באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
עוד ארבע שנים (וחצי) חלפו ושום דבר לא השתנה - גיירמו אוצ'ואה הוא עדיין שוער המונדיאלים הכי טוב בהיסטוריה. בכל פעם שהשוער הוותיק (37) של מקסיקו מגיע למונדיאל, משהו טוב קורה לה ועוד כוכב תופס את הראש.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
הערב (ג') זה היה רוברט לבנדובסקי, יש שיגידו החלוץ הטוב בעולם, שיצא מתוסכל לאחר מפגש עם אוצ'ואה. בדקה ה-58 פולין זכתה לפנדל הודות לשופטי ה-VAR אחרי שלבנדובסקי עצמו הוכשל ברחבה על ידי הקטור מורנו. חלוץ ברצלונה ניגש לנקודה הלבנה ונעצר אצל השוער המצוין, ששמר על שער נקי. החברים שלו לא הצליחו לעשות את העבודה בהתקפה, אבל נקודה זה יותר טוב מכלום.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת מקסיקו ג'יירמו אוצ'ואה
שחקן נבחרת מקסיקו ג'יירמו אוצ'ואה
שחקן נבחרת מקסיקו גיירמו אוצ'ואה
(צילום: EPA)
זה היה הפנדל ה-17 שאוצ'ואה הודף בקריירה, ארבעה מהם הוא עשה במדים הלאומיים, אבל זה הראשון שלו במונדיאל.
זהו למעשה המונדיאל החמישי שאליו מגיע אוצ'ואה, בדיוק כמו לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו (שישחק ביום חמישי), אך רק השלישי שהוא משחק בו. סיפור הסינדרלה שלו מתחיל ב-2014, אז מקסיקו מצאה את עצמה בבית לא פשוט בכלל עם קרואטיה וברזיל, כשבמפגש מול הסלסאו אוצ'ואה תיסכל את ניימאר וחבריו, עצר כל כדור שנבעט אליו וסידר נקודה למקסיקו, שהייתה שווה בדיעבד מקום בשמינית הגמר.
ארבע שנים חלפו ושוב זה היה אוצ'ואה שהפך לגיבור הלאומי עם תצוגת על מול מי שהייתה אז אלופת העולם המכהנת גרמניה. לפני פתיחת אותו מונדיאל, לא היה אחד שחשב שהמנשאפט תודח כבר בשלב הבתים, חוץ מהשוער המקסיקני. ההצגה הזו בתוספת לשער אחד של הירווינג לוסאנו נתנה 0:1 קטן-גדול למקסיקנים, שעלו לשלב הבא ושלחו את הגרמנים לארוז מזוודות.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת מקסיקו ג'יירמו אוצ'ואה ליד שחקן נבחרת פולין רוברט לבנדובסקי
שחקן נבחרת מקסיקו ג'יירמו אוצ'ואה ליד שחקן נבחרת פולין רוברט לבנדובסקי
לבנדובסקי מתוסכל, אוצ'ואה חוגג
(צילום: EPA)
ומה לגבי לבנדובסקי עצמו? הוא עדיין מחפש שער בכורה במונדיאל ולא הצליח לעשות זאת בארבעת משחקיו עד כה. אגב, אחרי התיקו המאופס מוקדם יותר היום בין דנמרק וטוניסיה וה-0:0 במפגש הזה, במונדיאל 2022 יש יותר משחקים ללא שערים מאשר בכל המונדיאל הקודם (אחד בלבד).