באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
לו הייתה מגיעה דלוריאן מהעתיד ומספרת לכם שספרד וגרמניה ייפגשו בגמר המונדיאל, סביר להניח שלא הייתם מבקשים הסברים נוספים ממרטי מקפליי. אבל הקרב של שתי אלופות העולם לשעבר נקבע כבר לשלב הבתים והוגדר כמובן כמשחק הכי גדול של הסיבוב הזה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
השביעייה של הספרדים לרשת של קוסטה ריקה וההפסד הדי מדהים של הגרמנים ליפן הפכו את התנגשות המעצמות למעניינת עוד יותר. אלא שדווקא במקרים כאלה, לפעמים שערים זה לא החלק החזק בפאזל. אז אי אפשר להגיד שה-0:0 במחצית היה משעמם מדי, אבל ג'רי סיינפלד היה אומר על זה - It is What it is. כלומר, אין שמחות. את התכלס קיבלנו במחצית השנייה.
3 צפייה בגלריה
ג'מאל מוסיאלה מול ג'ורדי אלבה
ג'מאל מוסיאלה מול ג'ורדי אלבה
ג'מאל מוסיאלה מול ג'ורדי אלבה
(צילום: EPA)
זה היה מפגש איכות טכני מאוד. ספרד פתחה הרבה יותר טוב, עם לחץ גבוה שהבהיל מעט את הגרמנים, שמכירים היטב את דני אולמו של לייפציג ובכל זאת השאירו אותו להפציץ את השער של מנואל נוייר, שהדף למשקוף. גרמניה הגיבה בלחץ משלה כדי לנטרל את הנעת הכדור של הספרדים אבל זה לא פשוט מול שחקנים כל כך טכניים כמו שיש ללואיס אנריקה.
האנזי פליק השאיר הפעם את קאי האברץ על הספסל והעביר את תומאס מולר לשפיץ. זה לא הטריד יותר מדי את ספרד, שברוב המקרים הסתדרה עם הכדורים הארוכים של גרמניה וכשספגה מהראש של אנטוניו רודריגר, אחד שמכיר היטב את הלה ליגה כשחקן ריאל מדריד, ה-VAR התערב וגילה נבדל של הבלם.
3 צפייה בגלריה
אנטוניו רודיגר והאנזי פליק
אנטוניו רודיגר והאנזי פליק
היה בטוח שכבש שער חוקי. אנטוניו רודיגר והאנזי פליק
(צילום: רויטרס)
לואיס אנריקה חיפש שער ונראה שזיהה את פראן טורס ביום מבולבל. אלבארו מוראטה נכנס במקומו בדקה ה-54 ואחרי שמונה דקות על המגרש העלה את הספרדים על הפסים הדולקים בין יציעי אל-בית.
זה היה מהלך ספרדי קלאסי שכולו מהדהד איכות. אולמו פתח את השורות הגרמניות עם מסירת זהב לג'ורדי אלבה. שמיהר למסור מדויק וחד לחלוץ אתלטיקו מדריד, וזה ראה מקרוב את נוייר מוציא את הכדור מהרשת. 0:1 משקף לגמרי. אבל אז פליק שלף חלוץ מרכזי משלו, ניקלאס פולקרוג, והסקורר של ורדר ברמן ירה לרשת הגבוהה של אונאי סימון המעולה (83) וחילק בצדק את הנקודות.
3 צפייה בגלריה
אלבארו מוראטה
אלבארו מוראטה
סופר-סאב. אלבארו מוראטה
(צילום: AP)