התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
איזה קצב היה לנו במשחק ההכרעה של אקוודור נגד סנגל. לפני הכל ביציע, כמובן. להקת המתופפים של הסנגלים לא הפסיקה לרקוד מצד אחד. הצהובים של אקוודור, בנוכחות מרשימה מאוד בקטאר, ענו בשירים שלהם ממול. לחלוטין מפגש בין שניים מהקהלים הטובים של הטורניר. מי ניצח? זה של סנגל, בזכות אוויר שהספיק ל-100 דקות פלוס ההפסקה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
אבל גם על הדשא היה כיף בין שתי נבחרות מקפיצות שבאות לחפש שערים. סנגל, שידעה שרק ניצחון יעלה אותה לשלב הבא, פתחה בהתלהבות כצפוי והגיעה לשתי הזדמנויות טובות כבר בעשר הדקות הראשונות אבל גאנה גיי מצא רק רשת חיצונית מקרוב ובולאי דיה לא היה מספיק דיו מול השער של הרנן גאלינדס.
4 צפייה בגלריה
איסמעילה סאר שחקן נבחרת סנגל
איסמעילה סאר שחקן נבחרת סנגל
ערב גדול. סאר
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת סנגל
אוהדי נבחרת סנגל
הם יהיו גם בשמינית. אוהדי סנגל
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
קאלידו קוליבאלי שחקן נבחרת סנגל
קאלידו קוליבאלי שחקן נבחרת סנגל
הקפטן העניק להם את הכרטיס אל השמינית. קוליבאלי
(צילום: עוז מועלם)
נראה שגם האקוודורים התכוננו לפורמט והנבחרת של גוסטבו אלפראו נתנה לסנגלים להניע וחיפשה בעיקר את אנר ולנסיה - עד היום טוען לנעל הזהב - בכדורים ארוכים בעיקר. אל תטעו כאן, זה לא שאקוודור שיחקה סוג של בונקר כי תיקו התאים לה. ממש לא. היא המתינה בחוכמה, לחצה גבוה מדי פעם, וניצלה את שליחת הכלים הסנגלים קדימה כדי לטוס למתפרצות. הסנגלים נרגעו ודווקא בדקות פחות טובות שלהם קיבלו פנדל אחרי שאיסמעילה סאר הוכשל ברחבה והתאושש מהר כדי לבעוט לרשת. 0:1 במחצית לסנגל, שכרגע עולה מהמקום השני. הולנד בעמדת הובלה על קטאר המארחת.
אקוודור נלחמה כדי לשרוד, ואלפארו שלח את ג׳רמי סארמיינטו במקום אלאן פרנקו יחד עם חוסה סיפואנטס במקום קרלוס גרואסו. המטרה: השתלטות על המרכז ורענון הקישור. האקוודורים החלו באמת להחזיק כדור ולהניע, כשהפעם סנגל הסתכלה בעניין ובנתה על עקיצה. היא כמובן חטפה ובצדק בדקה ה-67, אחרי שמויסס קאייסדו הרשית מקרוב מאסיסט ראש של פליקס טורס בכדור קרן. 1:1 ואקוודור בשמינית הגמר כרגע.
4 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת סנגל חוגגים בעיר דקאר
אוהדי נבחרת סנגל חוגגים בעיר דקאר
אוהדי נבחרת סנגל חוגגים בעיר דקאר
(צילום: AP)
הרגע חלף מהר. סנגל כבר לא הייתה יכולה לחכות ויצאה מכדור האמצע בזעם. זה לקח בדיוק שלוש דקות עד שקאלידו קוליבאלי, שספג כאן ביקורות לא קלות עד למשחק הזה, ניצל אופוריה בהגנת אקוודור, שהתבטאה בהרחקה לא טובה - וכבש מטווח קצר מאוד בדרך לדרמה יפהפיה בח׳ליפה.
אז אפשר לדבר שעות על טקטיקות ושיטות וסגירות ואלכסוניות וזה חביב מאוד ומעשיר - אבל בסוף הרבה תלוי בראש, בגישה. כשסנגל לא ממש הייתה צריכה שער היא נרגעה, ולהיפך. רקדני סנגל בשמינית הגמר, בלי סאדיו מאנה. הזמן של אפריקה?