באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022.
בגרמניה יצאו ברגשות מעורבים הערב (ראשון) לאחר ה-1:1 מול נבחרת ספרד. מצד אחד, המנשאפט היו על סף הפסד שני, שהיה מביא אותם במצב קשה מאוד למחזור הנעילה של שלב הבתים בכל הקשור לסיכויי העלייה לשמינית הגמר. מצד שני, הנקודה שחילצה גרמניה עדיין מביאה אותה למחזור ההכרעה כשהיא לא תלויה בעצמה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
לאחר 62 מאופסות אלברו מוראטה המחליף העלה את ספרד ליתרון כשהגיע היטב לכדור רוחב של ג'ורדי אלבה ושלח אותו פנימה. הנזי פליק עשה גם הוא חילופים בנבחרת שלו, ואחד מהם - ניקלאס פולקרוג - סידר לו את שער השוויון בדקה ה-83 לאחר בישול של ג'מאל מוסיאלה.
1 צפייה בגלריה
שחקןנבחרת גרמניה ג'מאל מוסיאלה עם שחקן נבחרת ספרד גאבי
שחקןנבחרת גרמניה ג'מאל מוסיאלה עם שחקן נבחרת ספרד גאבי
מחזור סיום מרתק צפוי בבית 5. ג'מאל מוסיאלה עם גאבי
(AFP)
שחקן ומאמן נבחרת גרמניה לשעבר יורגן קלינסמן: "זה היה משחק מותח בגלל המצב אליו גרמניה הכניסה את עצמה. אני אהיה מופתע אם היא תתמודד על זכייה בטורניר".
מי שזכה למחמאות בתקשורת הגרמנית היה ג'מאל מוסיאלה. הקשר בן ה-19 שמשחק בבאיירן מינכן הציג יכולת נהדרת ורשם מספר נתונים מרשימים במהלך ההתמודדות. בין השאר דייק מוסיאלה בכל מסירות הרוחב שמסר, ו-84 אחוז מסך כל המסירות שלו במשחק.
בתוך כך, הקטארים לא אוהבים הרבה דברים, ביניהם כשמוחים נגד המדיניות החשוכה של המדינה המארחת. היום החליט אוהד מקומי "לנקום" בגרמנים על כך שמחו לפני המשחק מול יפן כששהצטלמו בתמונה הקבוצתית כשהם סותמים את פיהם.
אותו אוהד הסתובב ביציע של אוהדי המנשאפט עם תמונה של שחקן הנבחרת לשעבר מסוט אוזיל, כשאותו אוהד סתם את פיו. בכך התייחס לתלונותיו של מסוט אוזיל בזמנו, שטען שהוא מקבל יחס רע בשל מוצאו הטורקי - תלונות שלטענת השחקן הושתקו על ידי הנבחרת הגרמנית.
בצד השני, בספרד אמנם מאוכזבים מעט מכך שפספסו הזדמנות להבטיח את המקום בשמינית הגמר כבר הערב, ויאלצו לחכות למחזור הנעילה של שלב הבתים. מצד שני, החבורה של לואיס אנריקה עומדת על שמונה שערי זכות בשני משחקים - כמות אותה כבשה בכל מונדיאל 2010, בו זכתה.
כובש השער לספרדים, אלברו מוראטה, התייחס לשער שכבש כשחקן מחליף: "לזה אנחנו מחכים כשאנחנו יושבים על הספסל. מבחינתי לפתוח או להיכנס כמחליף זה אותו דבר - העיקר הניצחון. אמנם לא הצלחנו להשיג את הניצחון אבל נמשיך לעבוד חזק לקראת ההמשך. גרמניה נבחרת נהדרת, זה בקלות יכול היה להיות חצי הגמר או הגמר".