באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
בנבחרת פורטוגל חגגו על כר הדשא בסיום ה-1:6 המדהים על שווייץ הערב (שלישי) בשמינית גמר המונדיאל. החבורה של פרננדו סנטוס הציגה את אחת ההופעות המרשימות ביותר מצד נבחרת כלשהי בטורניר הנוכחי, אם לא המרשימה ביותר, בדרך למפגש עם מרוקו ברבע הגמר.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
בתקשורת בפורטוגל עסקו בהרחבה בהחלטה האמיצה של המאמן פרננדו סנטוס להשאיר את הכוכב כריסטיאנו רונאלדו על הספסל ולפתוח עם גונסאלו ראמוס, החלטה שהתבררה כבינגו. ועוד איזה בינגו. חלוץ בנפיקה כבש שלושער מדהים לעיני CR7 שצפה מהספסל, ועלה כמחליף בדקה ה-73 - אך לא הצליח להצטרף לחגיגה של חבריו.
2 צפייה בגלריה
פרננדו סנטוס מאמן נבחרת פורטוגל עם כריסטיאנו רונאלדו
פרננדו סנטוס מאמן נבחרת פורטוגל עם כריסטיאנו רונאלדו
"ידידות ארוכת שנים". סנטוס עם רונאלדו
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת פורטוגל ז'ואאו פליקס עם המאמן פרננדו סנטוס
שחקן נבחרת פורטוגל ז'ואאו פליקס עם המאמן פרננדו סנטוס
רוצה להוריד את כולם לקרקע. פרננדו סנטוס
(רויטרס)
פרננדו סנטוס השתדל לא לצאת מגדרו בסיום: "זה לא היה מושלם, אבל זה היה ערב מוצלח מאוד. הגענו בגישה הנכונה, שמרנו על ריכוז במשך כל המשחק. זו הייתה הופעה נהדרת, אבל עכשיו הדבר הכי חשוב זה לרדת לקרקע".
המאמן טען שאין שום בעיה עם רונאלדו, דיבר על ידידות ארוכת שנים איתו ואמר: "אין שום בעיה בין פרננדו סנטוס לקפטן הנבחרת, אנחנו חברים כבר הרבה שנים. מאמנים מקבלים החלטות ודברים קטנים לא משפיעים עלינו. כבר דיברתי על מה שקרה, זה נפתר ונשכח והוא היווה דוגמה נהדרת כקפטן".
כוכב הערב, והאיש שלקח את הכדור בסיום המשחק - גונסאלו ראמוס, היה נרגש בסיום. "הכל קרה כל כך מהר", אמר החלוץ. "האם אפתח גם במשחק הבא? זה לא תלוי בי. אני צריך להמשיך לעבוד קשה ואעשה את המקסימום ואז נראה מה יקרה". ראמוס התייחס גם לרונאלדו, והאם יחסו אליו השתנה: "הוא מדבר איתי כמו שהוא מדבר עם כולם . הוא הקפטן שלנו והוא תמיד מנסה לעזור".
גם נשיא פורטוגל, מרסלו רבלו דה סוזה בירך את הנבחרת לאחר ההצגה הערב: "אני חושב שההחלטות שקיבל המאמן הוכיחו את עצמן. השחקנים שיחקו נהדר לאורך כל המשחק, והחילופים קרו באופן טבעי. זה היה אחד הלילות הגדולים ביותר בתולדות הכדורגל הפורטוגלי".