צרפת הבטיחה הערב (שבת) את עלייתה לשמינית גמר מונדיאל קטאר 2022. הנבחרת של דידייה דשאן שברה "קללה" של כמה מזוכות המונדיאלים האחרונים אחרי שאלופת העולם צרפת הודחה ב-2002 בשלב הבתים, האלופה איטליה הודחה בבתים ב-2010, האלופה ספרד הודחה בבתים ב-2014 והאלופה גרמניה לא עברה את שלב הבתים ב-2018. צמד של קיליאן אמבאפה (61 ו-86) סידר לצרפת 1:2 מול דנמרק, לה אנדראס כריסטנסן כבש בדקה ה-68.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
עוד חדשות שמגיעות מהמחנה הצרפתי נוגעות ללוקאס הרננדז. כזכור, המגן/בלם נפצע בצורה קשה במשחק מול אוסטרליה ולפי הדיווח חשב לפרוש מכדורגל. חבריו בנבחרת ובצוות האימון דיברו איתו כדי שלא יוותר וימשיך בקריירה שלו. מי שהייתה משמעותית במיוחד בהחלטה הסופית שלו לא לפרוש הייתה אמא שלו, שניסתה לשכנע אותו ודיברה איתו רבות כדי שיילחם בפציעה נוספת. הרננדז חזר כבר למינכן ועובר שם תהליך של שיקום.
2 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
(צילום: AFP)
* קיליאן אמבאפה כבש את השערים ה-30 ו-31 שלו בנבחרת צרפת בגיל 23 ו-340 ימים בלבד. עד כה הכובש המוביל עד הגיל הזה היה דויד טרזגה, שכבש 16 שערים עד שהיה בן 23 ו-340 ימים.
* אמבאפה השתווה אל זינדין זידאן עם 31 שערים במדי נבחרת צרפת, אנטואן גריזמן שם השתווה אל זידאן עם 26 בישולים.
* אמבאפה הגיע ל-50 שערים עבור פריז סן ז'רמן והנבחרת ב-2022. הוא השחקן היחיד שכבש לפחות 50 שערים גם ב-2021 (51) וגם ב-2022 (50).
* צרפת בעטה 13 בעיטות לעבר השער של דנמרק כבר במחצית הראשונה ולמרות זאת לא כבשה. זה הכי הרבה שהיא בעטה בלי לכבוש במונדיאל או ביורו מאז 1966.
* צרפת השיגה ניצחון שישי ברציפות בגביע העולם לראשונה בתולדותיה. הנבחרת האחרונה שרשמה רצף כל כך ארוך של ניצחונות במונדיאל הייתה ספרד ב-2010.
2 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת עם דידייה דשאן
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת עם דידייה דשאן
צרפת היא האלופה הראשונה מאז ברזיל ב-2006 שעוברת את שלב הבתים. אמבאפה מקבל חיבוק מדשאן
(צילום: AFP)
הכותרת ב"ל'אקיפ" הייתה: "מושיע ושמו אמבאפה".
אנטואן גריזמן אמר אחרי המשחק: "ידענו שיהיה משחק קשה. הפסדנו לדנמרק פעמיים בליגת האומות. עבדנו קשה, נשארנו ביחד. גם השחקנים שחזרו שיחקו טוב. זה ניצחון טב מאוד". גריזמן השתווה אל זידאן כמבשל הגדול בתולדות צרפת עם 26 כאלה ואמר: "אני גאה בזה מאוד, אבל אני מתעקש שזו עבודה של הנבחרת כולה. כולם עשו מאמץ גדול. תחי צרפת ותחי הרפובליקה".
מאמן צרפת דידייה דשאן: "עשינו הרבה דברים מעניינים, חסרה לנו קצת ההצלחה. ברכות לשחקנים שלי. ספגנו שער ממצב נייח ודנמרק נבחרת טובה, אבל גם אנחנו והכנסנו אותם למצב קשה. דנמרק הוכיחה שהיא נבחרת חזקה מאוד, אבל אנחנו במצב אידיאלי עם שש נקודות משש אפשריות. זה מוסיף לנו הרבה שקט ויש לנו גם סיכוי טוב מאוד לסיים במקום הראשון בזכות הפרש השערים. המטרה הראשונה הושגה. הנבחרת הזו חזקה, יציבה ועם תשוקה להשיג דברים נהדרים".