התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
נבחרת הולנד עלתה הערב (שבת) לרבע גמר המונדיאל עם 1:3 מול ארה"ב. דנזל דומפריס בלט עם שני בישולים: הראשון היה לממפיס דפאי (10) ולאחר מכן בישל גם לדיילי בלינד (45+1), שבישל לו את השלישי בדקה ה-81. חאג'י רייט רק צימק בין לבין עם לא מעט מזל בדקה ה-76.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
דפאי כבש את השער ה-43 שלו במדי הנבחרת ב-85 הופעות, הוא עקף את קלאס יאן הונטלאר, לו יש 42 שערים ב-76 משחקים, ועלה אל המקום השני בטבלת כובשי כל הזמנים. מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים הוא רובין ואן פרסי, שכבש 50 שערים ב-102 הופעות.
2 צפייה בגלריה
וירג'יל ואן דייק שחקן נבחרת הולנד
וירג'יל ואן דייק שחקן נבחרת הולנד
וירג'יל ואן דייק שחקן נבחרת הולנד
(צילום: EPA)
בלם הולנד וירג'יל ואן דייק אמר אחרי המשחק: "אני חושב שאנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב מכפי ששיחקנו. אני מרגיש קצת יותר טוב עם כל משחק שחולף, גם בהחזקת הכדור. הראינו שאנחנו יכולים לשחק כדורגל טוב מאוד, גם היום הראינו את זה".
ואן דייק התלהב משני השערים הראשונים שחבריו לנבחרת כבשו והיו די דומים לזה לזה: "אני חושב שכבשנו שני שערים פנטסטים. אז ספגנו שער אחד, אין לי מושג איך זה נכנס. המשכנו להילחם וזה אומר הכול לגבי הנבחרת". כשאמרו לו שהמטרה עכשיו היא רק לנצח בשלושת המשחקים הקרובים, ענה הבלם: "כן, זה נשמע פשוט מאוד, לא? למזלנו יש לנו עכשיו יומיים אקסטרה כדי להתאושש וזה טוב ואז נחזור לעניינים".
דנזל דומפריס המצטיין אמר: "הייתי מרוכז ואני שמח שעזרתי לנבחרת. דיילי ואני ספגנו קצת ביקורת לאחרונה וההופעה היום נותנת לנו הרבה ביטחון לקראת ההמשך". המגן סיפר מה המאמן לואי ואן חאל אמר לשחקנים במחצית למרות היתרון 0:2: "הוא היה ביקורתי. הוא אמר לנו שאנחנו צריכים ללחוץ יותר על הכדור, היינו קצת פאסיביים".
דיילי בלינד אמר: "הצלחנו להוציא לפועל את תכנית המשחק שלנו. אני לא יודע אם קרה פעם ששני המגנים בישלו אחד לשני באותו משחק. היינו קומפקטים מאוד, הבלמים של ארה"ב התקשו עם זה". לקראת רבע הגמר אמר בלינד: "אני מקווה שנוכל להמשיך לשלושה משחקים נוספים".
המאמן לואי ואן חאל הוסיף: "אחד הדברים החשובים בנבחרת שלנו הוא השליטה בכדור, דבר שלא עשינו טוב במשחק, במיוחד לפני הירידה למחצית למרות שכבשנו שני שערים יפים. במחצית השנייה השתפרנו בטיפול בכדור וגם כבשנו שני שערים מהאגפים, אני גאה בזה מאוד. איבדנו את הכדור יותר מדי פעמים. ביצענו שני חילופים והתמודדנו עם החזקת הכדור טוב יותר".
2 צפייה בגלריה
גרג ברהאלטר מאמן נבחרת ארה"ב
גרג ברהאלטר מאמן נבחרת ארה"ב
"קשה להתמודד עם ההפסד הזה". ברהאלטר
(צילום: AFP)
מאמן ארה"ב גרג ברהאלטר אמר: "קשה להתמודד עם ההפסד הזה, יש פה חבורה כל כך טובה של בחורים, קבוצה קרובה של אנשים. זה לא הספיק לנו היום, אבל השחקנים ניסו והתאמצו. השחקנים זרקו את כל מה שהיה להם, אבל לרוע המזל הפסדנו".
קפטן ארה"ב טיילר אדאמס אמר: "משחק כזה מוכרע על פרטים קטנים וכשאתה משחק נגד נבחרת כל כך איכותית ואתה נותן לה שלושה או ארבעה מצבים, אז היא תכבוש שלושה או ארבעה שערים. אני גאה מאוד בחברים שלי. הראינו שאנחנו יכולים להתמודד עם שחקנים מהקבוצות הכי טובות בעולם, חלק מהשחקנים הכי טובים בעולם וזו התקדמות גדולה. אנחנו זזים בכיוון הנכון, אבל אנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה ולדחוף את עצמנו".