צפו בתקציר: באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
אחרי הניצחון הדרמטי 0:2 על וויילס, מאמן נבחרת איראן קרלוס קיירוש דורש מיורגן קלינסמן להתפטר מתפקידו בפיפ"א. זאת לאחר שחלוץ העבר האגדי תקף בשידור את נבחרת איראן ואת ההתנהלות שלה. קלינסמן משמש כחבר בוועדת המחקר הטכני של פיפ"א, ובמקביל מפרשן במהלך המונדיאל.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
בתום הניצחון של איראן, בשידור של BBC ניהלו דיון על ההתנהלות של ההתנהגות של שחקני נבחרת איראן, שבין היתר הרבו לדבר עם השופט אחרי שריקות רבות ועסקו בהרבה מלחמה פסיכולוגית.
2 צפייה בגלריה
יורגן קלינסמן
יורגן קלינסמן
כעס על ההתנהלות של איראן. קלינסמן
(צילום: רויטרס )
קלינסמן כעס על ההתנהלות של איראן ואמר ש"זו תרבות הכדורגל שלהם ובגלל זה קיירוש מתאים להם. הוא התקשה בדרום אמריקה, לא הצליח לעלות למונדיאל עם קולומביה ואחר כך עם מצרים, אז הוא חזר לאיראן שם הוא כבר עבד הרבה מאוד זמן".
"זו התרבות של המשחק שלהם, הם 'עובדים' על השופט כל המשחק", הוסיף שחקן העבר הגרמני. "הספסל כל הזמן קופץ ומתערב, כל הזמן לוחץ על הקוונים ועל השופט הרביעי".
תגובתו של קיירוש לא איחרה להגיע. "לא משנה כמה אני מעריך את מה שעשית ככדורגלן על המגרש, ההערות שלך על התרבות האיראנית, הנבחרת האיראנית והשחקנים שלי היא בושה לכדורגל", כתב המאמן בטוויטר. "אני מזמין אותך לחוות את הדברים מקרוב במחנה שלנו, לפגוש את שחקני נבחרת איראן וללמוד מהם על המולדת שלהם, על השירה והאמנות, האלגברה והתרבות".
2 צפייה בגלריה
קרלוס קיירוש
קרלוס קיירוש
יוביל את איראן לשמינית גמר בפעם הראשונה? קיירוש
(צילום: EPA)
המאמן הפורטוגלי הוסיף: "כגרמני-אמריקאי אנחנו מבינים שאתה לא אוהד שלנו. אין בעיה. ולמרות ההתבטאויות השערורייתיות שלך ב-BBC, אני מבטיח לך שלא נשפוט אותך ואת התרבות שלך ונקבל אותך למשפחתנו. בו באותה עת נעקוב אחרי עמדתה של פיפ"א בנוגע לתפקיד שלך כחבר בוועדת המחקר הטכני כי מן הסתם אנחנו מצפים ממך להתפטר לפני שתגיע לבקר אותנו".
ביום שלישי (21:00) תפגוש איראן את ארה"ב למפגש הכי טעון פוליטית שיכול להיות, שגם יכריע מי מהן תעלה לשמינית הגמר. בזכות הניצחון על וויילס, איראן יכולה להסתפק בתיקו שיעלה אותה שלב במונדיאל בפעם הראשונה בתולודתיה.