שלב הבתים של מונדיאל 2022 מגיע לרגעי ההכרעה, והיום יתקיים המחזור האחרון בבתים 3 ו-4. צרפת היא היחידה מבין שמונה הנבחרות שכבר הבטיחה את העלייה, כך שמצפה לנו עוד ערב של חרבות, אמוציות, דמעות, דרמות, וקרב ראש בראש בין שניים מהחלוצים הגדולים בדורנו - לאו מסי ורוברט לבנדובסקי.
לפני שנצלול לתרחישים, רק תזכורת. במקרה של שוויון נקודות בין שתי נבחרות או יותר, אלה הדברים שקובעים (בסדר יורד): 1. הפרש שערים כללי 2. שערי זכות 3. נקודות במפגשים הישירים 4. הפרש שערים במפגשים הישירים 5. שערי זכות במפגשים הישירים 6. משמעת (כרטיסים צהובים ואדומים)
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד

בית 3

טבלת הבית 1. פולין 4 נקודות, הפרש שערים 0:2 2. ארגנטינה 3 נקודות, הפרש שערים 2:3 3. סעודיה 3 נקודות, הפרש שערים 3:2 4. מקסיקו 1 נקודה, הפרש שערים 2:0
פולין * ניצחון או תיקו מול ארגנטינה ישלחו אותה בוודאות לשמינית הגמר. * היא יכולה להפסיד ועדיין לעלות, אבל תצטרך שסעודיה לא תנצח את מקסיקו. ישנם תרחישים נוספים שיעלו אותה עם הפסד בזכות הפרש שערים.
4 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
הוא וחבריו יעלו אם לא יפסידו. לבנדובסקי
(צילום: AP)
ארגנטינה * תעלה עם ניצחון, תודח אם תפסיד. * תיקו יספיק אם גם המשחק המקביל לא יוכרע. אם ארגנטינה תוציא נקודה, היא תקווה שמקסיקו לא תביס את סעודיה בהפרש ארבעה שערים.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
יהיה בשמינית הגמר? מסי
(צילום: AP)
סעודיה * ניצחון והיא עולה. * תיקו שווה כרטיס אם ארגנטינה תפסיד או שפולין תובס בהפרש ארבעה שערים.
מקסיקו * קודם כל, ניצחון הוא הכרחי. ניצחון בארבעה שערים יבטיח עלייה (גם הפרש שלושה יכול להספיק – תלוי אם פולין תפסיד ותבקיע. * ניצחון קטן יספיק אם ארגנטינה תפסיד.

בית 4

טבלת הבית 1. צרפת 6 נקודות, הפרש שערים 2:6 2. אוסטרליה 3 נקודות, הפרש שערים 4:2 3. דנמרק 1 נקודה, הפרש שערים 2:1 4. טוניסיה 1 נקודה, הפרש שערים 1:0
צרפת * כבר עלתה לשמינית בגמר, וב-99.9% מהמקום הראשון אפילו אם תפסיד לטוניסיה.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת צרפת קיליאן אמבאפה
שחקן נבחרת צרפת קיליאן אמבאפה
ישחק בכלל? אמבאפה
(צילום: עוז מועלם)
אוסטרליה * תלויה בעצמה ותעלה עם ניצחון על דנמרק. * הפסד יסיים לה את הטורניר. * תיקו עלול להיות מסוכן: רוב הסיכויים הם שהוא יספיק לה, אבל אם טוניסיה תפתיע את צרפת היא תעקוף את האוסטרלים.
דנמרק * ניצחון יעלה אותה לשמינית הגמר, אלא אם טוניסיה תנצח בהפרש גדול יותר ממנה. * אם לדנים ולטוניסאים יהיו בסופו של דבר מספר נקודות והפרש שערים זהה, מי שכבשה יותר שערים בבית תעלה.
טוניסיה * גם היא מוכרחה לנצח, אבל תעלה רק אם המשחק השני יסתיים בתיקו או שדנמרק תנצח בהפרש נמוך ממנה (במקרה של שוויון - ראו הסבר למעלה).