התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
לא ברור איך תוכרע השאלה הבוערת של המילניום, מי טוב יותר, לאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו, אם בכלל, אבל בינתיים המונדיאל הזה - עד שלא יוכח אחרת - מספק תשובה ברורה. מסי לגמרי במשחק, רונאלדו לא ממש. אחד מוביל את ארגנטינה על גבו הקטנטן וכובש, השני עושה רעש יותר מחוץ למגרש וכרגע אין סיבה של ממש לחשוף את הקוביות המפורסמות. ולא, הוא לא כבש את השער של פורטוגל למרות הריצה לקהל. זה היה לגמרי של ברונו פרננדש למרות שהראש של רונאלדו הגיע כמעט לכדור. דגש על כמעט.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
לפורטוגל זה ממש לא משנה אבל רגע שיכול לזקק את העניין נרשם בלוסייל אחרי רבע שעה שבה הנבחרת של פרננדו סנטוס בחנה את הסבלנות ההגנתית של אורוגוואי. רונאלדו קיבל את הכדור באגף שמאל ונתן שתי שניות של הדריבל המפורסם שלו. הקהל של פורטוגל הריע בעוצמה כאילו מספר 7 בן ה-37 כבש לרשת של סרחיו רוצ׳ט וזה היה נראה כמו חיבוק של חסד על מצע תפוח של נוסטלגיה, ניסיון להיאחז בכל מחיר בזכרונות המתוקים ההם.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
חגג את השער. רונאלדו
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש חוגג
ברונו פרננדש חוגג
גיבור הערב. פרננדש
(צילום: עוז מועלם)
אורוגוואי, מתברר, לא מהססת להראות את הספסל לווטראן הגדול ביותר שלה כשהוא חלש. דייגו אלונסו החליט לא לפתוח עם לואיס סוארס בן ה-35 ונתן הפעם את החולצה לאדינסון קבאני, בן אותו גיל, שנראה יותר טוב במשחק המאכזב של הסלסטה נגד דרום קוריאה והרוויח את מקומו בהתקפה בצדק. חוץ מזה, קבאני כבש צמד במונדיאל הקודם נגד אותו נבחרת. אלונסו לא רצה להתגרות בגורל.
סנטוס ידע כנראה שאורוגוואי תאפשר לנבחרת המאוד טכנית שלו להחזיק בכדור הרבה יותר ותחכה באמצע לטעות כלשהי או לחילוצי כדור שישחררו אותה להתקפות מעבר מהירות. הפורטוגלים לא התפתו למלכודות ודחפו מהר בעצמם את הכדורים לאגפים, אבל לא ממש הרבה יותר מזה. ירדנו למחצית עם 0:0 ועם בעיטה אחת למסגרת, של אורוגוואי. נשאר לנו ליהנות ממבצעים אישיים. רודריגו בנטנקור פתח את האמצע של פורטוגל עם פריצת סולו מסחררת עד שנתקל בגופו המזנק של דיוגו קוסטה. חתיכת הצלה. נראה שגם השופט האירני עלירזה פגאני פיהק לו והוסיף דקה בלבד. הכי 2021 שלו.
המחצית השנייה נפתחה עם הישג גדול לקהילת הלהט״ב. בדקה ה-52 פרץ אוהד למגרש עם דגל הגאווה ודילג בצורה מרשימה על חומות המאבטחים עד שנבלם במגרש. נבחרת הלהט״ב 1 קטאר 0.
3 צפייה בגלריה
אוהד פורץ למגרש עם דגל הגאווה
אוהד פורץ למגרש עם דגל הגאווה
אמיץ. האוהד שפורץ למגרש עם דגל הגאווה
(צילום: עוז מועלם)
המשחק חודש ופורטוגל רצתה תכל'ס, ובסוף זה קרה. פרננדש הגביה בדקה ה־54 כדור לכיוון רונאלדו, ורוצ'ט לא הגיב. הכדור פשוט נחת ברשת בלי ששיער ראשו של המלך נגע בכדור. סורי רונאלדו, זה של פרננדש. בדקה ה־82 הסופרסטאר (בכל זאת, רונאלדו) המותש ירד לספסל - ו"פיספס" הזדמנות בכל זאת לכבוש, כאשר פורטוגל קיבלה פנדל דקה בתוספת הזמן. ומי לקח את הבעיטה ויצא ענק? נכון, פרננדש. כעת הוא האיש שהיה מעורב בהכי הרבה שערים אחרי שני מחזורים במונדיאל - שני שערים, שני כיבושים.