התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
הרבה מאוד לחץ השתחרר אתמול (שבת) בארגנטינה לאחר שהנבחרת ניצחה 0:2 את מקסיקו משערים של לאו מסי ואנסו פרננדס. הגאון הארגנטינאי בעט מחוץ לרחבה מדויק פנימה בדקה ה-64 וסידר לנבחרתו שלוש נקודות קריטיות במאבק על מקום בשמינית הגמר, קשר בנפיקה הוסיף עוד אחד בדקה ה-87. ביום רביעי ארגנטינה תפגוש את פולין בעוד המקסיקנים ישחקו נגד סעודיה. לקראת מחזור הסיום ריכזנו לכם את כל התרחישים האפשריים. יש לציין כי הבית הזה, בית 3, מצטלב עם בית 4, בו צרפת הבטיחה כמעט בוודאות את המקום הראשון. לכן, מקום ראשון או שני בבית של ארגנטינה הוא קריטי.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
זה לא היה ניצחון חלק. רחוק מכך. במחצית הראשונה ארגנטינה לא הייתה טובה יותר מאשר בהפסד לסעודיה, ולמרות שבחצי השני היכולת הקבוצתית השתפרה, הניצחון הגיע בזכות הברקות אישיות של מסי ופרננדס. גם ב"אולה" הארגנטינאי מודעים לכך היטב, שם נכתב: "אל תחשבו שהחרדות והסבל לא יחזרו, אבל לפחות כרגע, ארגנטינה בחיים. האווירה הייתה מותחת, הרגליים שקלו טון, הראש התפוצץ. אפילו מסי התקשה היום, אבל לצידו של מספר 10 בכחול יש מלאך ששומר עליו, מלאך שעף הלילה בשמי לוסאיל. זה היה חייב להיות מסי. המושיע, האיש שבעזרת בעיטה אחת, הציל נבחרת לחוצה, שלא הצליחה להתקדם על כר הדשא. היה באוויר ריח של האסון מרוסיה 2018, עד שהוא החליט לפתור את הבעיה".
5 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
" לצידו של מספר 10 בכחול יש מלאך ששומר עליו". מסי
(צילום: EPA)
ב'קלארין' הארגנטינאי פחות שמרו על קור רוח ביחס להופעה של הכוכב: "מסי היה מפקד הניצחון. הקפטן נשמר היטב במחצית הראשונה ולא מצא שטחים, אבל נלחם. פיפ”א, אופ”א ופראנס פוטבול היקרים, לא צריכים לתת לו יותר כדורי זהב, אלא אוסקר. מסי כבר לא כדורגלן, הוא השחקן הטוב ביותר בעולם, שתמיד מככב באותו הסרט ומסיים כבחור שמשיג את הבחורה, או החייל שמנצח את הנאצים. מה החיים האלה היו בלי מסי? מה המונדיאל הזה היה בלעדיו?".
ב’מארקה’ הספרדי נכתב: “זה לא היה הלילה שלו, הוא בקושי הופיע, אבל כשהיה הכי צריך אותו, הוא הציל את ארגנטינה, אנסו הכפיל בשער נהדר וגרם לכל המדינה לנשום. ביום רביעי מחכה משחק לא לבעלי לב חלש”.
החגיגות בחדר ההלבשה

כל התרחישים:

* פולין תלויה בעצמה: ניצחון יעלה אותה מהמקום הראשון, גם תיקו יספיק לשמינית הגמר.
* אם ארגנטינה תנצח את פולין, היא תעלה בוודאות לשמינית הגמר וכנראה שגם מהמקום הראשון, אלא אם סעודיה תנצח את מקסיקו בפער של שני שערים יותר מהניצחון הארגנטינאי.
* אם ארגנטינה תסיים בתיקו מול פולין, היא תהיה עם ארבע נקודות והפרש שערים 1+ ותחזיק אצבעות לתיקו או לניצחון של מקסיקו על סעודיה בהפרש שני שערים ומטה במשחק המקביל. תרחיש כזה יעלה את מסי לשמינית הגמר מהמקום השני.
* אם ארגנטינה תסיים בתיקו ומקסיקו תנצח בהפרש שלושה שערים בדיוק, שתיהן יהיו עם אותו מספר נקודות ואותו הפרש שערים, ואז מה שיקבע יהיה מי שכבשה יותר. אם גם כאן יהיה שוויון, ארגנטינה תעלה בזכות הניצחון על מקסיקו במפגש הישיר ביניהן.
* אם ארגנטינה תסיים בתיקו ומקסיקו תנצח בהפרש ארבעה שערים ומעלה או שסעודיה תנצח - ארגנטינה בחוץ.
במקרה של שוויון נקודות בין שתי נבחרות או יותר, אלה הדברים שקובעים (לפי סדר): 1. הפרש שערים כללי 2. שערי זכות 3. נקודות במפגשים הישירים 4. הפרש שערים במפגשים הישירים 5. שערי זכות במפגשים הישירים
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
השער של אנסו פרננדס עשוי להתברר כמשמעותי
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
אנסו פרננדס שחקן נבחרת ארגנטינה
אנסו פרננדס שחקן נבחרת ארגנטינה
שער גדול. פרננדס
(צילום: AFP)

המספרים

* לאו מסי השתווה העלה את מאזנו ל-8 שערים ו-7 בישולים ב-21 הופעות במונדיאל, דייגו מראדונה רשם 8 שערים ו-8 בישולים ב-21 הופעות במונדיאל. גם כריסטיאנו רונאלדו כבש 8 שערים בגביע העולם, אבל עשה את זה ב-18 משחקים.
* גבריאל באטיסטוטה (10 כיבושים) הוא הארגנטינאי היחיד שכבש יותר שערים ממסי בגביע העולם.
* מסי הוא הצעיר ביותר (בגיל 18 ו-357 ימים מול סרביה ב-2006) והמבוגר ביותר (בגיל 35 ו-155 ימים אתמול מול מקסיקו) שכובש ומבשל במשחק במונדיאל (מאז החל איסוף הנתונים ב-1966).
* מסי הוא בסך הכול שחקן ארגנטינה השני אי פעם שכובש ומבשל באותו משחק במונדיאל פעמיים (מאז החל איסוף הנתונים ב-1966).
* ליאונל סקאלוני אימן מול מקסיקו ארבע פעמים וניצח בכולן. הפרש השערים: 0:8.
* הקשר המקסיקני אנדרס גוארדאדו, שנפצע והוחלף במחצית הראשונה, הפך לשחקן השישי שמופיע בחמישה מונדיאלים שונים. שלושה מתוך השישה הם ממקסיקו, כשגם אנטוניו קרבחאל ורפא מארקס הופיעו בחמישה מונדיאלים.
5 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
שמונה שערי מונדיאל. מסי
(צילום: AFP)

תגובות הנבחרת

מסי אמר אחרי המשחק: "היינו זקוקים לתוצאה הזו, היינו זקוקים לאופוריה הזו". הוא הוסיף: "היה משחק קשה מאוד כי למקסיקו יש מאמן נהדר והיא נבחרת שקשה להתמודד איתה. במחצית הראשונה שיחקנו כמו שהיינו צריכים לשחק עם אינטנסיביות רבה. במחצית השנייה נרגענו והתחלנו לשחק טוב עם הכדור, היינו מסוגלים לעשות מה שהיינו צריכים. במשחק הקשה שילמנו ביוקר, אולי גם בגלל שיש הרבה שחקנים שזה המונדיאל הראשון שלהם והמשחק הראשון שלהם. במשחק הראשון היינו רחוקים ממש במעט מ-0:2 והיום ידענו שאנחנו חייבים לנצח". לגבי הקרסול שלו אמר מסי: "לא הבנתי למה דיברו על זה כל כך הרבה. זה קצת כאב לי, אבל הכול בסדר. התאמנתי בצורה רגילה והכול בסדר. אנחנו לא יכולים לעצור עכשיו. התגובה של השחקנים הייתה יוצאת מן הכלל, ידענו שנצטרך לשחק כך כדי לנצח".
המאמן ליאונל סקאלוני, שהזיל דמעה או שתיים בשער השני: "ידענו שמצפה לנו משחק קשה וחשדנו שמקסיקו תשנה מערך לחמישה שחקנים בהגנה. המחצית הראשונה הייתה לא טובה עבור אף אחד מאיתנו, אבל במחצית תיקנו את הדברים והתחלנו לשחק טוב יותר, הצלחנו לאזן את המשחק באמצע. אחר כך כבר ראיתם מה קרה - מספר 10 הכריע את המשחק ויש מאחוריו חבורה שלמה שתומכת בו. מקסיקו שיחקה עם חמישה שחקנים בהגנה ועוד ארבעה בקישור, קשה לשחק ככה, אבל אני שמח שגם המחליפים עשו את המוטל עליהם. זו נבחרת שכיף לראות אותה וכל מי שלא אוהב אותה כנראה לא אוהב את ארגנטינה".
5 צפייה בגלריה
ליונל סקאלוני מאמן נבחרת ארגנטינה
ליונל סקאלוני מאמן נבחרת ארגנטינה
"שמח שגם המחליפים עשו את המוטל עליהם". סקאלוני
(צילום: AFP)
אנסו פרננדס, כובש השער השני: "בתור ילד תמיד חלמתי לשחק עם החולצה הזו והיום גם הגשמתי חלום לכבוש שער במונדיאל.
אמיליאנו מרטינס הוסיף: "ידענו שהפסד מדיח אותנו מהמונדיאל, אבל לרגע לא הטלנו ספק בעצמנו. עברנו ימים קשים והיום הראינו שאנחנו מוכנים. גם לשחק עם 'מספר 10' זה תמיד הרבה יותר קל", אמר וכמובן שהתכוון למסי שכבש ובישל.
אנחל די מריה, שבישל השער הראשון: "אני שמח עבור הקבוצה, כולם עבדו קשה גם כשלא הלך לנו כל כך. היום הצלחנו להביא אושר לעם שלנו, לעצמנו ולמשפחות שלנו, שבאו במשחק הקודם וראו אותנו רעים. אנחנו כאן כבר שנים בנבחרת ותמיד נותנים את הכול, נמשיך להילחם עד הסוף. הניצחון הזה נותן קצת שקט לכולם. ידענו שיהיה משחק קשה מול יריבה חזקה, ידענו שלא יהיו יותר מדי מצבים וזה לא יהיה יפה במיוחד. הכי חשוב שניצחנו".