לוח משחקי יום שישי, 2.12, במונדיאל

שלב בתים אינטנסיבי במיוחד יגיע היום לסיומו עם מחזור ההכרעה בבתים 7 ו-8. בניגוד לימים קודמים, הפעם יש שתי נבחרות שכבר הבטיחו את עלייתן לשמינית הגמר – ברזיל ופורטוגל – אבל זה לא אומר שלא יהיה מעניין: לכל הנבחרות שמשחקות הערב עדיין יש סיכוי להעפיל. בקיצור: משש יעלו שתיים. למדריך השלם למשחקי היום, לחצו כאן.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
במוקד: גאנה תקווה לנקום באורוגוואי ולואיס סוארס על ההדחה הכואבת ברבע הגמר במונדיאל 2010, ושווייץ וסרביה ייפגשו לקרב מכריע וטעון פוליטית בו גרניט ג'אקה וג'רדאן שאקירי יקוו לשחזר את ה-1:2 מהמונדיאל הקודם.
לפני שנצלול לתרחישים, רק תזכורת. במקרה של שוויון נקודות בין שתי נבחרות, אלה הדברים שקובעים (לפי סדר): 1. הפרש שערים כללי 2. שערי זכות 3. נקודות במפגשים הישירים 4. הפרש שערים במפגשים הישירים 5. שערי זכות במפגשים הישירים 6. משמעת (כרטיסים צהובים ואדומים)

בית 7

טבלת הבית 1. ברזיל 6 נקודות, הפרש שערים 0:3 2. שווייץ 3 נקודות, הפרש שערים 1:1 3. קמרון 1 נקודה, הפרש שערים 4:3 4. סרביה 1 נקודה, הפרש שערים 5:3
ברזיל * הבטיחה את ההעפלה לשמינית הגמר. תיקו מול קמרון יספיק לה למקום הראשון. * תעלה מהמקום הראשון אפילו אם תפסיד, אלא אם שווייץ תעקוף אותה בהפרש השערים (למשל: הפסד ברזילאי 2:0 וניצחון שווייצרי 0:2)
3 צפייה בגלריה
קאסמירו חוגג
קאסמירו חוגג
רגל וחצי במקום הראשון. קאסמירו חוגג
(צילום: AFP)
שווייץ * תלויה בעצמה: ניצחון על סרביה יעלה אותה לשלב הבא. * תיקו יספיק רק אם קמרון לא תנצח את ברזיל. * הפסד – והשווייצרים בחוץ.
קמרון * ניצחון על ברזיל יהיה שווה העפלה, אלא אם יקרה אחד משניים: 1. שווייץ תנצח את סרביה. 2. סרביה תנצח בהפרש שיעזור לה לעקוף את קמרון בהפרש השערים. * אם קמרון וסרביה יסיימו בשוויון מוחלט בהפרש שערים, שערי זכות ושערי חובה (למשל, אחרי 1:2 קמרוני ו-0:2 סרבי), העולה תוכרע על פייר פליי. כרגע לקמרון יש שלושה כרטיסים צהובים בלבד ולסרביה חמישה.
סרביה * חייבת ניצחון במקביל לאיבוד נקודות של קמרון מול ברזיל, או לנצח בהפרש שימחק את הנחיתות בהפרש השערים לעומת הקמרונים.

בית 8

טבלת הבית 1. פורטוגל 6 נקודות, הפרש שערים 2:5 2. גאנה 3 נקודות, הפרש שערים 5:5 3. דרום קוריאה 1 נקודה, הפרש שערים 3:2 4. אורוגוואי 1 נקודה, הפרש שערים 2:0
פורטוגל * כבר עלתה לשמינית הגמר. תיקו מול דרום קוריאה יבטיח לה את המקום הראשון. * תוכל לעלות מהמקום הראשון גם עם הפסד, אם גאנה לא תנצח את אורוגוואי. אם הגנאים ינצחו, המקום הראשון יוכרע על הפרש שערים.
3 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש
ברונו פרננדש
ימשיך בטורניר המצוין שלו? פרננדש
(צילום: gettyimages)
גאנה * תלויה בעצמה: ניצחון על אורוגוואי יעלה אותה לשלב הבא. * תיקו יספיק בתנאי שדרום קוריאה לא תנצח בהפרש של יותר משער אחד. אם גאנה ודרום קוריאה בשוויון מוחלט בהפרש שערים, שערי זכות ושערי חובה (למשל, אחרי 0:0 גנאי ו-2:3 קוריאני), גאנה תעלה בזכות הניצחון במפגש ביניהן.
3 צפייה בגלריה
נבחרת גאנה
נבחרת גאנה
ינקמו באורוגוואי? שחקני נבחרת גאנה חוגגים
(צילום: רויטרס)
דרום קוריאה * חייבת לנצח את פורטוגל, אבל תודח אם יקרה אחד משלושה דברים: 1. גאנה תנצח את אורוגוואי במשחק המקביל. 2. גאנה תסיים בתיקו אבל תוביל על דרום קוריאה בהפרש השערים הכללי. 3. אורוגוואי תנצח בהפרש גבוה שיאפשר לה למחוק את הפיגור מהקוריאנים בהפרש השערים (למשל: 0:1 קוריאני ו-0:3 של אורוגוואי).
אורוגוואי * חייבת ניצחון, ושדרום קוריאה לא תנצח את פורטוגל. * סוארס ושות' יעלו לשמינית הגמר גם אם הקוריאנים ינצחו, אבל רק אם יצליחו לעקוף אותם בהפרש השערים כפי שהוסבר קודם.