באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
כישלון גדול לנבחרת ברזיל. הסלסאו הודחו היום (שישי) ממונדיאל 2022 בקטאר אחרי הפסד 4:2 בפנדלים לקרואטיה כשרודריגו ומרקיניוס מחמיצים. המשחק עצמו נגמר ב-1:1 ב-120 דקות אחרי שניימאר כבש ראשון בתוספת הזמן של ההארכה הראשונה וברונו פטקוביץ' איזן בדקה ה-117 לאחר בישול של מיסלב אורשיץ'.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
ספק אם זה מנחם או מעודד אותו, אבל ניימאר השתווה הערב אל פלה עם 77 שערים במדי נבחרת ברזיל. במקום השני נמצא רונאלדו עם 62, רומאריו עם 55 וזיקו עם 48.
4 צפייה בגלריה
ניימאר שחקן נבחרת ברזיל
ניימאר שחקן נבחרת ברזיל
עוד כישלון במונדיאל. ניימאר
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
מירר בסיום בבכי. דני אלבס מנסה לנחם את ניימאר
(צילום: gettyimages)
אוהדי קרואטיה חוגגים את העלייה לחצי הגמר
(צילום: יאיר קטן, קטאר)
הכותרת ב"גלובו" הברזילאי הייתה: "החלום נגמר: ברזיל הפסידה לקרואטיה בדו קרב פנדלים והודחה מהגביע". ההדחה הזו אומרת שברזיל כמובן לא תזכה בטורניר בקטאר ובכך יעברו לפחות 24 שנה בין הזכייה האחרונה שלה (בדרום קוריאה ויפן 2002) לזכייה הבאה שלה. בכך היא השוותה את הרצף הארוך ביותר בתולדותיה ללא זכייה בגביע העולם. הפעם הקודמת שהיא הייתה ברצף שלילי כזה הייתה בין הזכייה במקסיקו 1970 לארה"ב 1994.
שחקני ברזיל מיררו בבכי על כר הדשא במשך דקות ארוכות והתקשו למצוא נחמה אחרי עוד הדחה ואכזבה גדולה. יש לציין שניימאר בכלל לא בעט פנדל בדו קרב אחרי שרודריגו ומרקיניוס החמיצו בעוד ארבעה קרואטים כבשו בקלות מארבע בעיטות.
4 צפייה בגלריה
אנתוני שחקן נבחרת ברזיל
אנתוני שחקן נבחרת ברזיל
(צילום: רויטרס)
לאחר ההדחה, נשאל ניימאר האם נראה אותו גם במונדיאל הבא וציין כי "למען האמת, אני לא יודע. יש לי הרבה על מה לחשוב כרגע, אני לא רוצה להגיד משהו בלהט הרגע. לא יכול להגיד שאני בטוח ב-100 אחוז שאחזור".
ב-ESPN ברזיל מיהרו להאשים את המאמן צ'יצ'ה ופאולו קובוס כתב שם: "שוב ברזיל הודחה מהמונדיאל והפעם היא אפילו לא שיחקה נגד נבחרת עם מסורת מרשימה כמו צרפת ב-2006, הולנד ב-2010 או גרמניה ב-2014, או אפילו נבחרת אופנתית כמו בלגיה ב-2018. הנבחרת הלאומית נשלחה הביתה על ידי קרואטיה, מדינה עם ארבעה מיליון תושבים ונבחרת מזדקנת שרחוקה משיאה. והדבר הכי גרוע שזה לא היה מקרי, הנבחרת האירופית הייתה טובה יותר מבחינה טקטית. ההפסדים לחמש נבחרות אירופיות בחמשת המונדיאלים האחרונים מראים שהמאמנים הברזילאים נשארו מאחור. צ'יצ'ה אמר שיעזוב אחרי המונדיאל בלי קשר לתוצאה ועכשיו ההתאחדות צריכה להביא מאמן זר. כל דבר שיגיע יהיה יותר טוב מהמאמנים הברזילאים. מספיק לבושה, החתימו מאמן זר".
קשר ברזיל קאסמירו אמר אחרי המשחק: "כל ההפסדים כואבים, במיוחד אחרי שהגעת עם מטרה, חלום והשקעת ארבע שנים של עבודה עד אותו רגע". מאמן ברזיל צ'יצ'ה אמר: "זה הפסד כואב, אבל אני שלם עם עצמי, סגרתי מעגל. עניתי והתייחסתי לעתידי כבר לפני הטורניר ואני אדם של מילה. כל מי שמכיר אותי יודע שכזה אני".
אוהדי ארגנטינה חוגגים את ההדחה של ברזיל