רבים מהפרשנים טענו כי עבור נבחרת קנדה הטורניר הנוכחי הוא חזרה גנרלית בלבד למונדיאל 2026, אותו היא תארח ביחד עם ארה"ב ומקסיקו, אך היא הפתיעה אותם ואת העולם עם יכולת מרשימה מאוד מול בלגיה. לצערה, היא נותרה עם המחמאות בלבד, ולמרות שהייתה מסוכנת בהרבה מיריבתה (רשמה 22 איומים על השער לעומת 9 של בלגיה), נחלה הפסד 1:0.
זה היה משחק מתסכל עבור קנדה. לא רק שהיא הייתה ראויה לניצחון, אלא גם שכוכב הנבחרת אלפונסו דייויס החמיץ פנדל בדקה העשירית ופספס הזדמנות להבקיע שער קנדי ראשון בגביע העולם. לפני קטאר 2022 הנבחרת הייתה במונדיאל אחד בלבד (מקסיקו 1986), במהלכו הפסידה ולא כבשה בשלושת משחקיה.
2 צפייה בגלריה
אלפונסו דייויס שחקן נבחרת קנדה
אלפונסו דייויס שחקן נבחרת קנדה
קנדה עדיין מחפשת שער ראשון בתולדות המונדיאל. דייויס מאוכזב אחרי החמצת הפנדל
(צילום: רויטרס)
היום (ראשון, 18:00) תפגוש קנדה את סגנית אלופת העולם קרואטיה, שאכזבה במשחק הראשון וסיימה ב-0:0 מול מרוקו. האווירה בין שתי הנבחרות - כבר חמה. המאמן האנגלי של קנדה ג'ון הרדמן ניסה לעודד את שחקניו בכינוס לאחר ההפסד לבלגיה, וכשנשאל לאחר מכן מה בדיוק הוא אמר, השיב: "אמרתי להם שהם שייכים לכאן ושאנחנו הולכים לז*** את קרואטיה. זה עד כדי כך פשוט".
התגובה של התקשורת בקרואטיה לא איחרה להגיע, כשאחד הצהובונים פרסם תמונה גדולה של הרדמן על עמוד שלם כשהוא עירום ורק עלי מייפל מכסים את פיו ואת איבריו המוצנעים, עם הכיתוב: "יש לך פה, אבל האם יש לך גם את הביצים?".
האמירה של הרדמן הכעיסה גם את מאמן נבחרת קרואטיה, זלטקו דאליץ’, שהתייחס לעניין במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "הנבחרת הקרואטית ראויה לכבוד מכולם. אנחנו ראויים לכבוד שלהם והקנדים חייבים לכבד אותנו. איך שהוא דיבר זה לא סימן לכבוד, שלא ישכחו שאנחנו סגנית אלופת העולם".
הרדמן מצידו, לא לקח העניין יותר מדי ברצינות, ופנה לקרואטים במסיבת העיתונאים: "אשתי בעקבותיכם, היא הייתה שמחה שיהיה לה את הבחור שהצגתם. אני יותר שמן ממנו". על המפגש אמר: "מצפה לנו חתיכת משחק". על דייויס: "רצינו שיכבוש, אני גאה בו. זה היה רגע גדול, משקל של מדינה שלמה שחיכתה 36 שנה. אני גאה בו על שלקח את הפנדל כי צריך הרבה אומץ לזה. אפשר להיות גאים במה שעשינו, אנחנו מדינה של כדורגל, שלב הבתים פתוח לגמרי אחרי התוצאה בין מרוקו לקרואטיה".
2 צפייה בגלריה
ג'ון הרדמן
ג'ון הרדמן
"מצפה לנו חתיכת משחק". הרדמן
(צילום: רויטרס )
בין 2006 ל-2011 אימן הרדמן את נבחרת הנשים של ניו זילנד ובין 2011 ל-2018 אימן את הנשים של קנדה, וההישגים שרשם עם הנשים הובילו לבחירה בו כמאמן הגברים. הוא המאמן הראשון שמוביל נבחרת גם במונדיאל הגברים וגם במונדיאל הנשים.
כאמור, קנדה בעטה לא פחות מ-22 פעמים לשער הבלגי במשחק הקודם, אך מצאה את המסגרת רק שלוש פעמים. בשל כך, לפי הדיווחים מי שעשוי לתפוס מקום בהרכב הוא החלוץ קייל לארין, מלך השערים של הנבחרת הקנדית בכל הזמנים, שעשוי להחליף את ג'וניור הוליט שהיה חלש במשחק הקודם.