באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
אחרי הניצחון המפתיע מול פורטוגל, חיכתה לכוכב נבחרת מרוקו סופיאן אמרבאט הפתעה גדולה. הקשר בן ה-26 הגיע לעמדת הריאיונות, התחיל לדבר ואז לפתע צץ אחיו נורדין בן ה-35 שמשחק בא.א.ק אתונה ובעבר שיחק במלאגה, ווטפורד, גלאטסראיי ומועדונים אחרים.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
נורדין, שרשם 64 הופעות בנבחרת מרוקו וכבש 7 שערים, לא הצליח לעצור את הדמעות ונישק את סופיאן במצח. "אני מלא ברגשות וכל כך גאה", הוא אמר למראיין בעוד אחיו עומד נבוך לידו, "אני בוכה, ההורים שלי גם בכו. ארבע הגדולות בעולם, חצי גמר המונדיאל. זה בלתי ייאמן". סופיאן בעצמו אמר: "אני לא יודע אם אפילו העזנו לפנטז על זה, זה בלתי ייאמן. אולי אנחנו לא משחקים את הכדורגל הכי טוב, אבל יש לנו את הרוח הקבוצתית הכי טובה".
הריאיון המרגש עם האחים אמרבאט
סופיאן אמרבאט, שמשחק בפיורנטינה מאז 2020, הפך לכוכב המפתיע של המונדיאל והלב הפועם של הסנסציה המרוקנית. קשר אמצע אגרסיבי וקשוח שלא מפסיק לרוץ ומכסה שטחים רבים, או כמו שהגדירו את זה ב-ESPN: "פחות מ-30% מכדור הארץ מכוסה בשטח, 70% הנותרים מכוסים על ידי סופיאן אמרבאט".
אמרבאט הצטיין גם מול פורטוגל ושוב היה בכל מקום, כמו בכל אחד מהמשחקים בטורניר, בו הוא מועמד רציני וכמעט ודאי להיכנס לנבחרת הסופית שלו. סופיאן בעלת הקרחת הגדולה והחזות המאיימת עובד כדי לתחזק את התדמית ותמיד נלחם ולא מפחד להיכנס לתיקולים. תדמית הפייטר גדלה למימדים אפיים אחרי ששיחק מול ספרד בשמינית הגמר למרות שהלך לישון ב-3:00 בלילה שלפני המשחק. הוא קיבל זריקות כדי להקל על הכאבים בגב התחתון ולא הצליח להירדם בגללם. "אני לא אוותר לעולם ואלחם בשביל השחקנים והמדינה שלי".
בני משפחת אמרבאט ידועים כפייטרים גדולים. במונדיאל 2018 נורדין שיחק מול אותה פורטוגל, חמישה ימים בלבד לאחר שסבל מזעזוע מוח בזמן משחק הפתיחה מול איראן. נורדין בילה את הלילה שאחרי המשחק מול איראן בבית חולים ולא זכר כלום משש השעות שלאחר הפגיעה. אפילו הוא הודה ש"זה היה קצת מפחיד". פיפ"א שלחה מכתב לרופא הנבחרת של מרוקו, בו טענה שההחלטה לאפשר לנורדין לשחק נגד פורטוגל הייתה "מפוקפקת". המאמן דאז הרבה רנאר, שמאמן היום את סעודיה, קרא לו אז "לוחם". כך שהמיתולוגיה הפייטרית הזאת היא משהו שלא זר לסופיאן, שנכנס במקומו באותו משחק מול איראן. העיתונאי המרוקני אמין אל עמרי דיבר על הקשר בין האחים ואמר: "נורדין הוא אחיו ואני בטוח שראיתם ברוסיה שהבחור הזה הוא שור זועם".
2 צפייה בגלריה
סופיאן אמרבאט שחקן נבחרת מרוקו
סופיאן אמרבאט שחקן נבחרת מרוקו
מסוגל להוביל את מרוקו לעוד שני ניצחונות? אמרבאט
(צילום: EPA)
והנראטיב הזה משתלב בכלל עם זה של הנבחרת המרוקנית וההישג הענק והמפתיע שלה בקטאר. אמרבאט עצמו זכה כבר לכינוי "החייל הלא ידוע" ובתקשורת המרוקנית הכתירו אותו כ"ריאה דרכה אריות האטלס נושמים". האוהדים המרוקנים כבר צוחקים ומתחננים בפני האבא של סופיאן ונורדין להביא ילד נוסף לעולם כדי שיוביל את הנבחרת להישגים במונדיאלים הבאים.
כמו רבים בנבחרת מרוקו, גם סופיאן אמרבאט נולד וגדל במדינה אחרת, במקרה שלו הולנד. הוא גם שיחק שם בילדותו ועלה לבוגרים באוטרכט ב-2014. אחרי שלוש עונות שם, הוא עבר לפיינורד ומשם המשיך לקלאב ברוז' הבלגית, שהשאילה אותו לוורונה. הקשר האחורי האגרסיבי הצטיין באותה עונה ונמכר לפיורנטינה ב-2020 תמורת 19.5 מיליון אירו.
ההצטיינות של אמרבאט כמובן עוררה עניין רב ברחבי אירופה אצל קבוצות שמחפשות קשר אחורי אגרסיבי שמכסה שטחים בלתי נגמרים. גם פיורנטינה תהיה שמחה למכור את הקשר המרוקני תמורת הסכום הנכון. שתי הקבוצות שהוזכרו בהקשר של אמרבאט הן ליברפול וטוטנהאם. "אני חושב שיש סיכוי גדול שהוא יעבור אל הפרמייר ליג", אמר העיתונאי המרוקני אל עמרי בריאיון באנגליה, "כולם יצטרכו לחכות עד הקיץ כי פיורנטינה לא תמכור בשבועות הקרובים. הוא שחקן פנטסטי. ראיתם במונדיאל הזה שהוא גם כדורגלן נהדר בנוסף לזה שהוא שור זועם. אני מנסה להישאר אובייקטיבי עד כמה שאפשר, אבל אני חושב שהוא הקשר הכי טוב בטורניר. אני מכבד את לוקה מודריץ', מרצלו ברוזוביץ' ואחרים, אבל אני חושב שהוא הקשר הכי טוב במונדיאל".
2 צפייה בגלריה
נורדין אמרבאט שחקן נבחרת מרוקו עם כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל
נורדין אמרבאט שחקן נבחרת מרוקו עם כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל
נורדין אמרבאט מאותו משחק מול פורטוגל, אליו עלה חמישה ימים בלבד אחרי שחווה זעזוע מוח
(צילום: גטי אימג'ס)
הסוכן של אמרבאט, שלפי חלק מהדיווחים כבר נפגש עם מאמן ליברפול יורגן קלופ, התייחס לעניין הגובר סביב הקליינט שלו ואמר: "אני שולח לו את הידיעות מאיטליה על השמועות שיש סביבו. חוץ מזה שהוא מדהים ביכולת שלו לפגוע במשחק של היריבה, הוא גם יודע להתנהל כמו שצריך כשהלחץ עליו. בעונה שעברה לוקאס טוריירה קצת דרך לו על האצבעות, אבל העונה כל פירנצה נהנית מהאיכויות שלו, במיוחד אחרי החלק הראשון של העונה. אנחנו מקבלים הרבה טלפונים, אבל אנחנו מכבדים את ההחלטה שעשתה פיורנטינה. יש לסופיאן חוזה ארוך שם עם אופציה להארכה. אני לא מכחיש שיש הרבה פניות, אבל נתנהל בהתאם ליחסים עם המועדון".
אז עוד הרבה לפני שנדע מה התחנה הבאה של סופיאן אמרבאט, הערב הוא וחבריו המרוקנים יעשו היסטוריה כשיהיו לנבחרת הערבית הראשונה אי פעם בחצי גמר המונדיאל. גם הפעם מחכה להם יריבה אירופאית עדיפה בהרבה, שרובם מכירים היטב. הפעם זו אלופת העולם צרפת. מרוקו, שספגה עד כה שער אחד בלבד וגם הוא מ"אש ידידותית" (עצמי), תהיה חייבת לעשות 0 טעויות כדי שיהיה לה סיכוי להדהים הערב (רביעי, 21:00) גם את צרפת ולכתוב פרק נוסף בהיסטוריה. היא גם תהיה חייבת לקבל את סופיאן אמרבאט, מהמצטיינים שלה בטורניר לצד אשרף חכימי והשוער יאסין בונו, במיטבו.