התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
איזה ערב דרמטי בבית 6 של מונדיאל 2022. יפן ניצחה 1:2 את ספרד, שאולי העדיפה להפסיד כדי לסיים במקום השני, ושתי הנבחרות עלו ביחד לשמינית הגמר. יפן סיימה במקום הראשון עם שש נקודות ותשחק נגד קרואטיה בשמינית הגמר, ספרד סיימה שנייה ותפגוש את מרוקו שעל הנייר נחשבת ליריבה נוחה יותר. גרמניה ניצחה 2:4 את קוסטה ריקה במשחק המקביל ועשתה את העבודה שלה, אבל זה לא הספיק לה והיא הודחה עם ארבע נקודות אחרי שסיימה במקום השלישי. זו הדחה שנייה ברציפות של גרמניה בשלב הבתים ושנייה בהיסטוריה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
גרמניה פתחה את המשחק בלחץ כבד על השער של קוסטה ריקה וגם עלתה ליתרון בדקה העשירית עם נגיחה של סרג' גנאברי אחרי הגבהה של דויד ראום. הכול עבד מושלם מבחינת הגרמנים כשגם במשחק השני ספרד עלתה ליתרון משער של אלבארו מוראטה בדקה ה-11 ובמצב הזה גרמניה עולה מהמקום השני וספרד ראשונה.
1 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת גרמניה מאוכזבים
שחקני נבחרת גרמניה מאוכזבים
אכזבה גדולה. מולר והאברץ
(צילום: AP)
גרמניה המשיכה ללחוץ, אבל לא מצאה את השער ולאט לאט קוסטה ריקה התחילה לצאת למתפרצות מסוכנות. בדקה ה-48 קיבלה גרמניה בשורות רעות מהמגרש השני כשריטסו דואן מפרייבורג השווה ובמצב הזה גרמניה נזקקה לניצחון בשני שערים. אלא שיפן הצליחה להשלים מהפך עם שער של או טנאקה אחרי מהלך מעורר מחלוקת כשהיה נראה שהכדור עובר את הקו, היפנים המשיכו וכבשו. המהלך נבדק והוחלט לאשר את השער, 1:2 ליפן ובמצב הזה גרמניה זקוקה לניצחון בהפרש של שבעה שערים, אבל זה ממש לא מה שקרה. למרות המחלוקת הרבה והספק אם הכדור לא עבר את קו הרוחב, פיפ"א לא סיפקה הילוך חוזר שיוכיח שהכדור נשאר על הקו.

לא עבר את הקו?

גרמניה נזקקה להמון שערים, אבל בדקה ה-58 דווקא ספגה. ילצין טחדה כבש, קבע 1:1 ובמצב הזה קוסטה ריקה נזקקה לשער אחד נוסף כדי לעלות על חשבון ספרד, אותה ספרד שדרסה אותה 0:7 במשחק הפתיחה. השער הזה הגיע בדקה ה-71 מחואן פאבלו ורגאס, שקבע 1:2 ובמצב הזה קוסטה ריקה בשמינית על חשבון ספרד. שתי דקות חלפו והמחליף קאי האברץ איזן מקרוב ל-2:2 וקבע שוב שספרד עולה ולא קוסטה ריקה. האברץ כבש שער נוסף בדקה ה-85 ובמצב הנוכחי גרמניה זקוקה לשוויון ספרדי, אבל לא נראה שספרד ממש נלחמת כדי להשוות ולסיים במקום הראשון. ניקלאס פולקרוג הוסיף עוד אחד בתוספת הזמן אחרי בישול של לירוי סאנה, אבל זה כבר חסר חשיבות כי במשחק המקביל ספרד שיחקה על מסירות רוחב מאחור והעבירה כדורי רוחב חסרי סיכוי.
פורסם לראשונה: 22:47, 01.12.22