שמונה נבחרות, ארבעה משחקים וקרבות ענק שמבטיחים אש ותמרות עשן. רבע גמר המונדיאל בקטאר כבש ממש בפינה וכעת אנחנו גם יודעים את כל המפגשים המסקרנים שמחכים לנו, החל מיום שישי הקרוב ובמשך יומיים בלבד. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לקראתם.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד

קרואטיה - ברזיל (שישי, 17:00)

מישהו פה רוצה להמר נגד הסלסאו? אחרי ה-1:4 המרשים על דרום קוריאה והריקודים על המגרש (תרתי משמע), ניימאר וחבריו פייבוריטים ברורים. גם אם ממול ניצבת, למי ששכח, סגנית אלופת העולם. לברזיל אמנם יש הפסד בקטאר (1:0 לקמרון במחזור האחרון של שלב הבתים), אבל זה בהרכב השני ובהילוך ראשון. מול קרואטיה - לפחות על הנייר - היא אמורה לעשות את העבודה.
הקרואטים לא הרשימו עד כה בקטאר, אבל ידעו לסמן 'וי' בדיוק ברגע המתאים, כולל בדו-קרב הפנדלים מול יפן בשמינית הגמר, בו כיכב השוער דומיניק ליבאקוביץ'. אגב, שתי הנבחרות שיחקו אחת מול השנייה ארבע פעמים בלבד בהיסטוריה, בשלושה מקרים ניצחה ברזיל. שניים מאותם מפגשים היו במונדיאל. בשלב הבתים ב-2006 רשמו הסלסאו 0:1 קשה, ב-2014 ניימאר כיכב עם צמד ב-1:3 במשחק הפתיחה של אותו טורניר.
3 צפייה בגלריה
שחקני ברזיל
שחקני ברזיל
פייבוריטים ברורים מול קרואטיה. ניימאר וחבריו מברזיל
(צילום: AP)

הולנד - ארגנטינה (שישי, 21:00)

לאו מסי ממשיך במסעו לעבר, מי יודע, אולי לקבל סוף כל סוף את החותמת הראשית להיותו הכדורגלן הגדול בכל הזמנים (והדעות חצויות, אנחנו יודעים). אחרי שהזיע מול אוסטרליה (וכבש את שערו התשיעי בקריירה בגביע העולמי), "הפרעוש" פוגש יריבה לא פשוטה בכלל. יש שיגידו שאפילו דומה מעט במשחקה לזו של האלביסלסטה.
ההולנדים, מנגד, עדיין לא הפסידו במונדיאל ומגיעים אחרי 1:3 נאה על ארה"ב, כשמעל כולם מככב דווקא המגן דנזל דומפריס. שתי הנבחרות נפגשו לא פחות מחמש פעמים בתולדות גביע העולם, כשכל אחת חולקת שני ניצחונות. ארגנטינה עשתה זאת, אגב, בגמר המונדיאל הידוע לשמצה ב-1978 ולפני שמונה שנים - בדו-קרב פנדלים בחצי הגמר בברזיל. הולנד עם 0:4 קליל ב-1974 ו-1:2 בלתי נשכח משער של דניס ברגקאמפ בדקה ה-90 ברבע הגמר ב-1998.
3 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
הולנד מחכה לו. מסי
(צילום: AFP)

מרוקו - פורטוגל (שבת, 17:00)

כריסטיאנו רונאלדו סופסל בשמינית הגמר, אבל גם כך הנבחרת שלו דרסה 1:6 את שווייץ האומללה כשהמחליף גונסאלו ראמוס כובש את השלושער הראשון בטורניר. לא ברור אם הכוכב הפורטוגלי יחזור אל ה-11 ברבע הגמר, אבל מה שבטוח שהנבחרת שלו הסתדרה לא רע גם בלעדיו. כך או אחרת, פורטוגל תגיע אל רבע הגמר כפייבוריטית ברורה, בטח אחרי התצוגה האדירה שלה הערב. מרוקו, שכבר עשתה היסטוריה והפכה לנבחרת הערבית הראשונה ברבע גמר המונדיאל, תנסה להדהים גם את פורטוגל, אבל בניגוד למשחק מול הספרדים האנמים, נראה שהפעם זה יהיה הרבה יותר קשה כשיאסין בונו וחבריו יפגשו את הכישרון ההתקפי הבלתי נגמר של הסלסאו.
את מרוקו יוביל כמובן השוער יאסין בונו, שהצטיין בשמינית הגמר והציל שני פנדלים בדו-קרב מול ספרד, כשלצידו גם אשרף חכימי מפריז סן ז'רמן, שכבש את הפנדל האחרון והמכריע, ונוסייר מזראווי מבאיירן מינכן. יוסוף אן נסירי וכמובן חכים זייש מצ'לסי ינסו להטריד את ההגנה הפורטוגלית. בפורטוגל נשמע קצת מיותר בכלל להזכיר את סוללת הכוכבים. זה יהיה בסך הכול המפגש השלישי בין שתי המדינות שנמצאות די קרוב זו לזו מבחינה גאוגרפית. המפגש הקודם נערך במונדיאל הקודם ואז פורטוגל ניצחה 0:1 משער של כריסטיאנו רונאלדו כבר בדקה הרביעית. מרוקו ניצחה במפגש הראשון 1:3 במונדיאל 1986.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל
יחזור להרכב ברבע הגמר אחרי ההצגה של גונסאלו ראמוס? רונאלדו
(צילום: AFP)

אנגליה - צרפת (שבת, 21:00)

אולי ה-משחק של שלב רבע הגמר. שתיים מהמועמדות הראשיות ללכת עד הסוף וגם שתיים מהנבחרות המלהיבות ביותר עד כה במונדיאל נפגשות ראש בראש. החבורה של גארת' סאות'גייט הבקיעה 12 שערים, רבע מזה ב-0:3 הקליל על סנגל בשמינית הגמר. הטריקולור כבשו תשעה שערים, חמישה מתוכם מרגלי קיליאן אמבאפה, אולי שחקן הטורניר עד כה.
שתי הנבחרות עמוסות בכוכבים בסגל. סאות'גייט יכול להתהדר בג'וד בלינגהאם הפנטסטי, פיל פודן וכמובן הארי קיין, שעושה במונדיאל הנוכחי הכל מהכל. דידייה דשאן מחזיק מלבד אמבאפה, שמות כמו אנטואן גריזמן, עוסמן דמבלה ואוליבייה ז'ירו. שתי הנבחרות נפגשו 31 פעמים בהיסטוריה (17 ניצחונות לאנגליה, 9 לצרפת) ופעמיים בלבד בגביע העולמי (בשני המקרים חגגה נבחרת שלושת האריות, בפעם האחרונה במונדיאל 1982).
פורסם לראשונה: 22:59, 06.12.22