באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
אוליבייה ז'ירו דיבר אתמול (שלישי) במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול אנגליה בשבת. חלוץ מילאן בן ה-36, שעקף את תיירי הנרי והפך למלך שערי צרפת בכל הזמנים (לפחות עד שקיליאן אמבאפה יעקוף אותו), מכיר את אנגליה טוב מאוד אחרי ששיחק שש שנים בארסנל ושלוש נוספות בצ'לסי.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
"לא הייתי במקום טוב במיוחד כשהייתי בן 20", הודה ז'ירו, "מה שעשיתי עכשיו מראה שגם אם זה לוקח זמן, אם יש לך תשוקה ואתה עובד קשה, אתה יכול לטפס על הרים".
1 צפייה בגלריה
אוליבייה ז'ירו שחקן נבחרת צרפת
אוליבייה ז'ירו שחקן נבחרת צרפת
תמיד חוזר. ז'ירו
(צילום: רויטרס)
ז'ירו החל את הקריירה שלו בגרנובל מהליגה השנייה בצרפת ב-2005 ובילה כמה שנים בליגות נמוכות לפני שערך את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו ב-2011, 16 חודשים אחרי שעבר למונפלייה מהליגה הראשונה וכמובן היה שותף לזכייה במונדיאל 2018 ברוסיה.
למרות שהוא שיאן שערי הנבחרת בכל הזמנים, 30% מ-117 ההופעות שלו בנבחרת היו כמחליף ומרבית ההופעות שלו בהרכב היו בזמן שקארים בנזמה לא זומן. במונדיאל הקודם ז'ירו לא כבש ואפילו לא בעט אף בעיטה למסגרת ב-546 דקות, אבל הפעם הוא כבר עם שלושה שערים.
"52 השערים גורמים לי להרגיש נהדר, זה חשוב מאוד בשבילי", הוא אמר, "השיא הזה מזכיר לי את השנים שעברו, 11 שנים בנבחרת צרפת עם הרבה זיכרונות טובים וכמה פחות טובים. זה יכול לשמש כדוגמה לכך שהכול אפשרי, זה נהדר. זה מראה שאתה לא תמיד מקבל הכול על מגש של כסף מיד, כמו שהצעירים רוצים עכשיו. לפעמים סבלנות ועקביות הם המפתח. הדבר הכי חשוב הוא להוות דוגמה לשחקנים הצעירים, להראות להם שגם אם השביל שלהם הוא לא חלק, הם יכולים לעשות את זה".