באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
זו בוודאי שאלה שנותרה סגורה עד היום. לדייגו ארמנדו מראדונה יש את הגביע הקדוש ברפרטואר. ללאו מסי עדיין אין. כל השאר לא משנה. סוף דבר.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
בקיץ 2018, במונדיאל ברוסיה, הצל של דייגו הפך כבד יותר. ארגנטינה שיחקה בצורה מעליבה והודחה, מסי ספג ביקורות קשות. הפעם הוא נעלב. ארבע שנים אחרי, כמו שזה נראה בקטאר, הגיע פרעוש הקסם לתבוע בגדול את עלבונו, עד הסוף ממש. הוא משחק בזעם, בוער על המגרש ואפילו לומר שהוא נותן את הכול יהיה אנדרסטייטמנט. כי "הכול" של מסי הוא לא "הכול" של אף אחד אחר ביקום הכדורגל, גם לא בגיל 35.
2 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
הבטיח וקיים. מסי
(צילום: AP)
אחרי סיבוב הופעות מושלם כזה מסי לא רק פתח מחדש את שאלת ההשוואות למראדונה, הוא בעצם העלה אותה צעד למעלה. אם יוביל את ארגנטינה לגביע העולמי בקטאר, מסי בעצם מדלג - בהיבט של מספר תארים חשובים בכדורגל העולמי - מעל דייגו ארמנדו מראדונה. ואיך אמרו חכמינו קודם? כל השאר לא משנה, סוף דבר.
עד שמדובר בדייגו ארמנדו מראדונה. אין לי קשר משפחתי לאף ארגנטינאי ואני בוודאי לא יכול לחוש את עוצמת הרגשות שלהם למראדונה, אבל מסקר לא מדעי שעשיתי בקטאר ובאליפויות קודמות, בכל פגישה עם ארגנטינאים, עיתונאים או אוהדים, רובם המכריע נתנו תשובה דומה. דייגו מראדונה הוא אלוהים, אלוהי הכדורגל. מסי הוא אחד ויחיד בדורו, פלא כדורגל, שחקן עצום. אבל אלוהים יש רק אחד.
2 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה אחרי הזכייה במונדיאל 1986
דייגו מראדונה אחרי הזכייה במונדיאל 1986
משיח הכדורגל הארגנטינאי הראשון. מראדונה
(צילום: AP)
מראדונה היה משיח הכדורגל הארגנטינאי הראשון, עד שהועלה לדרגת אל. הוא היה כוכב רוק פנומנלי, על המגרש וברור שגם מחוץ לו, הוא העניש את האנגלים בשער מיד האלוהים ובשער עטוף ברוח הקודש. עם זה מסי פשוט לא יכול להתחרות.
או שאולי הוא גם לא צריך. למראדונה הצעיר היה ציטוט זהה שחזר כששאלו אותו על ההשוואות לפלה. "אני דייגו", הבטיח וקיים. הפרעוש השלים במונדיאל הזה קטגוריה משלו, קרוב קרוב לגדולים מכולם, פלה ומראדונה. הוא לאו מסי. זה מספיק.
פורסם לראשונה: 10:00, 15.12.22