא ימשיך לכבוש. זו פתיחה טובה עבורנו כנבחרת ועבור חלוץ לכבוש צמד זה כמובן נהדר".
לוריס הוסיף: "אני חושב שאנחנו יכולים להיות מרוצים מההופעה הזו, אבל אנחנו יודעים שנצטרך להשתפר ממשחק למשחק. המפתח היה להישאר רגועים אחרי שספגנו. יש לנו הרבה שחקנים צעירים לצד כאלו עם ניסיון ואפשר לחוש את זה על הדשא. זה צעד חשוב מאוד לנצח בפתיחת המונדיאל ואנחנו נתחיל להתכונן לקראת המפגש מול דנמרק".
4 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
בלתי ניתן לעצירה. קיליאן אמבאפה
(צילום: עוז מועלם)
קיליאן אמבאפה, מי שצרפת תולה בו את התקוות להוביל אותה עד הסוף, היה גם הוא בין הכובשים ועל הדרך הוא הפך לשחקן הצעיר בהיסטוריה של המונדיאל שמגיע לחמישה שערים (מעט לפני יום הולדת 24). אמבאפה נמצא בכושר אדיר לא רק בפריז סן ז'רמן, אלא גם במדי הנבחרת והבקיע 12 שערים ב-11 ההופעות הבינלאומיות האחרונות שלו.
פורסם לראשונה: 23:57, 22.11.22