התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
שלח לי שקט בקופסה, ביקשה פעם יונה וולך ולא התכוונה לאיצטדיון אחמד בן-עלי וגם לא לקרואטיה ובלגיה. בכל זאת, המפגש האירופי התנהל בדרך כלל בסאונד מנומנם, אולי כדי לא להעיר את השכנים שאין בסביבה. ככה זה כשלא מעורבות במשחק נבחרות מדרום אמריקה או ארצות ערב שהביאו לפה קהלים משולהבים. הבלגים והקרואטים בקושי נשמעו ביציעים ונתנו למשחק מכריע על העלייה לשלב הבא תחושה מוזרה של שעות בין ערביים ביום שישי בישראל.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
בכל הנוגע למתרחש על הדשא דווקא לא היו לנו טענות למרות ה-0:0, כי כבר אחרי כמה שניות מהשריקה תפס המשחק קצב מצוין ואיבן פרישיץ׳ קיבל כדור מהיר לתוך הרחבה אבל לא ניצל את זה כדי להמם את הבלגים ולהשיג שיא קרואטי.
4 צפייה בגלריה
אוהדות נבחרת בלגיה
אוהדות נבחרת בלגיה
העידוד מהארוסה של קורטואה לא עזר. מישל גרציג ביציע
(צילום: עוז מועלם)
בלגיה תפסה את הכותרות לפני המשחק ולא בזכות הכדורגל הזכור לטוב שלה מטורנירים קודמים. רוברטו מרטינס הגיע לטורניר עם נבחרת מוכת בעיות פנימיות שנחשפו אחרי הניצחון האפור על קנדה ובעיקר לאחר ההפסד למרוקו. קווין דה בריינה למשל אמר אחרי המשחק האחרון שהסגל זקן מדי והקפטן אדן הזאר בלט בפרגון כשסיפר שהמגינים של בלגיה הם "לא ממש המהירים ביותר והם יודעים את זה". יאן ורטונגן לא נשאר חייב ועקץ כשהסביר שהנבחרת מתקיפה רע כי "אנחנו מבוגרים מדי בפרונט ולא ייצרנו מספיק מצבים".
התמונה ברורה. הנבחרת הבלגית קרועה לגמרי ודור הזהב שלה עומד לפני סוף דרכו היפה, אמנם, אבל נטול תארים למרות הכשרונות האדירים. מזכיר כאן שוב: בלגיה עלתה לטורניר בקטאר כמספר 2 בדירוג פיפ"א. לא פחות. היא אכזבת הטורניר ללא ספק, לפני דנמרק. הפרשנים הבלגים טוענים שמרטינס נותן כבוד לכמה כוכבים שמעבר לשיאם, עובדה שעליה בדרך כלל משלמים מהר מאוד. אם כל זה לא מספיק, רחשו הדיווחים על תקרית של כמעט מכות בחדר ההלבשה שנמנעו בזכות רומלו לוקאקו.
4 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה מאוכזב
קווין דה בריינה מאוכזב
הנבחרת קרועה לגמרי. דה בריינה המום
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
לאנרד דנדונקר ותומא מונייה מאוכזבים
לאנרד דנדונקר ותומא מונייה מאוכזבים
דנדונקר ומונייה מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
אז מרטינס השאיר את הזאר המושמץ על הספסל והמשיך להשאיר שם גם את לוקאקו הלא ממש כשיר. הבלגים עלו בהתקפה עם דריס מרטנס ולאנדרו טרוסאר (בינוני מינוס) שנע לפעמים יותר קדימה והחליף משבצות עם מרטנס. הבלגים שיחקו טוב במערך הזה ורק פיזור של מרטנס מנע שער יתרון אחרי מסירה טובה של דה בריינה בדקה ה-12. קרואטיה הייתה מאוד פושרת וראתה פנדל אחרי עבירה של יאניק קראסקו על אנדריי קראמריץ' מבוטל בטענה די קלושה לנבדל במהלך.
בינתיים במחצית הבלגים שמעו שהם כרגע בחוץ כי מרוקו מוליכה על קנדה 1:2 ועולה במצב כזה עם הקרואטים. מרטינס קרא לעזרה את לוקאקו שנכנס במקום מרטנס להתקפה, עם פתיחת המחצית השנייה.
4 צפייה בגלריה
תיבו קורטואה
תיבו קורטואה
הופעה טובה שלו לא הספיקה. קורטואה
(צילום: עוז מועלם)
הקרואטים לא עשו חילופים ויצאו טוב מההפסקה, השתלטו על האמצע ואפילו האוהדים שלהם התעוררו עם קריאות "לוקה לוקה לוקה"' - אבל ראו את תיבו קורטואה, בתפארתו, הודף פעם אחר פעם כדורים מסוכנים. מהצד השני, כשלא הולך, אז כנראה ממש לא הולך. בלגיה קיבלה את לוקאקו מול שער כמעט חשוף והוא הצליח לבעוט לקורה בדקה ה-60. לא ייאמן. לפחות בתור קיסינג'ר של חדר ההלבשה היה חלוץ אינטר יעיל הרבה יותר. למזלו, החמצת ענק נוספת בנגיחה מעל שער כמעט ריק שוב לא נחשבה אחרי שהכדור עבר את הקו לפני. רוצים עוד מלוקאקו? קבלו החמצה מזעזעת נוספת בדקה ה-90 אחרי מסירה של תורגן הזאר. וזה האיש שכל אירופה רעדה ממנו בעבר הלא רחוק. בלגיה בחוץ. בצדק. קרואטיה ומרוקו יחפשו רבע גמר. לוקאקו יצטרך להתאושש מנטלית אחרי אירוע כזה.