התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
שמחה גדולה בנבחרת אוסטרליה לאחר ה-0:1 היום (שבת) על טוניסיה במסגרת המחזור השני בשלב הבתים של גביע העולם. האוזיס נהנו משער של מיצ'ל דיוק בדקה ה-23 וזה הספיק להם בשביל שלוש נקודות ראשונות בטורניר, ששיפרו משמעותית את סיכוייהם להעפיל לשמינית הגמר. בנוסף, זה היה הניצחון הראשון של אוסטרליה בגביע העולם זה 12 שנה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
הטוניסאים לעומת זאת נראו טוב יותר מאשר יריביהם, אך לא הצליחו לתרגם את יתרונם על כר הדשא לשערים. לאור ההפסד, הנבחרת הצפון אפריקאית תהיה חייבת לנצח את צרפת במחזור הנעילה של שלב הבתים ולקוות לתוצאה, כאשר גם אם סנסציה כזו אכן תתרחש, כלל לא בטוח שזה יספיק.
2 צפייה בגלריה
מיצ'ל דיוק
מיצ'ל דיוק
"לפי מה שאני מבין סימנתי את זה הפוך". מיצ'ל דיוק
(צילום: AFP)
כובש שער הניצחון לאוסטרלים, מיצ'ל דיוק, היה נרגש בסיום. החלוץ בן ה-31 שמשחק באוקיאמה מליגת המשנה ביפן כבש שמונה שערים עד היום, כאשר ללא ספק הגול נגד טוניסיה היה הגדול והחשוב מכולם. "אין לי מילים", אמר דיוק. "זה רגע גדול, אני על סף דמעות. זו ההרגשה הכי מדהימה בעולם, אבל מנסה לא להיתפס על זה כי יש לנו עוד עבודה לעשות".
דיוק הסביר את הצורה בה חגג: "סימנתי את האות J, זה בשביל הבן שלי. זו האות הראשונה של השם שלו. ביום בו זומנתי לסגל הוא אמר לי שאני חייב להאמין שאבקיע. הבטחתי לו שאם זה יקרה, אחלוק איתו את הרגע הזה. לא יצא לי לראות, אבל לפי מה שאני מבין סימנתי את זה הפוך".
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת אוסטרליה
שחקני נבחרת אוסטרליה
"אצא למלחמה עם הבחורים האלה". שחקני נבחרת אוסטרליה
(AFP)
לקראת המשחק המכריע במחזור הנעילה של שלב הבתים מול דנמרק אמר דיוק: "אנחנו בטוחים בעצמנו. אנחנו לא הולכים להיתקע יותר מידי על הניצחון היום. יש לנו עוד משחק אחד וננסה לעשות היסטוריה עבור אוסטרליה". על חבריו לנבחרת: "אצא למלחמה עם הבחורים האלה. נלחמנו עד הסוף וזה כל מה שאפשר לבקש".
כאמור, במחזור השלישי והאחרון של שלב הבתים תתמודד אוסטרליה מול נבחרת דנמרק, שתפגוש היום מאוחר יותר את צרפת. ניצחון של אלופת העולם, והאוזיס יוכלו להסתפק בתיקו כדי לתפוס את המקום בשמינית הגמר. ניצחון דני יסבך משמעותית את תמונת בית 4.