באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
קצת יותר מיממה אחרי שסעודיה הדהימה את העולם כשניצחה 1:2 את ארגנטינה, היום (רביעי) קיבלנו הפתעה נוספת במונדיאל כשיפן גברה 1:2 על גרמניה, שלא הצליחה לשים מאחוריה את האכזבה הגדולה שנחלה במונדיאל 2018. מדובר בפעם השנייה בהיסטוריה של הגביע העולמי שהמנשאפט מפסידה את משחק הפתיחה שלה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
המחצית הראשונה הייתה בשליטה מוחלטת של גרמניה, שעלתה ליתרון מוצדק מפנדל של אילקאי גונדואן בדקה ה-33, אך ג'מאל מוסיאלה וסרג' גנאברי החמיצו ויפן נשארה בחיים.
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת יפן חוגגים
שחקני נבחרת יפן חוגגים
שחקני יפן חוגגים את שער המהפך
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
ריטסו דואן חוגג
ריטסו דואן חוגג
כבש אחרי ארבע דקות על המגרש. דואן חוגג
(צילום: גטי אימג'ס)
5 צפייה בגלריה
אילקאי גונדואן שחקן נבחרת גרמניה
אילקאי גונדואן שחקן נבחרת גרמניה
השער שלו לא תרם. גונדואן
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת יפן
אוהדי נבחרת יפן
סיפקו אווירה ביציעים. אוהדי נבחרת יפן
(צילום: עוז מועלם)
במחצית השנייה, המאמן היפני האז'ימה מוריאסו ביצע מספר חילופים מוצלחים שהדהימו את גרמניה ואת העולם. המשחק נפתח ושתי הנבחרות הגיעו למצבים מסוכנים, וככל שהלחץ הגרמני גבר בניסיון להשיג את השער השני שיגמור סיפור, יפן הלכה קדימה עוד יותר. זה השתלם לה בענק, כשבדקה ה-75 הגיע שער השווין של ריטסו דואן, שעלה מהספסל רק ארבע דקות לפני כן. בדקה ה-83 היה זה טאקומה אסאנו – גם הוא נכנס כמחליף – שהשתלט על כדור ארוך, חלף על פני ניקו שלוטרבק ובעט מזווית קשה היישר לחיבורים את שער המהפך והניצחון. שני הכובשים היפנים מגיעים מהליגה הגרמנית – דואן הוא שחקנה של פרייבורג ואסאנו הוא שחקן ספסל בבוכום מתחתית הטבלה.
גרמניה ויפן חברות ב"בית המוות" של המונדיאל, שכולל גם את קוסטה ריקה וספרד שייפגשו בשעה 18:00. הסמוראים שמו את עצמם בעמדה מצוינת לעלייה לשמינית הגמר בפעם השנייה ברציפות, בעוד גרמניה תהיה חייבת להשיג נקודות מול ספרד החזקה במחזור הבא (ראשון, 21:00).

הרכבי הנבחרות

גרמניה: נוייר, זולה, רודיגר, שלוטרבק, ראום, קימיש, גונדואן (67 גורצקה), גנאברי (90 מוקוקו), מוסיאלה (79 גצה), מולר (67 הופמן), האברץ (79 פולקרוג).
יפן: גונדה, סאקאי (74 מינאמינו), איטאקורה, יושידה, נגאטומו (57 מיטומה), טנאקה (72 דואן), אנדו, איטו, קובו (46 טומיאסו), קמאדה, מאדה (57 אסאנו).

המחאה של נבחרת גרמניה

סערת המחאות הפוליטיות במונדיאל בקטאר לא שוככת, ולפני המשחק, נבחרת גרמניה ביצעה את שלה. אחרי שהנבחרות האירופיות התקפלו בעקבות איומיה של פיפ"א והחליטו כי הקפטנים שלהן לא יעלו עם סרט בצבעי הגאווה, שחקני גרמניה התייצבו היום לצילום הקבוצתי המסורתי עם היד על הפה, כמחאה על כך שהמארחת "משתיקה" אותם.
5 צפייה בגלריה
נבחרת גרמניה מוחאת
נבחרת גרמניה מוחאת
המחאה של נבחרת גרמניה
(צילום: AFP)
רצינו שהקפטן שלנו יעלה עם סרט שמייצג את הערכים שלנו, רצינו להשמיע את הקול שלנו, אבל לא נתנו לנו. לא רצינו לעשות מחאה פוליטית, זכויות אדם אינן ניתנות למשא ומתן. זאת הודעה שחשובה לנו", נכתב בחשבון הטוויטר של הנבחרת הגרמנית. בנוסף לתנועת "סתימת הפיות", חלק מהשחקנים עלו עם נעליים שעליהן פסים בצבעי הגאווה, והקפטן מנואל נוייר ענד גרסה שונה של הסרט האסור, בצבעי שחור-לבן וללא הכיתוב ONE LOVE, כדי שהשופט לא יוציא לו כרטיס צהוב.