התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן, המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
המונדיאל בקטאר, זה לא סוד, סיפק לנו מאז יצא לדרך שלל סיפורים על ובעיקר מחוץ למגרש. והנה, ביממה האחרונה קיבלנו טוויסט מוזר נוסף, כאשר קיבולת שמונת האצטדיונים המארחים את הגביע העולמי "גדלה" באופן רשמי ב-12%.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
בן לילה אצטדיון אל-בית, שאירח את משחק הפתיחה של המונדיאל בין קטאר לאקוואדור, גדל באתר הרשמי של הטורניר מ-60 אלף מושבים ל-68,895. בעוד שקיבולת האצטדיון הגדול ביותר במדינה - לוסייל - צמחה מ-80 אלף מקומות ל-88,966. זה קרה בעיקר בשל הבלבול הגדול של האוהדים, בקטאר ובבית, לאור יציעים ריקים שנותרו מיותמים ברוב האצטדיונים, למרות שבדיווח הרשמי נטען כי המגרש כולו מלא מפה לפה.
3 צפייה בגלריה
אוהדים
אוהדים
האצטדיון בלוסייל "צמח" תוך יממה ב-8,966 מקומות
(צילום: רויטרס)
מקורב למארגנים טען בפני ה"גרדיאן" הבריטי כי המספרים "המקוריים" משקפים את דרישות פיפ"א למינימום של 40 אלף, 60 אלף ו-80 אלף צופים בשלושת האצטדיונים הגדולים. רק שבתחילת האליפות הקטארים גילו שמספר המושבים שהם צריכים לשמור לגופי שידור, עיתונאים ובעלי חסויות היה נמוך מהצפוי. לכן הוחלט "להגדיל" את הקיבולת.
אותו מקור הוסיף כי "הקטארים פשוט התבלבלו וכי אצטדיון לוסייל יכול להכיל 92 אלף צופים, אם מכניסים לשם את המקומות לגופי שידור ואנשי תקשורת". מה שכן, באתר המונדיאל הקיבולת של כלל האצטדיונים גדלה ביממה אחרת מ-380 אלף ל-426,221. יחי ההבדל הגדול.
3 צפייה בגלריה
אוהדי סנגל
אוהדי סנגל
הקרחות ביציעים במשחק בין סנגל להולנד
(צילום: רויטרס)
ויש, כאמור, גם תעלומה נוספת שמשגעת את האוהדים בבית ובקטאר: מדוע נראה שיש הרבה יותר מושבים ריקים ממה שנטען בנתונים הרשמיים של הטורניר? למשל, על-פי המארגנים למעלה מ-88,000 איש צפו ב-1:2 הסנסציוני אתמול של סעודיה מול ארגנטינה בלוסייל. פחות מאלף מקומות פחות מהקיבולת המקסימלית, רק שלפי התמונות נראה שהיו הרבה יותר מקומות ישיבה ריקים באצטדיון.
ההסבר הראשון והסביר ביותר הוא רוכשי כרטיסים שפשוט לא הגיעו. בכל מקרה, יש לציין כי הקרחות הגדולות ביציעים - במיוחד זה נראה במשחק בין סנגל להולנד שלשום - הם אלה במושבים היקרים ביותר בשורות הראשונות בצדי המגרש. לכן יכול להיות שספונסרים או מוזמנים שקיבלו כרטיסים בחינם בחרו שלא להגיע.
3 צפייה בגלריה
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו עם שליט קטאר חמד בין חאליפה אל-ת'אני
נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו עם שליט קטאר חמד בין חאליפה אל-ת'אני
עוד טוויסט לא צפוי של המארגנים. נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו עם שליט קטאר חמד בין חאליפה אל-ת'אני
(Getty Images)
יכול להיות גם שהכרטיסים נמצאים אצל אוהדים מקומיים שאינם היו מסוגלים להגיע למשחק. הרי פיפ"א אישרה שקטאר היא בין המדינות שרכשה את הנתח הגדול ביותר מבין 3 מיליון הכרטיסים הזמינים. השבוע, למשל, סיפר כתב "הגרדיאן" כי פגש אוהד קטארי שאמר כי יש לו כרטיסים ל-20 משחקים. שנקנו באמצעות שני חשבונות נפרדים באתר פיפ"א והוא מנסה למכור אותם לאוהדי נבחרות אחרות.