התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן, המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
יא אללה. אי אפשר לזקק את מה שקרה באצטדיון המדהים בלוסייל יותר טוב. דקה 53: היציעים עדיין רעדו משער השוויון החכם של סאלח אל-שהרי רק חמש דקות קודם לכן. ואז קיבל נאסר אל-דאווסארי את הכדור באגף שמאל, מול כל ההגנה הארגנטינית בערך, סמוך לרחבה. הקשר של אל-נאסר שחרר כדור סנסציוני לרשת של אמיליאנו מרטינס. שער אדירררר. ארגנטינה, אחת הטוענות הראשיות לכתר, על סוללת הכוכבים המפוארת בראשות לאו מסי, שפשפה את העיניים בשוק מוחלט. 1:2 מטורף לסעודיה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
הקהל הסעודי היה באקסטזה מוחלטת, ואם בשער השוויון היסודות בלוסייל זעו כלא מאמינים - הפעם האדמה רעדה. בצדק. אנחנו בדרך לאחת ההפתעות המדהימות בתולדות המונדיאלים. שווה ערך למשל לניצחון של אלג'יריה על מערב גרמניה הענקית ב-1982. השחקנים הסעודים כרעו והודו לאללה. איך שרה פעם מדונה? כמו תפילה.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת סעודיה מוחמד קאנו עם חסן טמבקטי
שחקן נבחרת סעודיה מוחמד קאנו עם חסן טמבקטי
היוזמה הסעודית. מוחמד קאנו עם חסן טמבקטי
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
שחקן נבחרת ארגנטינה לאו מסי
לאו מסי לא מאמין שזה קורה
(צילום: עוז מועלם)
אתם לא תאמינו, אבל הסעודים לגמרי האמינו בעצמם לפני המשחק. בחום הלוהט, 13:00 שעון קטאר, אנחנו פוגשים את אחמד, מוחמד ונאסר. הם באו מסעודיה, ואחמד, דובר האנגלית מביניהם, נשלח להבטיח לנו: סעודיה מנצחת. "מסי מסי מסי, כל הזמן מדברים על מסי", הוא אומר. "היום אנחנו נראה לעולם מי זה אל-שהרי".
האמת? חשבתי שזה מקסים, האמונה התמימה בנבחרת שאתה אוהב מול מפלצות התהילה של הכדורגל העולמי. אחמד חולם, וזה יפה. מהו הכדורגל אם לא תיאטרון של חלומות? "תאמין לי, יא אחי", אומר אחמד. "אתה בכלל לא מבין שאני רציני. אבל בסדר. אנחנו רגילים שמזלזלים בסעודיה". שתי אוהדות סעודיות שמכוסות מכף רגל ועד ראש מסמנות לנו "וי" בחיוך ניצחון אופטימי. מה הן יודעות שאנחנו לא?
והעניין המדהים הוא שבסך הכל המשחק נפתח בהתאם לכל התחזיות. שער בדקה 10, מספר 10, קהל 10, אצטדיון 10. זה הולך להיות יקום המונדיאל של מסי, חשבתי לעצמי, ואנחנו בעצם רק אורחים בו. סעודיה רק יכולה להודות על הזכות ללוות ראשונה מקרוב את הריקוד האחרון של הגאון הארגנטיני.
4 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת סעודיה
אוהדי נבחרת סעודיה
אוהדי נבחרת סעודיה באקסטזה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת סעודיה
אוהדי נבחרת סעודיה
(צילום: עוז מועלם)
המאמן הצרפתי של סעודיה, הרווה רנאר, נשם לרווחה אחרי שמלכודות הנבדל שלו קיבלו חיזוק מה-VAR ושער של לאוטרו מרטינס נפסל בגלל נבדל. זו הייתה התמונה של המחצית הראשונה. ארגנטינה משחקת נגד עצמה, נגד מערכות הצילום המתקדמות של השופטים, והשאלה הייתה רק כמה זה ייגמר והאם מסי - או לאוטרו - יוכתרו למלך השערים של הטורניר כבר היום. שלוש פעמים זזה הרשת של מוחמד אל-עוואיס, ובכל פעם השער נפסל. עד שהסעודים ממש התחילו להאמין בעצמם שאולי זה אפשרי.
אוהדי ארגנטינה, חלקם בכלל מעריצים אדוקים מקטאר, לא ידעו איך לאכול את היוזמה הסעודית שהתפתחה מול העיניים שלהם למתקפה משוכללת ואמיצה במיוחד. היחס של סעודיה לזכייה במונדיאל הוא אחד ל-1,000. זה אומר שהסיכוי של סעודיה לנצח אלופת עולם כמו ארגנטינה דומה לזה שקטאר תארח את גביע העולם. מתברר שברק יכול להכות פעמיים. רק שבמקרה של סעודיה, לא מעורבת שחיתות. ספורט נטו, משחק הרואי.
השחקנים עפו בסיום להודות לאלפי האוהדים הירוקים, שהעלימו את אוהדי ארגנטינה. מסי הוביל חבורת שחקנים לבני פנים וחפויי ראש. וואי וואי, מה שהולך להיות השבוע סביב המחנה הארגנטיני.