אז בתחילה נדהמנו מסעודיה מול ארגנטינה ואחר כך פערנו פה מול יפן, שהלמה בגרמניה והתלהבנו גם מהתיקו הטוניסאי מול דנמרק. היום (א') הגיעה מרוקו כדי להוסיף עוד חולייה בוהקת במיוחד בשרשרת הפתעות מונדיאל 2022 עם ניצחון ענק על בלגיה העוצמתית. השעון הראה על הדקה ה-73. המחליף עבדלחמיד סאבירי סובב לתיבו קורטואה כדור חופשי לא ממש חזק אבל השוער הבלגי לפעמים בכל זאת מגלה רגעים של אנושיות. אצטדיון א-ת׳ומאמה רעם בטירוף חושים מרוקאי. 0:1. מפתיע? בהחלט. מוצדק? עוד יותר. הכי מגיע למרוקאים.
זה היה תיקון מושלם למחזה קורע לב בסוף המחצית הראשונה. האוהדים המרוקאים התעלפו משמחה בדיוק ברגע הכי נכון, לפני הירידה למחצית. חכים זייש שלח כדור חופשי גדול לרשת של קורטואה וכ-10,000 אדומים זעקו כלא מאמינים. החגיגות נמשכו על כר הדשא ונתנו תוקף לקלישאה היחסית חדשה בסביבה: לא צורחים יש לפני ה-VAR, יא מאמא.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים
יש צדק בכדורגל, ועוד איך. שחקני נבחרת מרוקו חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
התברר שרומיין סאיס היה בנבדל, הסתיר לשוער הבלגי והשפיע על המהלך. פסילה אכזרית עבור המרוקאים, אבל מה לעשות, אלה החוקים. בלגיה ניצלה שוב מספיגה מנבחרת הרבה פחות איכותית ממנה, אחרי שבפתיחה נגד קנדה ניצלה מפיגור 1:0 כשקורטואה הדף פנדל. בניגוד למשחק מול הקנדים, הפעם היא לא הצליחה להסתיר את הבעיות ונפלה לתוכן. פשוט כי המרוקאים היו הרבה יותר טובים.
מכאן אפשר להסיק שהנבחרת של רוברטו מרטינס נראית רע מאוד במונדיאל בקטאר עד כאן, בוודאי לאור העומק בסגל הנוצץ. למעט רבע שעה של לחץ יפה אבל עקר בפתיחה, הבלגים היו חלשים וגם אם ארצה להקל עליהם ולכתוב ששיחקו למעשה בחוץ - הקהל המרוקאי המדהים השתלט לחלוטין על האצטדיון - זו תהיה התחמקות. איפה אתה קווין דה בריינה ומי העלים את מסירות הרדאר שלך? אדן הזאר רק מוכיח פה שהקריסה שלו לא קשורה לקבוצה שבה הוא משחק. צלילה חופשית.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת בלגיה קווין דה בריינה עם טובי אלדרווירלד
שחקן נבחרת בלגיה קווין דה בריינה עם טובי אלדרווירלד
לאיפה המסירות שלך נעלמו? דה בריינה
(צילום: עוז מועלם)
מרוקו זו חתיכת נבחרת מלהיבה. גם הסגל שלה מלא בכישרון - ברור שלא כמו אצל הבלגים - אבל שם יש אנרגיות, מהירות אדירה ובעיקר חיבור מצוין בין השחקנים. התיקו מול קרואטיה החזקה לא היה מקרי ולפי היכולת, המרוקאים צריכים לעלות מהבית הלא פשוט שנקלעו אליו. ה-3-3-4 של וואליד רגראגי עבד יפה מול הבלגים, כשיוסף אן נסירי נע היטב ללא כדור, הקשה מאוד על ורטונגן ואלדרווירלד, וסחב איתם איתו לא פעם. גם השוער מוניר מוחמדי היה נהדר ודווקא אשרף חכימי, כנראה הכוכב הגדול בנבחרת, לא התרומם במשחק הזה והוחלף בדקה ה-68 על ידי יחיא אטיאט אללה. רגראגי שלח באותה דקה את סאבירי במקומו של סלים אמאללה, שמשחק בסטנדארד ליאז׳ הבלגית וקיבל את הבונוס אחרי חמש דקות.
אבל אף אחד לא היה מוכן למה שהגיע בתוספת הזמן. זכריה אבוחלאל, עוד חילוף בינגו של מאמן מרוקו, קיבל מזייש כדור מצוין במתפרצת, הפציץ לרשת הגבוהה של קורטואה ממצב לא פשוט והשאיר את המיקרופון לקהל. איזה כיף שהצדק לפעמים מנצח בכדורגל. אח, יא מאמא.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת מרוקו יחיא אטיאט אללה
שחקן נבחרת מרוקו יחיא אטיאט אללה
כובש השער השני יחיא אטיאט אללה
(צילום: עוז מועלם)