באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022.
שחקני מרוקו בכו משמחה וחגגו ארוכות עם הקהל הרב שליווה אותם בתום ה-0:2 המדהים היום (ראשון) על בלגיה. הצפון אפריקאים היו טובים יותר, ועל אף מספר מצבים מסוכנים של הבלגים החבורה של וואליד רגראני יצאה עם ניצחון מוצדק ומפתיע.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
עבדלחמיד סאבירי הפתיע את טיבו קורטואה בדקה ה-73 עם בעיטה חופשית מהאגף באדיבותו של השוער הבלגי שלא סגר את הפינה הקרובה. השדים האדומים הפעילו לחץ במטרה להשיג את השוויון, אך טעות נוספת שלהם בתוספת הזמן איפשרה לזכריה אבוחלל לסגור עניין בתוספת הזמן.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
השער הראשון של המרוקאים עשה היסטוריה כשהפך לשער הראשון אי פעם שכבשו "אריות האטלס" ישירות מבעיטה חופשית במונדיאל. מדובר בניצחון השלישי בסך הכל של מרוקו אי פעם בגביע העולם, והיא בעמדה מצוינת לקראת העפלה לשמינית הגמר.
מי שזוכה לשבחים בצד המרוקאים הוא המאמן וואליד רגרארי. רק בספטמבר האחרון, לפני כחודשיים, קיבל רגרארי את הנבחרת הלאומית ומאז הנבחרת לא הפסידה בחמשת המשחקים תחתיו (שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו). חשוב מכך, מרוקו לא ספגה באותם חמישה משחקים - כולל מול הנבחרת המדורגת במקום השני בדירוג העולמי של פיפ"א.
אשרף חכימי חגג בסיום עם אמא שלו וריגש גולשים רבים בעוד סרטון חגיגה של המרוקאים שהפך לוויראלי. מגן פריז סן ז'רמן העניק לאמו את חולצת המשחק שלו ואף העניק לה חיבוק רטוב, כשלאף אחד מהצדדים היה איכפת מכך שחכימי סיים זה עתה 95 דקות אינטנסיביות.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת מרוקו יחיא אטיאט אללה
שחקן נבחרת מרוקו יחיא אטיאט אללה
יחיא אטיאט אללה אחרי השער שכבש
(צילום: עוז מועלם)

הבלגים שבעים?

בצד השני, אכזבה עצומה אצל הבלגים לאור היכולת שהפגינו השחקנים, שלא הרשימו גם בניצחון על קנדה במחזור הראשון. הנבחרת המלהיבה של רוברטו מרטינס נראית שביעה ועייפה עד כה בטורניר, ונראה שהיא בעיצומו של חילופי דורות.
"זו תוצאה קשה", אמר המאמן רוברטו מרטינס בסיום. "ברור שהשער הראשון השפיע רבות על התוצאה. לא הצלחנו לפתח את המשחק הרגיל שלנו. מהמשחק הזה אנחנו צריכים להבין שאנחנו חייבים להיות ביחד ולהגיע מוכנים למשחק הבא. ככה זה בגביע העולם". על היכולת של שחקניו: "היו לנו כמה רגעים טובים, אבל התקשנו לייצר מצבים ליד השער. המשחק חמק מאיתנו ברגע שספגנו את השער הראשון. אנחנו צריכים את כל התמיכה שאנחנו יכולים לקבל, ונהיה מוכנים למשחק השלישי".