באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
נבחרת הולנד שוב הציגה יכולת פושרת ונפרדה היום (שישי) ב-1:1 מול אקוודור במחזור השני של שלב הבתים במונדיאל. השחקנים של לואי ואן חאל פתחו טוב מאוד ועלו ל-0:1 כבר בדקה השישית משער נהדר של קודי חאקפו, אך כמו במשחק הראשון נראו לא טוב וראו את היריבה משתלטת על המשחק. אנר ולנסיה השווה (49), כאשר אקוודור יכולה היתה גם לנצח אך החמיצה מספר פעמים, כולל בעיטה למשקוף של גונסאלו פלאטה (58), ויצאה רק עם נקודה. קטאר הודחה סופית בשל התיקו בין השתיים - הכל פתוח בבית 1 לקראת מחזור הסיום.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
אך עם כל הכבוד להולנד שמפתיעה בחולשתה ולקטאר שהיא המארחת השנייה בתולדות גביע העולם שמודחת כבר בשלב הבתים, הסיפור הגדול של המשחק הוא ולנסיה, שגם נפצע בדקה ה-90 וירד מהמגרש על אלונקה. החלוץ בן ה-33 של פנרבחצ'ה נמצא בכושר שיא העונה, עם 13 שערים ב-12 הופעות בליגה הטורקית, ואת היכולת הזו הוא הביא גם לנבחרת. זהו שערו השישי של החלוץ במונדיאלים בכל הזמנים (שלושה בברזיל ושלושה בקטאר), ויותר מכך - ששת השערים שלו בגביע העולם הם גם ששת השערים האחרונים של נבחרתו במפעל.
3 צפייה בגלריה
אנר ולנסיה על האלונקה
אנר ולנסיה על האלונקה
סיום עצוב לעוד משחק גדול. ולנסיה על האלונקה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
אנר ולנסיה והחברים חוגגים
אנר ולנסיה והחברים חוגגים
לוהט. ולנסיה והחברים חוגגים
(צילום: EPA)
בכך, השווה ולנסיה את שיא השערים רצופים של נבחרת בגביע העולמי. שיא השייך ליוזביו (פורטוגל 1966), פאולו רוסי (איטליה 1982) ואולג סאלנקו (רוסיה 1994) שכבשו גם הם שישה שערים רצופים עבור נבחרותיהם.
עוד בזכות השער היום, ולנסיה עקף בטבלת כובשי כל הזמנים של המונדיאל מספר שחקני ענק כמו ראול, רומאריו, אמיליו בוטרגניו, גארינצ'ה וזינדין זידאן.
כעת, אומה שלמה מקווה שהפציעה של ולנסיה לא חמורה, ושהוא יעמוד לרשות הנבחרת במשחק הקריטי מול סנגל, שסביר מאוד שיקבע מי מהן תעלה לשמינית הגמר. על פי דיווחים בדרום אמריקה, ולנסיה סבל מנקע בברך עוד במהלך המשחק, אבל בחר להמשיך ולשחק, עד שבתוספת הזמן פשוט נשכב על הדשא כי לא יכול היה להמשיך. "הברך שלי מטרידה אותי מאז תחילת הטורניר", אמר הכוכב, "ניסיתי לעשות את הבלתי אפשרי ולעזור לחברי".
3 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת אקוודור
אוהדי נבחרת אקוודור
הם יקוו שוולנסיה בסדר. אוהדי נבחרת אקוודור
(צילום: AFP)
בזכות התיקו היום, חלוקת נקודות גם מול סנגל תספיק לאקוודור על מנת לעלות לשלב הבא. במקרה שההולנדים והאקוודורים יעשו אותה תוצאה בדיוק במחזור הסיום (במקרה של תיקו או ניצחון), ההכרעה ביניהן תעבור לסעיף המשמעת: כרגע הולנד (1-) ביתרון על אקוודור (3-) בכרטיסים צהובים ואדומים.