באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
נבחרת צרפת עלתה הערב (רביעי) לגמר המונדיאל בפעם הרביעית בשבעת הטורנירים האחרונים. הנבחרת של דידייה דשאן ניצחה 0:2 את מרוקו בחצי הגמר ותפגוש ביום ראשון ב-17:00 שעון ישראל את ארגנטינה בקרב על התואר.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
תיאו הרננדז, שכבש את השער הראשון, אמר: "זה מדהים. להיות בשני משחקי גמר ברציפות זה מדהים. עשינו עבודה נהדרת וזה היה קשה. עכשיו מחכה לנו גמר מול ארגנטינה ואנחנו יודעים שיהיה משחק נהדר, נצטרך לעבוד קשה כדי לנצח. אני חושב בעיקר על אחי (לוקאס הרננדז, שנפצע במשחק הראשון בטורניר מול אוסטרליה) ואני מקווה שהוא יהיה בגמר. אני הולך ליהנות עם המשפחה שלי, השחקנים וצוות האימון".
1 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת צרפת חוגגים
שחקני נבחרת צרפת חוגגים
שחקני נבחרת צרפת חוגגים
(צילום: AFP)
מאמן צרפת דידייה דשאן אמר: "כמובן שזה היה משחק חשוב ויהיה עוד אחד חשוב. אנחנו כבר חודש ביחד עם השחקנים וזה אף פעם לא קל, אבל אנחנו נהנים כל כך עד עכשיו והשחקנים שלי מפצים על הכול עם ההצלחה שלהם. אנחנו הולכים כדי לזכות בתואר בראשון. ניקח את הזמן ואגיד את זה לשחקנים ולצוות שלי. קחו כל רגע כדי להעריך את מה שעשיתם וליהנות מהרגע. בעוד ארבעה ימים נשחק על התואר. נהנה מזה עכשיו ונתכונן למשחק האחרון בגביע העולם".
נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר: "הספורט מעניק רגשות טהורים. הייתי לחוץ כי המשחק לא נגמר ומרוקו הייתה מצוינת. אני מודה מקרב לב לדידייה דשאן והנבחרת שלו, יש שם שילוב של דורות. דשאן מוביל את הכול עם ההילה שלו. הנבחרת הזו הסבה לי גאווה גדולה, ראיתי משחק יוצא דופן שוב, גריזמן היה נהדר".
יוסוף פופאנה, שפתח בהרכב במקום אדריאן ראביו החולה, אמר: "אני עדיין לא מעכל את זה. זה היה חלום ילדות שלי, זה עדיין החלום שלי. אנחנו יכולים להיות גאים בעצמנו. היינו חזקים מאוד מבחינה הגנתית וכבשנו שער שני שהרג את המשחק".
רנדל קולו מואני, שנכנס וכבש אחרי 16 שניות, התקשה לרדת אל הקרקע ואמר: "אני לא תופס את זה, זה חולני לגמרי. בגמר לא משחקים, בגמר צריך לנצח. נגיע לגמר עם הרבה תשוקה ונחישות. נצטרך להישאר מרוכזים ולשחק כיחידה אחת ואני חושב שנצליח לעשות את זה".
שוער וקפטן צרפת הוגו לוריס, שהשתווה למנואל נוייר כשוער עם הכי הרבה הופעות במונדיאל ובראשון ישבור את שיאו (19 הופעות), אמר: "סבלנו כל כך הרבה, אנחנו עייפים אך מרוצים. נתנו לעצמנו הזדמנות זהב כדי לעשות היסטוריה עבור צרפת. גמר שני בארבע שנים. החל ממחר אנחנו צריכים להתחיל להתאושש. ארגנטינה נבחרת נהדרת, היא הראתה כמה שהיא תחרותית ויש לה את השחקן שמגדיר את הספורט הזה, מסי. יכול להיות משחק נהדר ונעשה הכול כדי שהוא יילך לטובתנו".
אנטואן גריזמן, שהיה טוב, אמר אחרי המשחק: "אחרי הניצחון בחצי הגמר מול בלגיה ב-2018 בכיתי, עכשיו אני מרוכז יותר ואני כבר חושב על יום ראשון. הרגליים שלי על הקרקע. נהיה חייבים להיות מרוכזים ולהתכונן היטב למשחק. המרוקנים הרשימו אותי מואד, הם עבדו טוב מאוד מבחינה טקטית, הגנתית והתקפית. הם גרמו לנו הרבה בעיות, המאמן הבין את זה וביצע שינוי. הכניסה של מרקוס תוראם עזרה לנו מאוד והיו עוד אנשים שעזרו לתיאו הרננדז להגן. כמובן שגם השער המוקדם שכבשנו עזר לנו לפתוח את המשחק והשער השני סגר את העניין מבחינתנו".
לקראת הגמר מול מסי וארגנטינה אמר גריזמן: "כשלנבחרת יש את לאו אצלה, זה שונה לגמרי. ראינו כמעט את כל המשחקים של ארגנטינה ואנחנו יודעים איך היא משחקת. זו נבחרת קשה מאוד שנמצאת בכושר מצוין. לא יהיה משחק קל והאוהדים שלה יתמכו בה חזק. ממחר נתחיל לחשוב על המשחק הזה".