"אדולף היטלר היה גאה בבנימין נתניהו", כך צייץ במהלך השבת האחרונה וואסים חאק, חבר בהנהלת ההתאחדות לכדורגל האנגלית, נגד ראש ממשלת ישראל - ועורר סערה. היום (שלישי) החליטה ההתאחדות האנגלית להשעות את חאק מתפקידו "עד לתוצאות החקירה על התנהלותו".
האק מחק את הפוסט כבר באותה שבת וטען בתגובה: "אני לא אנטישמי", אך זה לא הרגיע את ההתאחדות האנגלית. אתמול, יש לציין גם איגוד הטניס האנגלי, בה היה חבר, הודיע כי הוא משעה את חאק עד להודעה חדשה בעקבות האמירה האנטישמית.
2 צפייה בגלריה
התאחדות אנגלית
התאחדות אנגלית
ההתאחדות האנגלית החליטה לפעול
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
הדברים שכתב חאק פורסמו ברשת X, בעבר טוויטר. "נתניהו הקריב את העם שלו כדי לשמור על השלטון שלו", צייץ חאק. "זאת בזמן שהפלסטינים מנסים לשמור על שפיותם. אדולף היטלר היה גאה בבנימין נתניהו". לורד וולפסון, שעומד בראש ועד הרגולציה בהתאחדות האנגלית, כתב בתגובה לדברים: "להסיר את הציוץ ולהתנצל זה המינימום. זה הכרחי אבל אי אפשר להסתפק בזה. שימוש במושגים נאציים כדי לתקוף יהודים או ישראלים זאת דוגמה מובהקת לאנטישמיות".
לאחר מחיקת הפוסט, אמר חאק להגנתו: "מחקתי את הציוץ ואני מתנצל ללא סייג בפני כל מי שהרגיש פגוע".
עוד לפני, ההתאחדות האנגלית, כמו גם הנהלת הפרמייר-ליג, ספגו ביקורת על תגובתן הנייטרלית בעקבות מתקפת החמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. הקהילה היהודית בלונדון אף ביקרה את ההחלטה לא להאיר את קשת וומבלי בצבעי דגל ישראל בחודש שעבר, במשחק הנבחרת הלאומית נגד אוסטרליה. בסופו של דבר הסתפקו שם בקיום דקת דומיה ל"זכר כל קורבנות הסכסוך".
2 צפייה בגלריה
מחאה פרו-פלסטינית בלונדון
מחאה פרו-פלסטינית בלונדון
המחאה הפרו-פלסטינית ההמונית בלונדון, בשבת
(צילום: AP Photo/Alberto Pezzali)
יש לציין כי הדברים של חאק פורסמו בשבת האחרונה, במהלכה התקיימה בלונדון בשעות הצהריים הפגנה המונית נגד ישראל, בה השתתפו כ-300 אלף איש. ההחלטה לקיים את הצעדה הפרו-פלסטינית, שעברה בין השאר בשגרירות ארה"ב, עוררה ויכוח ציבורי ופוליטי בבריטניה, משום שהיא נערכה ביום שבו מציינים בממלכה את "יום שביתת הנשק" של מלחמת העולם הראשונה, יום הפותח את סוף השבוע שבו זוכרים הבריטים את החיילים שנפלו במלחמות.
חאק לא הראשון מעולם הספורט שהשווה בין היטלר לראש ממשלת ישראל, מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל. עוד לפני היה זה הרץ הצרפתי מאהיידין מחיסי-בנאבאד שכתב פוסט מסית נגד ישראל ובו ציין כי "אדולף היטלר הוא ילד טוב לעומת נתניהו".